MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Drev forsvundet i XP
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 01-12-04 14:54

Hej gruppe

Jeg har følgende disksetup i min maskine:

primær master:    Hitachi 160GB
primær slave:    Pioneer DVD 106s
sekundær master: Plextor 4824A
sekundær slave:    Seagate 120GB

Det har fungeret fint adskillige måneder med dette setup og alle drev
genkendes fortsat fint og problemfrit i BIOS, men Seagate drevet er
forsvundet i Windows XP - det respektive drev-bogstav er væk og drevet
figurerer ikke længere i drev-listen under Disk Management!

Any ideas?

Mvh Tommy

Fra : ///JJ

Dato : 01-12-04 17:03

Tommy Ipsen wrote:
> [...]
> forsvundet i Windows XP - det respektive drev-bogstav er væk og drevet
> figurerer ikke længere i drev-listen under Disk Management!

Virker plextor-drevet?
Måske prøv at fjerne den sekundære controller, og genstart. Eller find et
util der kan se diske på hardware niveau, fx. et util der kan redde slettede
filer, for at se om der er forindelse til drevet.

///JJ

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 03-12-04 13:36

///JJ wrote:

> Virker plextor-drevet?

Ja, fint.

> Måske prøv at fjerne den sekundære controller, og genstart. Eller find et
> util der kan se diske på hardware niveau, fx. et util der kan redde slettede
> filer, for at se om der er forindelse til drevet.

Jeg vil prøve at se om jeg kan finde nogle smarte utils der kan hjælpe
mig med at finde drevet igen!

Mvh Tommy

Fra : Jakob

Dato : 01-12-04 18:21

> forsvundet i Windows XP - det respektive drev-bogstav er væk og drevet
> figurerer ikke længere i drev-listen under Disk Management!

Jamen er winxp ikke herligt, har lige været ude for det samme, kan
desværre ikke tilbyde en løsning kun lidt sympatigalde :+)

Jakob

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 03-12-04 13:35

Jakob wrote:

> Jamen er winxp ikke herligt, har lige været ude for det samme, kan
> desværre ikke tilbyde en løsning kun lidt sympatigalde :+)

Tjahh - jeg ved ikke hvad jeg håber mest på... - at det er drevet eller
WinXP...

Mvh Tommy

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 01-12-04 22:49

Kan være noget så simpelt som et løstsiddende fladkabel, f.eks. efter
transport. Det har jeg selv prøvet.

VH
Finn A. Hansen

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 03-12-04 13:32

Hansen & Bennetsen wrote:
> Kan være noget så simpelt som et løstsiddende fladkabel, f.eks. efter
> transport. Det har jeg selv prøvet.

Desværre ikke.

Mvh Tommy

Fra : Pico

Dato : 01-12-04 23:58

Tommy Ipsen wrote:
> Hej gruppe
>
> Jeg har følgende disksetup i min maskine:

> [...]

Når du sætter en HD sammen med et CD drev på den samme IDE kanal kørere
de efter min bedste overbevisning med den laveste hastighed af de to's.
Den måde satte man dem sammen i "gamle" dage for ellers kunne det
knibemed at levere data hurtigt nok til brændere, men det er ikke noget
problem med dagens hardvare, så det er nok klogt at sætte HD 1 & 2 på
den primære og de 2 andre på den sekundære. Spørg hellere i en grupe for
drev for at få bekræftet om min antagelse er rigtig.

> [...]
> forsvundet i Windows XP - det respektive drev-bogstav er væk og drevet
> figurerer ikke længere i drev-listen under Disk Management!

Bliver den fundet onder boot ? Hvis ikke skal du nok ned at "rode" med
kablerne + strømstik, den mest almindelige fejl. I eftermidags bytte jeg
rundt på noget ram på en maskine, så forsvandt den ene HD, selvfølgelig
var det bare IDE kablet der havde løsnet lig lidt
Pico

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 03-12-04 13:34

Pico wrote:

> [...]
> den primære og de 2 andre på den sekundære. Spørg hellere i en grupe for
> drev for at få bekræftet om min antagelse er rigtig.

Så vidt jeg var var det også tilfældet for nogle år siden, men den nye
hardware skulle kunne køre forskellige drev ved forskellig hastighed - i
forbindelse med opsætning af maskinen for nogle måneder siden spurgte
jeg nemlig til denne problemstilling i drev-gruppen og fik mit nuværende
setup som optimal løsning!

> [...]
> rundt på noget ram på en maskine, så forsvandt den ene HD, selvfølgelig
> var det bare IDE kablet der havde løsnet lig lidt

Den optræder fint i BIOS - ingen problemer dér - det er først når jeg er
helt inde i Windows at drevet er væk...

Mvh Tommy

Fra : Jens Olesen

Dato : 04-12-04 14:13

On 1 Dec 2004 14:53:44 +0100, Tommy Ipsen <tipsen@imada.sdu.dk> wrote:

>Any ideas?

Prøve at gå til Startmenu > Settings > Control Panel > Administrative
Tools > Computer Management > Disk Managment

Hvis din disk er i oversigten kan du tildele den et drevbogstav

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 06-12-04 16:03

Jens Olesen wrote:

> [...]
>
> Hvis din disk er i oversigten kan du tildele den et drevbogstav

"det respektive drev-bogstav er væk og drevet figurerer ikke længere i

- drevet er altså desværre ikke i oversigten!

Mvh Tommy