IHC og USB?
Fra : HKN

Dato : 16-11-04 20:01

Hej,

Er der nogen her som har erfaring med LK IHC (ej Visual), og brug af
seriel -> USB adapter?
Virker det? Eller skal man købe et nyt kabel?

Jeg opdagede jo lige at min bærbare ikke har en seriel port længere.....!

Mvh
Henrik

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-11-04 21:17

On Tue, 16 Nov 2004 20:01:27 +0100, "HKN"
<divegearfjern@dettewebspeed.dk> wrote:

> [...]
>Virker det? Eller skal man købe et nyt kabel?
>
>Jeg opdagede jo lige at min bærbare ikke har en seriel port længere.....!

Nu ved jeg ikke hvad en LK IHC er for noget, men jeg har prøvet sådan en
usb->seriel adapter med min vejrstation, under windows 98. Det virkede
glimrende. Der skulle installeret nogle drivere til den nye seriel-port,
men det lod til at virke nøjagtigt som en rigtig serielport.

(Og burde dette spørgsmål ikke have været i en edb-gruppe?)

http://www.gartneriet.dk

Fra : pepss

Dato : 16-11-04 22:19

"Mads Lie Jensen"

> Nu ved jeg ikke hvad en LK IHC er for noget

[snip]

> (Og burde dette spørgsmål ikke have været i en edb-gruppe?)

IHC er noget "computer" styret lys til huset så helt forkert er det ikke

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : anders majland

Dato : 16-11-04 22:12

> Er der nogen her som har erfaring med LK IHC (ej Visual), og brug af
> seriel -> USB adapter?
> Virker det? Eller skal man købe et nyt kabel?

Virker fint - den billige i gennemsigtigt blå plastic fra thansen virker
fint under windows xp.

Dvs hvis du anvender term-ihc skal du sørge for at give den et
tilstrækkeligt lavt nummer men det gøres bare under enhedshåndtering
(Min defauiltede som com11)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Uni Bull

Dato : 16-11-04 22:46

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:419a6d35$0$33737$14726298@news.sunsite.dk...
> Dvs hvis du anvender term-ihc skal du sørge for at give den et
> tilstrækkeligt lavt nummer men det gøres bare under enhedshåndtering (Min
> defauiltede som com11)

....og netop hér *kan* der være problemer for nogle ældre programmer
som ikke kan "finde ud af" COM-porte med højere nummer end 3-4
stykker - men som sagt er det formodentlig primært ældre programmer.
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : anders majland

Dato : 17-11-04 20:36

> ...og netop hér *kan* der være problemer for nogle ældre programmer

> som ikke kan "finde ud af" COM-porte med højere nummer end 3-4

> stykker - men som sagt er det formodentlig primært ældre programmer.

På winxp kan man selv vælge hvilkeN "dims" der skal have hvilke com port
numre. Så bare programmet går igennem windows driverne istedet for at
skrive direkte til hardware addresserne på com1-4 burde det virke....
Men ja blandt programmer fra før win95's tid er der sikkert mange der
ikke duer mere ...

Men mon ikke vi skal prøve en fut til enten en windows gruppe eller
dk.teknik.el for ihc specifikke spørgsmål ?

(Jeg har ikke sat FUT)

/A

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 17-11-04 07:52

HKN wrote:

> Hej,
>
> Er der nogen her som har erfaring med LK IHC (ej Visual), og brug af
> seriel -> USB adapter?
> Virker det? Eller skal man købe et nyt kabel?

Ah, endeligt noget jeg ved noget om

Helt generelt indeholder usb til seriel convertere en chip (typisk fra FTDI)
der kan konvertere fra seriel til usb, begge veje. Så din seriel hardware
kan/vil slet ikke opdage det. På PC siden vil man typisk køre en driver der
ligeledes præsenterer et seriel interface, så der bør ikke være nogen
problemer overhovedet. Denne driver skal installeres under Windows 2k - jeg
ved ikke med XP, men jeg har endnu ikke set en seriel<->usb konverter der ikke
var understøttet ud-af-æsken med Linux. Selve den chip der konverterer er
kanonbillig, så det endelige produkt bør du ikke betale ret meget for - hvis
du gør det, bliver du enten snydt, eller betaler for en masse plastik.

Et tillægsspørgsmål: Er der nogen Linux brugere herinde der har eksperimenteret
med IHC og Linux? Desværre vil LK jo ikke ud med protokollen, og deres Windows
program er jeg ikke meget for....

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
It cited compatibility problems, namely among users trying to receive