MS Windows
briani 27239
Genskabe XP ved reboot
Fra : Peter Jensen

Dato : 24-11-04 15:14

Hej,

Jeg har en stand alone Windows XP som står i en Internet Cafe. PC'en er ikke
tilsluttet et netværk (ud over en TDC ADSL linie). Jeg ønsker et stk.
software som kan genskabe pc'en ved reboot.

Altså når jeg starter pc'en om morgenen så indlæses default konf. og alt der
evt. måtte være inst. slettes, spil, spyware etc.

Det skal helst kunne ske uden at jeg skal foretage mig noget som helst.
Altså blot genstart og efter få min. har jeg en XP kørende som jeg ønsker
det, én XP version jeg på forhånd har konf.´

Nogle som kender noget software som kan ovenstående?

Fra : Asle Bjerva

Dato : 24-11-04 15:21

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i melding
> [...]
> det, én XP version jeg på forhånd har konf.´
>
> Nogle som kender noget software som kan ovenstående?

For eksempel Norton Ghost.

Man starter PCen for eks på en oppstartsdiskett som starter Ghost som
restorer et image av slik maskinen skal være til partisjon C, og deretter
rebooter man fra C.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-11-04 15:30

Den kender jeg.

MEN: det er for besværligt. Jeg ved det lyder utroligt, for der er jo ikke
meget arbejde i det du skriver. Men, det SKAL være nemmere. Noget med reboot
og ikke andet.....................

Fra : Asle Bjerva

Dato : 24-11-04 15:31

> [...]
>
> MEN: det er for besværligt. Jeg ved det lyder utroligt, for der er jo ikke
> meget arbejde i det du skriver. Men, det SKAL være nemmere. Noget med

Hvis dette er flere maskiner, kan kanskje en eller annen form for
terminalserver gjøre dette, men jeg vet ikke...

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-11-04 15:36

Som jeg skrev, er der én og kun én pc.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-11-04 15:51

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Som jeg skrev, er der én og kun én pc.
>
> "Asle Bjerva" <abuse@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ikke

Hej
Der er noget med hardware "reborn" eller noget lignende kan genskabe PC, der
er også noget andet med en skjult partion der får PC til genskabe sig selv
ved boot tror Zitech har haft det men det koster.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 24-11-04 16:59

Paul Østerby Sørensen wrote:
> [...]
> PC, der er også noget andet med en skjult partion der får PC til
> genskabe sig selv ved boot tror Zitech har haft det men det koster.

Mener der var en der hade noget sådan til slag i dk.marked.privat.edb.intern
husker ikke lige hvem eller hvad... (ca en uge siden)

Fra : :o\)

Dato : 24-11-04 16:22

Du kan bruge dette smarte program, ved det kan købes her:
http://www.shop.pc-tjek.dk/group.asp?group=69
Du kan sætte den til at sætte tilbage til det du vil, ved 1. 2. eller 3.
boot.

Venlig hilsen

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 24-11-04 17:13

On Wed, 24 Nov 2004 15:13:36 +0100, "Peter Jensen"
<peter1969@removemeofir.dk> wrote:

> [...]
>det, én XP version jeg på forhånd har konf.´
>
>Nogle som kender noget software som kan ovenstående?

Kig her:

http://www.faronics.com/html/deepfreeze.asp

Der findes en 60-dages evalueringsversion - kig her:

http://www.faronics.com/denmark/choose.asp

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-11-04 20:33

Peter Jensen wrote:
> Jeg har en stand alone Windows XP som står i en Internet Cafe.
> PC'en er ikke tilsluttet et netværk (ud over en TDC ADSL linie).
> Jeg ønsker et stk. software som kan genskabe pc'en ved reboot.

Brug et ReBorn kort istedet:
http://www.mikrov.dk/produkter/hardware/reborn/

--
Mvh.