MS Windows
briani 27239
Hvilket gratis Anti-virus og firewall er a~
Fra : Salmack

Dato : 17-11-04 19:08

Søger anti-virus og firewall programmer, som virker i både
Win2000 og XP SP2.

Fra : *XxX*

Dato : 17-11-04 19:32

"Salmack" <Salmack_dk@yahoo.co.uk> wrote in message
> Søger anti-virus og firewall programmer, som virker i både
> Win2000 og XP SP2.

ZoneAlarm og AVG

fandt det her om nogle forskellige Firewalls:
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7228,00.asp

AVG:
http://www.grisoft.com/

Fra : Salmack

Dato : 17-11-04 20:17

> ZoneAlarm og AVG
>
> fandt det her om nogle forskellige Firewalls:
> [...]

Og dem bruger du selv?

Det er mest det jeg er interesseret i at vide hvordan de opfører sig

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-11-04 23:31

"Salmack" <Salmack_dk@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> Og dem bruger du selv?
>
> Det er mest det jeg er interesseret i at vide hvordan de opfører sig

AVG har vundet masser af test - også over købeprogrammer. Bruger meget få
resourcer og er netop kommet i en helt ny version.
Med sp2 har du jo firewall, så hvis du skal have noget bedre, skulle du
måske overveje at købe en router med indbygget firewall i stedet for. Selv
om du ikke har brug for routeren får du en glimrende firewall, hvor du ikke
hele tiden skal svare ja og nej til dit og dat. Den blokerer for det den
skal uden så mange dikkedarer.

Kurt

Fra : Henrik Dissing

Dato : 18-11-04 18:19

On Wed, 17 Nov 2004 23:31:25 +0100, Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
>hele tiden skal svare ja og nej til dit og dat. Den blokerer for det den

Hverken XP's firewall (som har været der hele tiden, også før SP2) eller en
router blokerer for uønsket udadgående aktivitet fra f.eks. trojan horses.
Det gør ZoneAlarm.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Calle.

Dato : 18-11-04 00:22

Salmack wrote:
> Og dem bruger du selv?
>
> Det er mest det jeg er interesseret i at vide hvordan de opfører sig

AVG kører perfekt, og der er ikke noget bøvl med opsætning eller noget som
helst.
--
Calle.

Fra : Bo Christensen

Dato : 18-11-04 21:09

Antivirus: http://www.avast.com/eng/avast_4_home2.html
Firewall: http://www.agnitum.com/download/

--
Bo

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 23-11-04 20:29

Salmack wrote:
> Søger anti-virus og firewall programmer, som virker i både
> Win2000 og XP SP2.

Antivirus: Antivir fra www.antivir.de . Gratis, tysk soliditet.
Forhindrer trojanere, hvis man husker at sætte et flueben under
installationen. Lidt træls, at gratisversionen åbenbart kun kan scanne
hele partitioner.

Firewall: Sygate fra www.sygate.com . Med den firewall opdagede jeg,
hvilke spionprogrammer, der forsøgte at skabe hul ud. Dem havde Addaware
ellers ikke fundet.

VH
Finn A. Hansen