Form læsning
Fra : Kemster

Dato : 18-05-01 13:07

Hvad for et program skal jeg læse det der bliver sendt til min e-mail via en
form på min hjemmeside ?
Kan man ikke få noget der kan vise æøå ?
Siden er lavet med Dreamweaver 3.

Kemster

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 18-05-01 14:35

Kemster wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvad for et program skal jeg læse det der bliver sendt
> til min e-mail via en form på min hjemmeside ?

Dit almindelige mailprogram vel?

Jeg antager at du skriver dit spørgsmål fordi du synes at layout'et på mailen
er lidt underligt - og jeg antager at du bruger din form på følgende måde:

<form action="mailto:mail@domain.dk">

er det rigtigt gættet?

Hvis du vil ændre på layout'et af den mail der afsendes bør du prøve dig frem
med et serverside script til at afsende indholdet af formen til din mail
adresse.

Det vil sige at din form skal submitte til en et script - f.eks. ASP, PHP eller
CGI - f.eks. sådan her:

<form action="/cgi-bin/formmail">

Du kan enten benytte et færdigt script, eller lave dit eget. Der er mange
forskellige muligheder - her er nogle links, så du kan komme videre:

Send e-mails med FormMail
http://www.html.dk/artikler/00012/

Send e-mail med CDONTS (ASP)
http://www.html.dk/scripts/asp/00002