MS Windows
briani 27239
Hvor gemmes ikonerne til Hurtig Start
Fra : Svend Tingleff

Dato : 27-11-04 09:00

Jeg er blevet glad for at indsætte ikoner i Hurtig Start i Procesliniens
venstrte side. Jeg har efterhånden 20 ikoner, og ville gerne gemme deres
adresse i min backup fil.
Men hvor ligger filen med HurtigStart ikonerne?
Svend

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 27-11-04 09:16

"Svend Tingleff" <tingleff@webspeed.dk> wrote in message news:41a833ee$0$56319$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> gerne gemme deres adresse i min backup fil.
> Men hvor ligger filen med HurtigStart ikonerne?

I min engelske version ligger de i :
C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Hvis du f.eks. har Internet Explorer liggende i hurtig start feltet, skulle du (igen i den engelske version) kunne finde mappen med
DOS-kommandoen:

dir "\launch internet explorer browser.lnk" /s

Brug backslash foran filnavnet hvis din DOS-boks ikke starter i C:\
Selve filnavnet der søges efter står øverst (eller alene) i den gule besked når man holder cursoren over knappen, så i
dir-kommandoen skal der bare tilføjes .lnk for at fortælle at det er en genvej der søges efter.

/klaus