MS Windows
briani 27239
Hvordan h... sletter man en forkert driver~
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-11-04 10:12

Davs i gruppen,

Jeg har manglede lige en driver til et onboard lydkort på mit ECS bundkort,
så jeg gik lige ind på producentens side for at hente en brugbar driver.
Det viser sig så eferfølgende af XP SP2 får installeret driveren, men at den
ikke virker, og jeg finder da ud af at det ikke er den rigtie driver jeg har
installeret.
Jeg finder så endelig cd'en som fulgte med bundkortet og vil til at
installere den rigtige driver, men nu fatter XP ikke at lydkortet ikke er
det lydkort, som den forkerte driver passer til, så jeg kan ikke installere
den rigtige driver.
Hvordan løser man det problem uden at formatere hele skidtet, for det er da
for irriterende en fejl!

På forhånd tak for hjælpen.

--
Psycho Cowboy

Fra : L.E.P.

Dato : 26-11-04 11:04

Fri, 26 Nov 2004 10:12:13 +0100, skrev "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@gmail.com> :

> [...]
>den rigtige driver.
>Hvordan løser man det problem uden at formatere hele skidtet, for det er da

Et hurtigt forslag: Fjern lydkortet i Enhedshåndtering og genstart.

Hilsen Lars

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-11-04 11:18

"L.E.P." wrote:

> Et hurtigt forslag: Fjern lydkortet i Enhedshåndtering og genstart.

Er gjort, men XP har en eller anden idé om, at den skal gemme driveren et
sted i registreringsdatabasen, eller noget, så den tror stadig det er det
forkerte lydkort, når det skal installeres igen. Jeg er *nødt* til at få
fjernet driveren et eller andet sted i systemet, så Windows ikke tror den
skal klare det hele selv med de forkerte midler.

--
Psycho Cowboy

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-11-04 13:55

Psycho Cowboy skriver:

> Jeg er *nødt* til at få
> fjernet driveren et eller andet sted i systemet, så Windows ikke tror den
> skal klare det hele selv med de forkerte midler.

Egenskaber for system -> egenskaber for lydkort -> fanebladet driver ->
knappen driverdetaljer.

Her finder du filerne. Dem burde du kunne slette (flyt dem til en anden
mappe, hvis nu der går noget galt) og så indstallere de nye drivere.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-11-04 14:20

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> [...]
>
> Her finder du filerne. Dem burde du kunne slette (flyt dem til en
> anden mappe, hvis nu der går noget galt) og så indstallere de nye

Det lyder brugbart... Mange tak for hjælpen!

--
Psycho Cowboy