Hjææælp!!! (gerne hurtigt)... Er der en bl~
Fra : Monraad

Dato : 17-11-04 21:22

Jeg er netop gået i krig med at fjerne gammelt køkken for at sætte et nyt
op.
I den forbindelse skulle jeg fjerne gammelt tapet, og så skete uheldet
(sparker mig stadig over benet i arrigskab og er meget flov)

Jeg ville lige "lirke" mig ind bag en radiator og løftede den derfor en
anelse, så den kunne vippes lidt.

2 nanosekunder senere, stor jeg midt i en skoldhed geyser af varmt vand, der
fossede op af det kobberrør, hvor radiatoren få sekunder før var loddet på.

Jeg fik nødtørftigt sat et spændbånd på en korkprop og sat den fast med en
svejsetang (sådan en der låser)

Jeg skal selvfølgelig tilkalde en blikkenslager med det samme i morgen
tidligt, men hvad gør jeg nu (ud over at skamme mig)?

1. Skal jeg tømme systemet for vand, hvis blikkenslageren skal kunne
reparere radiatoren (eller fjerne den, for den skal faktisk væk)
2. Gør det nogen forskel, om jeg lukker for alle radiatorerne i huset?
3. (når jeg nu alligevel er i gang) Må man føre varmerørene op til 1. sal
inde bag en gipsvæg?

Det skal siges, at jeg bor i en villa med 1. sal.
Vandet varmes med eget gasfyr, som jeg nu har slukket.

Håber en venlig sjæl kan hjælpe mig før jeg går helt i selvsving.

På forhånd tak

Monraad.