Makt til å tilgi
Fra : E.K.

Dato : 18-05-01 06:21

Jesu _makt_ til å tilgi!
Kort prediken om emnet her:
http://home.world-online.no/~ekir/tekst/20s.epinse.htm

E.K.

www.ekris.net

www.prekestol.net

Fra : Jens Hagemann

Dato : 18-05-01 11:04

E.K. skrev i meddelelsen <9e2bal$9l9$1@troll.powertech.no>...

>Jesu _makt_ til å tilgi!
>Kort prediken om emnet her:
>http://home.world-online.no/~ekir/tekst/20s.epinse.htm
>
>E.K.

Hej E.K.
Heldigvis har vi alle magt til at tilgive!
Og det bør vi jo gøre.
mvh
Jens Hagemann
http://www.jahve.subnet.dk

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 18-05-01 11:45

Hej. Jeg var inde og se den hjemmeside du henviste til den er ikke bibelsk.
Desværre for dig det er vel ikke noget du tror på.
Vi skal tilgive mennesker for vores frelser Jesus har tilgivet os når vi
beder om den.
Reindkanation er ikke bibelsk men noget fra mørket.
..

Med kærlig hilsen fra Børge
Se ind på www.nydheder.subnet.dk
Den opdateret hver uge.
Se også www.magazinet.no

Fra : E.K.

Dato : 18-05-01 21:57

www.ekris.net

www.prekestol.net
Børge Højlund Jensen <migvibor@worldonline.dk> skrev i
> [...]
> beder om den.
> Reindkanation er ikke bibelsk men noget fra mørket.

Hvor finner du noe om reinkarnasjon?

È.K.

Fra : Live4Him

Dato : 18-05-01 22:44

"E.K." <dgev@start.no> skrev i en meddelelse

> Hvor finner du noe om reinkarnasjon?
~~~~~~~~~~
Jeg tror det var Jens Hagemanns hjemmeside Børge kommenterede, ikke din.

jørgen.

Fra : E.K.

Dato : 18-05-01 22:00

www.ekris.net

www.prekestol.net
Jens Hagemann <JH@eogs.dk> skrev i news:9e2s1s$5sa$1@news.inet.tele.dk...

> Hej E.K.
> Heldigvis har vi alle magt til at tilgive!
> Og det bør vi jo gøre.

Du har åpenbart misforstått, Jens. Kanskje du skulle lese hva det dreier seg
om før du svarer neste gang?
Jesus taler om sin makt dvs, _rett_ til å tilgi synder, på _Guds_ vegne. Det
er noe ganske annet enn når vi tilgir de synder som begås mot oss.

Mvh
E.K

Fra : Jens Hagemann

Dato : 22-05-01 10:00

> [...]
Det
>er noe ganske annet enn når vi tilgir de synder som begås mot oss.

Kære Alle, som har kommenteret min udtalelse om tilgivelse.
Jeg kan forstå på jer, at I mener, at jeg misforstår tingene og ikke læser
teksten rigtigt.
Er det ikke et spørgsmål om tolkning? Og hvem har retten til at sige, at ens
egen tolkning er den rette? For mig er min tolkning rigtig. For jer, kan
tolkningen være en anden og det er helt okay.
Vi har jo set gennem tiderne, at Bibelen er tolket på mange forskellige
måder - derfor de mange "fraktioner" af kristendommen.
Det vi vel kan være enige om, er at vi er uenige om tolkningen.
mvh
Jens Hagemann
http://www.jahve.subnet.dk

Fra : Mr. D

Dato : 22-05-01 12:31

Jens Hagemann <JH@eogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ed9qm$3sq$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> måder - derfor de mange "fraktioner" af kristendommen.
> Det vi vel kan være enige om, er at vi er uenige om tolkningen.

Hi Jens

Du skrev oprindeligt, at vi heldigvis alle har magt til at tilgive, og
dette må jeg sige mig enig med - og det er jo godr, at det er sådan.
Specielt for Jesus er, at han havde (har) magt til at tilgive på Guds
veje. En autoritet, som blev overgivet ham. jeg kan ikke tilgive dig på
Guds vegne, kun på egne.

Omkring tolkning, så er det rigtigt, at vi tolker dele af Skriften på
forskellig vis. Kirken som system har vist sig utilstrækkelig i åndelig
vækst, forstået på den måde, at de forskellige kirkesystemer danner
tros- og læregrundlag, som efterfølgende generationer må følge og ikke
kan bryde. Derfor løber almindelige troende mennesker ofte panden mod en
kirkedør, når de ønsker at læse og forstå Skriften. Dette er uheldigt,
men uomtvisteligt.

Som enkeltpersoner kan vi være lidt bedre stillet, for her vokser vi i
erkendelse eftersom vi læser, studerer, og lytter til andre. Jeg tror
ikke på holdningen, at vi alle tolker forskelligt, og så må vi bare
acceptere det. jeg tror mere på, at vi læser, og har et ønske om at vide
mere, at forstå mere og at erkende mere. I denne holdning ligger også,
at vi alle er villige til at lære - også af hinanden i denne gruppe.
"Jeg tolker på min måde og du tolker på din måde" låser os fast uden
mulighed for yderligere vækst, men "Jeg tolker på min måde, men hvad var
det lige du sagde, måske er det interessant" giver os mulighed for at
komme videre

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Jens Hagemann

Dato : 23-05-01 11:03

Mr. D skrev i meddelelsen <9edj3n$3jh$4@news.inet.tele.dk>...

>Jens Hagemann <JH@eogs.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:9ed9qm$3sq$1@news.inet.tele.dk...

>læser >> teksten rigtigt.

>KLIP

>Hi Jens

KLIP

> [...]
>mulighed for yderligere vækst, men "Jeg tolker på min måde, men hvad var
>det lige du sagde, måske er det interessant" giver os mulighed for at

Hej Simon
Din måde at formulere 'vores tolkningsmåder' er mere åben, så jeg er faktisk
helt enig med dig her og det var jo det jeg mente. Somme tider føler jeg
blot, at jeg må begrænse min tekst, så somme tider kan den måske ses som
lidt bombastisk. (Ja, nu er jeg vist ved at ryge ud af en undskyldnings- og
forklaringsstreng som er unødvendig, så nu stopper jeg...
mvh
Jens Hagemann
MÅ GUD VÆRE MED DIG I DIN SØGEN.

Fra : Mr. D

Dato : 23-05-01 14:17

Jens Hagemann <JH@eogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9eg1sp$n23$1@news.inet.tele.dk...

> Hej Simon
> Din måde at formulere 'vores tolkningsmåder' er mere åben, så jeg er
faktisk
> helt enig med dig her og det var jo det jeg mente.

Takker og okay

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu