MS Windows
briani 27239
Stor harddisk under installation af XP Pro
Fra : Michael

Dato : 27-11-04 13:07

Goddag til jer alle

Jeg har et problem jeg håber I kan hjælpe med. Jeg har en harddisk
på 300 GB som aldrig har været i brug.

Når jeg prøver at installere en Windows XP Pro så finder den disken,
men størrelsen er helt hen i vejret, det er som om den ikke kan se hele
disken.

Jeg har prøvet at køre en fdisk fra en 98-diskette, men den kan heller ikke
klare
opgaven.

Hvad skal jeg gøre ?

med venlig hilsen

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 13:42

"Michael" <mich@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når jeg prøver at installere en Windows XP Pro så finder den disken,
> men størrelsen er helt hen i vejret, det er som om den ikke kan se hele

Hej Michael.

Hvilken maskine drejer det sig om?

Flere ældre maskiners bundkort kan ikke klare diske over en vis størrelse.
Min egen IBM Aptiva kan exempelvis kun klare diske under 127 GB. Ring evt.
til din maskines support og hør videre der.

Kh. John

Fra : Michael

Dato : 27-11-04 17:15

lyder sandsynligt, grænsen er såvidt jeg kan se 130 GB.

Men du skriver bundkort, er det så ikke en bios-begrænsning du mener ?

Michael

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-11-04 18:00

Michael wrote:

> lyder sandsynligt, grænsen er såvidt jeg kan se 130 GB.
> Men du skriver bundkort, er det så ikke en bios-begrænsning du mener ?

Det er højst sandsynligt en controller-begrænsning.

Hvis du mener at hardwaren understøtter disken, kan du installere med
en CD hvor SP2 er slipstreamed på.

Jesper G. Poulsen

Fra : Michael

Dato : 27-11-04 18:40

Jeg kan se de 300 GB i bios, derfor undrer det mig at de er væk i XP.

Mener du at jeg kan se dem efter installation af SP2 ?

venlig hilsen

Michael

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-11-04 19:39

Michael wrote:

> Jeg kan se de 300 GB i bios, derfor undrer det mig at de er væk i XP.

Du mangler 48-bit LBA i XP. Det kom med SP1.

Det er muligt at lave en installations-CD med "indbygget" Service Pack.
http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html

Jesper G. Poulsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-11-04 21:58

Jesper G. Poulsen wrote:

> Du mangler 48-bit LBA i XP. Det kom med SP1.
>
> Det er muligt at lave en installations-CD med "indbygget" Service
> Pack. http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html

Der findes et program der kan slipstreame automatisk.
http://www.autopatcher.com/autostreamer.html

mvh
Henning

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-11-04 22:25

Henning Præstegaard wrote:

> Der findes et program der kan slipstreame automatisk.
> http://www.autopatcher.com/autostreamer.html

Sejt.

- Er hentet...

Jesper G. Poulsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-11-04 15:04

Henning Præstegaard wrote:
> Der findes et program der kan slipstreame automatisk.
> http://www.autopatcher.com/autostreamer.html

Hvor downloader man alle udkomne patches "since the dawn of mankind" til
WinXP Pro Dansk?

Fra : Michael

Dato : 28-11-04 16:12

tak for hjælpen alle. Maskinen kører igen.

hilsner

Michael

Fra : Palle

Dato : 28-11-04 21:29

Har du prøvet www.microsoft.dk?

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-11-04 21:48

Palle wrote:
> Har du prøvet www.microsoft.dk?

Arh, føler mig lidt stupid Endelig fandt jeg det. Langt de fleste steder
står der bare at man skal bruge WindowsUpdate, men det kan man jo ikke
rigtigt bruge når man skal have slipstreamet en CD.

I tilfælde af at andre kan have brug for det:

http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=da&categoryid=7

Jeg er ved at hente "Windows XP Service Pack 2 til it-teknikere og
udviklere". Den vil jeg så bruge til en slipstream. Det formoder jeg er det
eneste man behøver, eller? Kan man derudover integrere "Samlet
sikkerhedsopdatering til Internet Explorer til Windows XP Service Pack 2
(KB834707)" + "Opdatering til Windows XP Service Pack 2 (KB884020)"? Eller
må jeg "nøjes med" en slipstreamet version med SP2, og derefter manuelt
opdatere med de to nævnte patches?

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-11-04 17:01

Per Nielsen wrote:
> [...]
> (KB884020)"? Eller må jeg "nøjes med" en slipstreamet version med
> SP2, og derefter manuelt opdatere med de to nævnte patches?

For nu at svare mig selv Jeg har fået lavet mig selv en slipstreamed CD
med SP2 og de to ovennævnte patches, så ja, det kan godt lade sig gøre. Den
booter fint op, så nu mangler jeg bare at lade den gennemføre en total
Windows-installation. Det gør jeg lidt senere, men lur mig om ikke lysten
mangler lidt

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-11-04 19:13

Per Nielsen wrote:
> [...]
> lade den gennemføre en total Windows-installation. Det gør jeg lidt
> senere, men lur mig om ikke lysten mangler lidt

Last update. Det virker fint. Intet at opdatere efter denne installation,
hvorefter man også er opgraderet til WMP9 og DirectX9.0c. Over and out

Fra : Gevaldi

Dato : 27-11-04 14:23

Michael skriblede:

> [...]
>
> Når jeg prøver at installere en Windows XP Pro så finder den disken,
> men størrelsen er helt hen i vejret, det er som om den ikke kan se

http://groups.google.dk/groups?q=windows+xp+store+harddiske&hl=da&lr=&sa=N&s
coring=d

--
/Gevaldi