/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Servicepack II sucks!!
Fra : jo


Dato : 24-11-04 18:46

Jeg er TRÆT af servicepack II til Windows XP!

Først virkede min internetforbindelse ikke, og Microsoft skød skylden på min
udbyder! Jeg har derudover fået utallige problemer efter installationen,
bl.a. kan jeg ikke længere åbne videofiler direkte fra nettet, men skal
gemme dem på harddisken først.

Arrogante Microsoft - som sædvanlig...

Er der nogen der har gode erfaringer med Linux?

Jo.



 
 
Gevaldi (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 24-11-04 18:53


jo skriblede:

> Er der nogen der har gode erfaringer med Linux?

De sidder i news:dk.edb.system.unix



--
/Gevaldi

Michael Rasmussen (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 24-11-04 18:54

"jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote:

>Jeg er TRÆT af servicepack II til Windows XP!
>
>Først virkede min internetforbindelse ikke, og Microsoft skød skylden på min
>udbyder! Jeg har derudover fået utallige problemer efter installationen,
>bl.a. kan jeg ikke længere åbne videofiler direkte fra nettet, men skal
>gemme dem på harddisken først.

Lyder noget i retning af fejl 40

>Er der nogen der har gode erfaringer med Linux?

Jo da...

Men først og fremmest i server sammenhænge - Når det gælder spil /
arbejdsstation er der al for megen god software der kræver Windows.





<mlr>

--

Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest besynderlige..

Leonard (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-11-04 19:30

"jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen der har gode erfaringer med Linux?

Ja.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Nederbasse (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Nederbasse


Dato : 24-11-04 19:46

SNIP
>
> Er der nogen der har gode erfaringer med Linux?
>
> Jo.
Hvis du ikke kan rette disse fejl i XP er Linux nok ikke noget for dig.
Der findes mange gode Linux dist. har selv brugt Redhat og Debian en del, de
kan anbefales.

Lars



kk (24-11-2004)
Kommentar
Fra : kk


Dato : 24-11-04 20:33


"jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
news:41a4c8e7$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg er TRÆT af servicepack II til Windows XP!
>
> Først virkede min internetforbindelse ikke, og Microsoft skød skylden
> på min udbyder! Jeg har derudover fået utallige problemer efter
> installationen, bl.a. kan jeg ikke længere åbne videofiler direkte fra
> nettet, men skal gemme dem på harddisken først.
>
> Arrogante Microsoft - som sædvanlig...
>
> Hej,
Win XP er et udmærket styresystem, som anvendes på 90% af verdens
computere.
SP2 til Win XP er en væsentlig forbedring af dette system. Der findes
imidlertid nogle få fjumrehoveder som ikke kan finde ud af at bruge nogen
af delene. Det kan bevirke at de bliver hadere af Microsoft og begynder
at sværme med LINUX. Fint nok, men det varer som regel ikke lang tid før
de vender tilbage til MS, for nok har Linux mange gode sider, men MS er
nu en gang nemmere og der er mere software dertil.
Derfor vil jeg foreslå at du gennemgår dit system og hidser dig ned, så
skal du se, det ordner sig nok.
Med venlig hilsen,
kk
>


jo (24-11-2004)
Kommentar
Fra : jo


Dato : 24-11-04 20:46

>> Hej,
> Win XP er et udmærket styresystem, som anvendes på 90% af verdens
> computere.
> SP2 til Win XP er en væsentlig forbedring af dette system. Der findes
> imidlertid nogle få fjumrehoveder som ikke kan finde ud af at bruge nogen
> af delene. Det kan bevirke at de bliver hadere af Microsoft og begynder at
> sværme med LINUX. Fint nok, men det varer som regel ikke lang tid før de
> vender tilbage til MS, for nok har Linux mange gode sider, men MS er nu en
> gang nemmere og der er mere software dertil.
> Derfor vil jeg foreslå at du gennemgår dit system og hidser dig ned, så
> skal du se, det ordner sig nok.
> Med venlig hilsen,
> kk

Jeg er så åbenbart én af de få fjumrehoveder, der ikke kan finde ud af det.
Jeg synes nemlig ikke, at det er rimeligt at man som bruger skal til at
"rette" styresystemet til efter en download af opdateringer. Det burde vel
være sådan, at det ikke var nødvendigt?
Fed idé i øvrigt den der med at gennemgå systemet og hidse sig ned. Tak for
hjælpen !

Jo.



Kim Schroeder (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Kim Schroeder


Dato : 24-11-04 21:30

"jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:41a4e4f4$0$86701$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Fed idé i øvrigt den der med at gennemgå systemet og hidse sig ned. Tak for
> hjælpen !

Det er jo altid en god idé - undertiden virker ingen af delene..

Konklusion for mit vedkommende vedr. sp2:

Påvirket hardware:
1 laserprinter der ikke vil køre under sp2, trods alle mulige krumspring.

Til Microsofts ros skal siges, at sp2 lader sig nydeligt afinstallere via
Tilføj/Fjern Programer - der bliver under installationen af sp2 gemt kopier
af snart sagt enhver fil på computeren (en gendannelse tager ca. 15 min).
- og herefter er man tilbage til computeren pre sp2.

Har derefter slået update fra - således at jeg ikke bliver mindet om sp2,
hver gang jeg tænder computeren.
Update er så fair indrettet, at der er mulighed for at søge på opdateringer
ifald man har fravalgt sp2, så man hele tiden er uptodate alligevel.

Så du kan sagtens leve uden sp2 - i tilgift slipper du for at blive kaldt et
fjumrehoved af folk, som tilfældigvis har været heldige ikke at have fået
problemer efter installationen.

Lidt polemisk kan man måske vende det om og sige, at sp2 er en fordel
for de fjumrehoveder, som ikke tænker sig om, når de surfer på nettet,
eller downloader - her er både livrem og seler en god ting.

Kim



Klaus D. Mikkelsen (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-11-04 21:33

Kim Schroeder skriver:
>
> Så du kan sagtens leve uden sp2 - i tilgift slipper du for at blive kaldt et
> fjumrehoved af folk, som tilfældigvis har været heldige ikke at have fået
> problemer efter installationen.

LOL

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

jo (24-11-2004)
Kommentar
Fra : jo


Dato : 24-11-04 21:59


>
> Det er jo altid en god idé - undertiden virker ingen af delene..
>
> Konklusion for mit vedkommende vedr. sp2:
>
> Påvirket hardware:
> 1 laserprinter der ikke vil køre under sp2, trods alle mulige krumspring.
>
> Til Microsofts ros skal siges, at sp2 lader sig nydeligt afinstallere via
> Tilføj/Fjern Programer - der bliver under installationen af sp2 gemt
> kopier
> af snart sagt enhver fil på computeren (en gendannelse tager ca. 15 min).
> - og herefter er man tilbage til computeren pre sp2.
>
> Har derefter slået update fra - således at jeg ikke bliver mindet om sp2,
> hver gang jeg tænder computeren.
> Update er så fair indrettet, at der er mulighed for at søge på
> opdateringer
> ifald man har fravalgt sp2, så man hele tiden er uptodate alligevel.
>
> Så du kan sagtens leve uden sp2 - i tilgift slipper du for at blive kaldt
> et
> fjumrehoved af folk, som tilfældigvis har været heldige ikke at have fået
> problemer efter installationen.
>
> Lidt polemisk kan man måske vende det om og sige, at sp2 er en fordel
> for de fjumrehoveder, som ikke tænker sig om, når de surfer på nettet,
> eller downloader - her er både livrem og seler en god ting.
>
> Kim
>
Hej Kim,

Tak for ordene.

Jeg er ikke meget for at afinstallere SP2, da den tilsyneladende lukker en
del af de utallige huller, som Windows indeholder, men det kan være at det
alligevel bliver nødvendigt.
Jeg mener stadig, at Microsoft burde gennemteste tingene ordentligt inden de
smider deres opdateringer i hovedet på brugerne, der jo ikke alle er nørder
som kk

Jo.



Martin Johansen [600~ (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-11-04 22:31

jo wrote:
> de smider deres opdateringer i hovedet på brugerne, der jo ikke alle er
> nørder som kk

Nørd vil jeg ikke kalde ham...

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 - http://counter.li.org
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!

kk (25-11-2004)
Kommentar
Fra : kk


Dato : 25-11-04 10:16


"Martin Johansen [6000]" <see.my.website@for.ways.to.contact.me> wrote in
message news:41a4fd33$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> jo wrote:
>> de smider deres opdateringer i hovedet på brugerne, der jo ikke alle
>> er
>> nørder som kk
>
> Nørd vil jeg ikke kalde ham...
>
> --
> Jeg undskylder den højst uheldige formulering. Det jeg mente var, at
> mange, hen ad vejen, er kommet i besiddelse af (delvis) inkompatibelt
> hardvare og måske dårlige eller ikke opdaterede drivere. Derved er man
> jo selv, omend uforvarende, skyldig i fjummer.
Derfor, hvis nogen er blevet mopsede, beder jeg, endnu engang, om
forladelse.
mvh
kk


Klaus D. Mikkelsen (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-11-04 16:32

kk skriver:
>
> Derfor, hvis nogen er blevet mopsede, beder jeg, endnu engang, om
> forladelse.

Du mangler stadigt beviser for dine 90 % !!!

Kom frisk nu !

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

kk (25-11-2004)
Kommentar
Fra : kk


Dato : 25-11-04 20:10


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:41A5FAE6.511620E0@du.kan.finde.den...
> kk skriver:
>>
>> Derfor, hvis nogen er blevet mopsede, beder jeg, endnu engang, om
>> forladelse.
>
> Du mangler stadigt beviser for dine 90 % !!!
>
> Kom frisk nu !

Hej Klaus,
Det har jeg kun som en påstand fra MS selv, og den er naturligvis ikke
særlig vederhæftig. Men om det er 90 eller blot lige over 50 er jo
ligegyldigt, du vil sikkert vedgå at der er flere win-brugere end der er
Linux-brugere. Men ok, du fik mig!
mvh
kk
>
> > Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe


Klaus D. Mikkelsen (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-11-04 22:17

kk skriver:
>
> Det har jeg kun som en påstand fra MS selv, og den er naturligvis ikke
> særlig vederhæftig.

Hvor

> Men om det er 90 eller blot lige over 50 er jo
> ligegyldigt,

Nej


> du vil sikkert vedgå at der er flere win-brugere end der er
> Linux-brugere.

Ja.


> Men ok, du fik mig!

Ja.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Sp@cey (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Sp@cey


Dato : 28-11-04 10:01


"jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41a4f62b$0$86702$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg mener stadig, at Microsoft burde gennemteste tingene ordentligt inden
> de smider deres opdateringer i hovedet på brugerne, der jo ikke alle er
> nørder som kk
>

Prøv at tænke på hvor mange millioner forskellige opsætninger mht. hardware
og software de så skal igennem!
Mvh
Sp@cey , som da ind imellem finder "issues" med windows men generelt er godt
tilfreds.



Klaus D. Mikkelsen (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-11-04 10:09

"Sp@cey" skriver:
>
> Prøv at tænke på hvor mange millioner forskellige opsætninger mht. hardware
> og software de så skal igennem!

Ja....... sådan er det.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-11-04 10:50

Sp@cey wrote:
> "jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41a4f62b$0$86702$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Jeg mener stadig, at Microsoft burde gennemteste tingene ordentligt
>> inden de smider deres opdateringer i hovedet på brugerne, der jo
>> ikke alle er nørder som kk
>>
>
> Prøv at tænke på hvor mange millioner forskellige opsætninger mht.
> hardware og software de så skal igennem!

> Mvh
> Sp@cey , som da ind imellem finder "issues" med windows men generelt
> er godt tilfreds.

Tænk nu hvis det var motoren i din bil, der skulle opgraderes!

Efter at producenten har sikkerheds-opgraderet din motor, så kan
bilen pludselig ikke køre mere... Men det er du nødt til at tage med
et SMIL, fordi der er SÅ pokkers mange skruer, bolte, lejer og
pakninger, og producenten kan da ikke have styr på dem alle!

-E.G.



Paul Østerby Sørense~ (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Paul Østerby Sørense~


Dato : 28-11-04 16:42


"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:41a99f62$0$222$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Sp@cey wrote:
>> "jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:41a4f62b$0$86702$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>>> Jeg mener stadig, at Microsoft burde gennemteste tingene ordentligt
>>> inden de smider deres opdateringer i hovedet på brugerne, der jo
>>> ikke alle er nørder som kk
>>>
>>
>> Prøv at tænke på hvor mange millioner forskellige opsætninger mht.
>> hardware og software de så skal igennem!
>
>> Mvh
>> Sp@cey , som da ind imellem finder "issues" med windows men generelt
>> er godt tilfreds.
>
> Tænk nu hvis det var motoren i din bil, der skulle opgraderes!
>
> Efter at producenten har sikkerheds-opgraderet din motor, så kan
> bilen pludselig ikke køre mere... Men det er du nødt til at tage med
> et SMIL, fordi der er SÅ pokkers mange skruer, bolte, lejer og
> pakninger, og producenten kan da ikke have styr på dem alle!
>
> -E.G.
>

Hej E.G.
Den med motoren køber jeg altså ikke med mindre du har været inde og lavet
noget chiptuning, for så gælder det det samme som med XP og Sp2, jeg har det
indtryk at det er dem der laver "chiptuning" der har problemer medmindre de
fjerner den før opgradering, men vi kan jo aldrig huske noget hvis nogen
spørger om vi har forsøgt at installere noget der måske ikke er helt rent i
kanterne vel
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen
paul(at)sorensen.as



Klaus D. Mikkelsen (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-11-04 22:29

"Paul Østerby Sørensen" skriver:
>
> Den med motoren køber jeg altså ikke med mindre du har været inde og lavet
> noget chiptuning, for så gælder det det samme som med XP og Sp2, jeg har det
> indtryk at det er dem der laver "chiptuning" der har problemer medmindre de
> fjerner den før opgradering

Tro om igen. Min "firmaslæde" (den bærbare _må _ ikke indeholde andet
end det foreskrevne. Den kunne ikke tåle SP2.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mikael Nørrelund And~ (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 29-11-04 19:33

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Tro om igen. Min "firmaslæde"
> (den bærbare _må _ ikke indeholde andet
> end det foreskrevne. Den kunne ikke tåle SP2.


Det skulle vel ikke være en Fujitsu Siemens?
- Har haft en kunde idag der sagde at hans bærbare gik
i sort når han prøvede at installere SP2 efter en reetablering
af maskinen med de medfølgende CDer...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund


Klaus D. Mikkelsen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-11-04 19:34

Mikael Nørrelund Andersen skriver:
>
> Det skulle vel ikke være en Fujitsu Siemens?

Nope Dell lattitude 700

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens Peter Karlsen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 29-11-04 20:41

Har du set efter om Dell har frigivet en fejlretning til den? Jeg ved
at de har til nogle af deres bærbare.
Start eventuelt her:
http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kb/en/document?dn=1090437&c=us&l=en&s=dhs&cs=19

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Mon, 29 Nov 2004 19:34:07 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>
>Nope Dell lattitude 700
>
>Klaus


Klaus D. Mikkelsen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-11-04 20:48

Jens Peter Karlsen skriver:
>
> Har du set efter om Dell har frigivet en fejlretning til den? Jeg ved
> at de har til nogle af deres bærbare.

Nej og jeg gider ikke.
Min bærbare fejler ikek noget. Den har kørt perfekt indtil MS mente at
den skulle opgraderes.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens Peter Karlsen (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 02-12-04 18:43

Tja hvis du ikke har tænkt dig at koble den til nettet er det jo
heller ikke noget større problem.
Ifølge en nylig undersøgelse fra SANS tog det gennemsnitligt 20
minutter efter den blev koblet til nettet før en computer uden SP2 i
standard opsætning blev inficeret med "utøj".
Rekorden var 4 minutter (XP uden SP1).

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Mon, 29 Nov 2004 20:48:17 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Nej og jeg gider ikke.
>Min bærbare fejler ikek noget. Den har kørt perfekt indtil MS mente at
>den skulle opgraderes.


Ukendt (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-12-04 21:05

Jens Peter Karlsen wrote:
> Tja hvis du ikke har tænkt dig at koble den til nettet er det jo
> heller ikke noget større problem.
> Ifølge en nylig undersøgelse fra SANS tog det gennemsnitligt 20
> minutter efter den blev koblet til nettet før en computer uden SP2 i
> standard opsætning blev inficeret med "utøj".
> Rekorden var 4 minutter (XP uden SP1).
>
> Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
.... og TOP-poster!

Jeg bruger heller ikke SP2 her og jeg er da på nettet hele tiden.
Hvad skulle prolemet være?

Der findes jo andre (og langt bedre) firewalls end den i SP2 indbyggede.

-E.G.



Jens Peter Karlsen (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 05-12-04 16:52

Hvis du tror at en firewall beskytter dig mod alt tager du meget fejl.
Prøv at installere en Antivirus og kør den eller brug en online virus
scanner som http://housecall.antivirus.com/
Download derefter Ad-Aware og/eller Spybot og brug dem. Du kan nemt
blive meget overrasket over hvad du finder.
Derudover har du så diverse sikkerhedsfejl. som den nyligt opdagede
Iframe exploit i IE som tillod kode at køre på maskinen (SP2 er ikke
berørt af dette) og den endnu nyligere fejl fundet i Opera 7.5.4.
Det sidste mest medtaget for at undgå de evindelige "Bare skift til en
anden browser". Alle har/har haft deres egne sikkerheds problemer.

Derudover kan jeg sagtens give dig ret i at der findes bedre Firewalls
end XP's indbyggede, men den er trods alt bedre end ingen Firewall.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 2 Dec 2004 21:04:57 +0100, "El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk>
wrote:

>Jeg bruger heller ikke SP2 her og jeg er da på nettet hele tiden.
>Hvad skulle prolemet være?
>
>Der findes jo andre (og langt bedre) firewalls end den i SP2 indbyggede.


Klaus D. Mikkelsen (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-12-04 23:13

Jens Peter Karlsen skriver:
>
> Tja hvis du ikke har tænkt dig at koble den til nettet er det jo
> heller ikke noget større problem.

Aha, inden SP2 udkom var der ikke noget problem, efter den kom er der
pludseligt et problem ???


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Palle (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 02-12-04 23:35


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:41AF936E.A307B844@du.kan.finde.den...
> Jens Peter Karlsen skriver:
> >
> > Tja hvis du ikke har tænkt dig at koble den til nettet er det jo
> > heller ikke noget større problem.
>
> Aha, inden SP2 udkom var der ikke noget problem, efter den kom er der
> pludseligt et problem ???
>
God konstatering. Men skal nemlig ikke tro på alt, man hører



Jens Peter Karlsen (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 05-12-04 16:12

Du misforstår. Kommentaren gik på at man altid bør have de nyeste
sikkerheds opdateringer.
Før SP2 udkom havde du forhåbentligt også de nyeste sikkerheds
opdateringer som fandtes den gang.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 02 Dec 2004 23:13:02 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Aha, inden SP2 udkom var der ikke noget problem, efter den kom er der
>pludseligt et problem ???


Klaus D. Mikkelsen (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-12-04 16:57

Nej, kommentaren går på at en PC opdatert til lige før SP2 udkom, bliver
inficeret i løbet af (gennemsnitlig) 20 minutter

En trussel der totalt bliver elimineret med SP2.

Det var det du skrev !


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe




Jens Peter Karlsen skriver:
>
> Du misforstår. Kommentaren gik på at man altid bør have de nyeste
> sikkerheds opdateringer.

Jens Peter Karlsen (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 06-12-04 15:27

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at SP2 eliminerer alle trusler.
Jeg har nævnt at en specifik nyligt opdaget fejl ikke berører SP2.

Den kommentar du hentyder til var kun til at illustrere hvorfor det er
vigtigt at være opdateret når man er tilsluttet Internettet.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sun, 05 Dec 2004 16:57:05 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Nej, kommentaren går på at en PC opdatert til lige før SP2 udkom, bliver
>inficeret i løbet af (gennemsnitlig) 20 minutter
>
>En trussel der totalt bliver elimineret med SP2.
>
>Det var det du skrev !


Klaus D. Mikkelsen (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-12-04 17:35

Jens Peter Karlsen skriver:
>
> Jeg har på intet tidspunkt skrevet at SP2 eliminerer alle trusler.
> Jeg har nævnt at en specifik nyligt opdaget fejl ikke berører SP2.
>
> Den kommentar du hentyder til var kun til at illustrere hvorfor det er
> vigtigt at være opdateret når man er tilsluttet Internettet.
>
> Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
>
> On Sun, 05 Dec 2004 16:57:05 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
> <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>
> >Nej, kommentaren går på at en PC opdatert til lige før SP2 udkom, bliver
> >inficeret i løbet af (gennemsnitlig) 20 minutter
> >
> >En trussel der totalt bliver elimineret med SP2.
> >
> >Det var det du skrev !


Du skrev:
Ifølge en nylig undersøgelse fra SANS tog det gennemsnitligt 20
minutter efter den blev koblet til nettet før en computer uden SP2 i
standard opsætning blev inficeret med "utøj".

Ud af det forstår jeg at en opdateret PC uden SP2 bliver angrebet i
løbet af 20 minutter. Det er jo løgn og latin. Ellers ville min
firmabærebare være død for længst.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Palle (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 02-12-04 23:35


"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:bjkuq095070fuq0150j33mithl2r3bke35@4ax.com...
> Tja hvis du ikke har tænkt dig at koble den til nettet er det jo
> heller ikke noget større problem.
> Ifølge en nylig undersøgelse fra SANS tog det gennemsnitligt 20
> minutter efter den blev koblet til nettet før en computer uden SP2 i
> standard opsætning blev inficeret med "utøj".
> Rekorden var 4 minutter (XP uden SP1).
>
Så må der være nogen maskiner, hvor det sker på en milliontedele sekund
(SP2), hvis gennemsnittet skal ned på 20 minutter. (Sagde nogen "Ulven
kommer"?)



Jens Peter Karlsen (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 05-12-04 16:30

Det kniber vist gevaldigt med dine regnekundskaber.
Når det hurtigste var 4 minutter og gennemsnittet var 20 minutter er
det jo den anden vej du skal. Så du kan konkludere at mindst 1
computer tog over 20 minutter. Som du nok kan se er det du siger det
rene vrøvl.
Lad os tage det meget simpelt og bare tage 2 computere (der var
selvfølgelig mange flere i eksperimentet fra SANS).
Der er 2 ting givet, den hurtigste tid var 4 minutter og gennemsnittet
20 minutter. Ud fra det kan vi hurtigt se at den anden måtte være
blevet kompromitteret efter 36 minutter, da 4+36 giver 40 og vi får
gennemsnittet ved at dele med antallet af computere 40/2 = 20.
Håber at det hjalp. Om ikke på andet så på dine regnekundskaber.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 2 Dec 2004 23:34:30 +0100, "Palle" <hother.papgaard@liam.dz>
wrote:

>Så må der være nogen maskiner, hvor det sker på en milliontedele sekund
>(SP2), hvis gennemsnittet skal ned på 20 minutter. (Sagde nogen "Ulven
>kommer"?)
>


Nederbasse (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Nederbasse


Dato : 24-11-04 22:31

SNIP
>
> Jeg er så åbenbart én af de få fjumrehoveder, der ikke kan finde ud af
> det.
> Jeg synes nemlig ikke, at det er rimeligt at man som bruger skal til at
> "rette" styresystemet til efter en download af opdateringer. Det burde vel
> være sådan, at det ikke var nødvendigt?
> SNIP
> Jo.
Det er meningen at man skal rette systemet til efter en opdatering hvis det
ikke er som man vil have det.
Systemet skal rettes til efter brugeren og ikke brugeren der skal rettes til
efter systemet/Microsoft.
Computere er kun dumme maskiner der gør som der bliver sagt (sådan da)
Lars



Klaus D. Mikkelsen (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-11-04 21:07

kk skriver:
>
> Win XP er et udmærket styresystem, som anvendes på 90% af verdens
> computere.

Det vil jeg godt betvivle !
Kilde ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Drus (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Drus


Dato : 24-11-04 21:53

Dette synes jeg er en noget arrogant holdning til andres problemer!

Jeg har selv samme erfaring - nemlig at SP2 har nedlagt min Internet
Explorer, som nu dør efter nogle minutters browsen. Og jeg tror bestemt
ikke, at dte skyldes at jeg er et fjumrehoved - det er jeg faktisk ret
sikker på, at jeg ikke er. Hvilket bestyrkes af, at både TDC support og
Microsoft selv for tiden hører om sådanne problemer adskillige gange om
dagen (efter eget udsagn). Så hvis vi er fjumrehoveder (ifølge din mening) -
ja, så er vi altså slet ikke så få, som du påstår.

Jeg er ikke MS hader - bestemt ikke, men måske kunne det tænkes at lige
netop de mange forbedringer i SP2 er så omfattende, at man ikke har fået det
gennemarbejdet godt nok (selv om release var forsinket).

Og det er da i hvert fald ikke et konstruktivt indlæg, at kalde alle os
andre, som ikke har været ligeså heldige som dig, for fjumrehoveder. Det kan
da bare bringe vores pis i kog.

Istedet kunne jeg have tænkt mig noget konstruktivt omkring hvordan jeg
undgår samme problem, når jeg nu skal installere SP2 - efter den
GENINSTALLATION, som jeg har fået at vide er eneste løsning!

Hilsen
Søren

"kk" <kru@mailnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:41a4e1e3$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Win XP er et udmærket styresystem, som anvendes på 90% af verdens
> computere.
> SP2 til Win XP er en væsentlig forbedring af dette system. Der findes
> imidlertid nogle få fjumrehoveder som ikke kan finde ud af at bruge nogen
> af delene. Det kan bevirke at de bliver hadere af Microsoft og begynder at
> sværme med LINUX. Fint nok, men det varer som regel ikke lang tid før de
> vender tilbage til MS, for nok har Linux mange gode sider, men MS er nu en
> gang nemmere og der er mere software dertil.
> Derfor vil jeg foreslå at du gennemgår dit system og hidser dig ned, så
> skal du se, det ordner sig nok.
> Med venlig hilsen,
> kk
>>
>



Ukendt (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-11-04 22:00

> Istedet kunne jeg have tænkt mig noget konstruktivt omkring hvordan jeg
> undgår samme problem, når jeg nu skal installere SP2 - efter den
> GENINSTALLATION, som jeg har fået at vide er eneste løsning!

Jeg kan kun anbefale at lave en Slipstream (Guide på DK findes her:
http://dailyrush.dk/features/guides/871/). Jeg har installeret på mange
pc'er uden problemer. Dog skal det nævnes, at den indbygede firewall har
voldt mig problemer (måske en fejl 40! , men efter den blev slået fra og
en anden (Zonealarm) blev installeret har jeg ingen problemer haft.

Kh. John



Klaus D. Mikkelsen (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-11-04 22:02

John Quist skriver:
>
> Jeg kan kun anbefale at lave en Slipstream (Guide på DK findes her:
> http://dailyrush.dk/features/guides/871/).

Det er bare ikke en opdatering, det er en nyinstallation.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-11-04 22:08

> Det er bare ikke en opdatering, det er en nyinstallation.

Er det ikke også det han taler om?

Kh. John



Drus (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Drus


Dato : 24-11-04 22:19

Jo!

Hilsen
Søren

"John Quist" <john'snabela'quistdk> skrev i en meddelelse
news:41a4f821$0$23059$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>> Det er bare ikke en opdatering, det er en nyinstallation.
>
> Er det ikke også det han taler om?
>
> Kh. John
>



Klaus D. Mikkelsen (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-11-04 06:12

John Quist skriver:
>
> Er det ikke også det han taler om?

Jo, det er bare ikke det debatten går på....

Klart at kommer man til det trind på stigen der hedder nyindstallation
vil en slipstreamet CD være det bedste.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ingolf (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Ingolf


Dato : 26-11-04 01:41

"John Quist" <john'snabela'quistdk> wrote in message
news:41a4f65b$0$23094$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>> Istedet kunne jeg have tænkt mig noget konstruktivt omkring hvordan jeg
>> undgår samme problem, når jeg nu skal installere SP2 - efter den
>> GENINSTALLATION, som jeg har fået at vide er eneste løsning!
>
> Jeg kan kun anbefale at lave en Slipstream (Guide på DK findes her:
> http://dailyrush.dk/features/guides/871/). Jeg har installeret på mange
> pc'er uden problemer. Dog skal det nævnes, at den indbygede firewall har
> voldt mig problemer (måske en fejl 40! , men efter den blev slået fra
> og en anden (Zonealarm) blev installeret har jeg ingen problemer haft.
>
> Kh. John

Lol.. Zonealarm=firewall?? ROFL!!



John (27-11-2004)
Kommentar
Fra : John


Dato : 27-11-04 20:23


"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
news:41a67b5e$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Lol.. Zonealarm=firewall?? ROFL!!

?


Mvh

John




Mikael Nørrelund And~ (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 24-11-04 22:21

Drus wrote:
> Istedet kunne jeg have tænkt mig noget konstruktivt omkring
> hvordan jeg undgår samme problem

Der står bl.a. en masse om det hvis der søges lidt i gruppen,
jeg har fx tidligere skrevet dette indlæg:
http://kortlink.dk/epe

--
Mvh.
Mikael Nørrelund


Palle (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 24-11-04 23:36


"Drus" <drus@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41a4f50d$0$56314$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Dette synes jeg er en noget arrogant holdning til andres problemer!
>
> Og det er da i hvert fald ikke et konstruktivt indlæg, at kalde alle os
> andre, som ikke har været ligeså heldige som dig, for fjumrehoveder. Det
kan
> da bare bringe vores pis i kog.

Men manden har jo ret. Altså ham, der første gang i denne sammenhæng brugte
ordet "fjumrehoveder".
Skomager bliv ved din læst!



Drus (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Drus


Dato : 24-11-04 23:56

Sådan en gang vås!

Computere er måske udelukkende beregnet for nørder, som ikke har andet at
lave? Vi er også nogle (måske enkelte), som bruger computeren som et
redskab - ikke en livsstil.

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse
news:41a50d02$0$56311$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Drus" <drus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:41a4f50d$0$56314$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Dette synes jeg er en noget arrogant holdning til andres problemer!
>>
>> Og det er da i hvert fald ikke et konstruktivt indlæg, at kalde alle os
>> andre, som ikke har været ligeså heldige som dig, for fjumrehoveder. Det
> kan
>> da bare bringe vores pis i kog.
>
> Men manden har jo ret. Altså ham, der første gang i denne sammenhæng
> brugte
> ordet "fjumrehoveder".
> Skomager bliv ved din læst!
>
>



Martin Johansen [600~ (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-11-04 22:29

kk wrote:

> Win XP er et udmærket styresystem, som anvendes på 90% af verdens
> computere.

Meget forkert.

> SP2 til Win XP er en væsentlig forbedring af dette system. Der findes
> imidlertid nogle få fjumrehoveder som ikke kan finde ud af at bruge nogen
> af delene. Det kan bevirke at de bliver hadere af Microsoft og begynder
> at sværme med LINUX. Fint nok, men det varer som regel ikke lang tid før
> de vender tilbage til MS, for nok har Linux mange gode sider, men MS er
> nu en gang nemmere og der er mere software dertil.

LOL i 10 potens. Og hvorfor nu LOL så mange gange? Jo.. fordi du åbenlyst
ikke aner hvad du snakker om vedr. Linux.

Mere software? Forkert.
Mere brugervenligt? Forkert.

Næh du prøv at sætte dig ind i hvordan Linux fungere så skal du bare se
løjer.

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 - http://counter.li.org
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!

Nederbasse (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Nederbasse


Dato : 24-11-04 22:43

> SNIP
> Næh du prøv at sætte dig ind i hvordan Linux fungere så skal du bare se
> løjer.
>
> --
> Martin L. Johansen
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Registered Linux User # 301406 - http://counter.li.org
> http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!

Det er netop der problemet er -der er ingen der gider sætte sig ind i det OS
de sidder med, uanset om det er Windows, Linux eller hvad nu man bruger.


Lars



Peter Hansson \(7950~ (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson \(7950~


Dato : 25-11-04 08:44


"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:co2v7j$1br5$1@news.cybercity.dk...
>
> Det er netop der problemet er -der er ingen der gider sætte sig ind i det
> OS de sidder med, uanset om det er Windows, Linux eller hvad nu man
> bruger.
>
Er problemet ikke netop, at SP2 så at sige automatisk skaber problemer via
auto-update.?

Det kan ikke være den enkelte forbruger, der skal sætte sig ind i en hel
masse teknik når man henser til at Win/sp2 jo er en forbrugsvare beregnet på
masseudbredelse.

Det er Bill og hans stab der sidder på koderne og pengene.

Omvendt med Linux, der jo er open source.

At sammenligne windows med linux i forb. med den forventede indsigt hos
brugerne, er som at sammeligne æbler og pærer.

PH



Martin Johansen [600~ (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 25-11-04 14:40

Nederbasse wrote:

> Det er netop der problemet er -der er ingen der gider sætte sig ind i det
> OS de sidder med, uanset om det er Windows, Linux eller hvad nu man
> bruger.

Det kan du nok have ret i. Alle (næsten) i min omgangskreds siger at Linux
er noget lort udelukkende fordi de ikke fatter hvordan det fungere.

Hvis jeg ikke havde sat mig ind i det for 3 år siden så ville jeg da sikkert
også synes det var svært osv.

Men det er ikke svært - det fungerer bare anderledes end "alle" andre er
vant til og det kræver en omstilling.

Men det er sq for nemt at sige at en given ting/program er noget lort bare
fordi man ikke magter at sætte sig ind i det - i så fald siger det mere om
en selv end om pågældende program

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 - http://counter.li.org
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!

Thomas Lindgaard (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Lindgaard


Dato : 25-11-04 10:12

On Wed, 24 Nov 2004 22:29:29 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:

> LOL i 10 potens. Og hvorfor nu LOL så mange gange? Jo.. fordi du åbenlyst
> ikke aner hvad du snakker om vedr. Linux.
>
> Mere software? Forkert.
> Mere brugervenligt? Forkert.

Arh hold nu op.

Windows ER mere brugervenligt. Prøv du at sætte din gamle far eller
lignende til at installere et program under Windows og Linux - jeg vil
vædde med at han vil have nemmere ved f.eks. at hente og installere Xnews
under Windows end Pan under Linux (ja, jeg ved godt at med den rigtige
konfiguration, så skriver man bare yum install pan, men det kræver jo
lige at man har fået lavet den rigtige konfiguration).

Og lige for en god ordens skyld: Jeg er _ikke_ ude på at medvirke til en
ny krig (kan muligvis ikke undgås), men i mine øjne _er_ det altså
lettere for menigmand at håndtere Windows.

--
Mvh.
/Thomas (der selv kører Fedora Core 3)


Martin Johansen [600~ (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 25-11-04 14:46

Thomas Lindgaard wrote:

> Arh hold nu op.

Nej

> Windows ER mere brugervenligt.

Nej

> Prøv du at sætte din gamle far eller
> lignende til at installere et program under Windows og Linux - jeg vil
> vædde med at han vil have nemmere ved f.eks. at hente og installere Xnews
> under Windows end Pan under Linux (ja, jeg ved godt at med den rigtige
> konfiguration, så skriver man bare yum install pan, men det kræver jo
> lige at man har fået lavet den rigtige konfiguration).

Sjovt du nævner min gamle far.. han bruger Linux på hans PC og synes ikke
det er sværere end Windows men, som jeg altid har sagt, bare anderledes.

> Og lige for en god ordens skyld: Jeg er _ikke_ ude på at medvirke til en
> ny krig (kan muligvis ikke undgås), men i mine øjne _er_ det altså
> lettere for menigmand at håndtere Windows.

Jeg mener det er fordi man er vant til netop Windows. Der findes jo også den
slags typer som laver en psykisk blokering hvis der ikke lige står
Microsoft..

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 - http://counter.li.org
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!

kenzo (25-11-2004)
Kommentar
Fra : kenzo


Dato : 25-11-04 15:34

Inden installerede din SP2 tjekkede du din comp for spyware & virus ?



jo (25-11-2004)
Kommentar
Fra : jo


Dato : 25-11-04 16:42


"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> skrev i en meddelelse
news:n3mpd.1669$yA3.1655@news.get2net.dk...
> Inden installerede din SP2 tjekkede du din comp for spyware & virus ?
Yep. Min maskine er så vidt vides helt fri for snavs, oh der har absolut
ingen problemer været før installationen af SP2.

Jo.



Ingolf (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Ingolf


Dato : 26-11-04 02:12
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408895
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste