MS Windows
briani 27239
Ghost 9.0
Fra : Kim Schroeder

Dato : 16-11-04 23:52

Håber dette er den rette gruppe.

Jeg har i årevis brugt Ghost til at lave backup af mit c-drev over på mit d-drev.
Proceduren har været at kopiere ghost.exe over på en diskette og derefter køre
den efter opstart fra en dos-diskette.
I ghost 9.0 leder jeg forgæves efter en ghost.exe - den er ikke at finde.

1.
Hvis jeg bare vælger en backup fra det windows-baserede interface i Ghost,
kan jeg så regne med at alt bliver kopieret (også systemfiler som normalt ikke
kan tilgås, når windows kører) ? Jeg har altid hørt, at Ghost skulle køres når
windows ikke kørte - men det er måske nu lavet så smart at windows lukker,
når man starter Ghost eller hvordan virker det ?

2.
Jeg har stadigt en par images liggende fra Ghost 2003 - de har filendelsen .GHS
Dem vil Ghost 9.0 umiddelbart ikke kendes ved. Er 9.0 ikke bagudkompatibel
med Ghost 2003 ?

3. Hvorfor følger Ghost 2003 også med Ghost 9.0 ?

Undskyld de dumme spørgsmål - men er lidt forvirret.

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 17-11-04 01:43

Prøvede lige at køre Back Up Drive på mit c-drev (hvor win xp ligger) til
mit d-drev.
Det kører lystigt derudaf - men kan det være rigtigt, at den også kan kopiere
diverse windows-filer som er i brug?
Med andre ord - ved en restore bliver alt incl OS -ligesom når man kører ghost.exe fra
dos - genoprettet?

I øvrigt - når jeg starter Win XP vil den nu have mig til at klikke på brugernavn - jeg er den eneste
der bruger pcén - hvordan får jeg den tilbage til normal igen, så den bare starter uden login ?

Kim

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 17-11-04 17:03

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i en meddelelse
[KLIP]

> [...]
> brugernavn - jeg er den eneste
> der bruger pcén - hvordan får jeg den tilbage til normal igen, så den bare

+++++++++++++++++++++++

Hej Kim.

Prøv at se her http://www.all4you.dk/FreewareWorld/links.php?id=11756

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Kim Schroeder

Dato : 19-11-04 03:40

Tak for svaret, som sammen med en del læsning i gruppen
microsoft.public.windowsxp.general har gjort mig en del klogere.

Har valgt at fortsætte med Ghost 2003, da jeg umiddelbart finder,
at fordelene her er større end besværet med 9.0, og hvad dertil hører.
(ændring af login og ny boot-rækkefølge for at CD-recovery virker).

Savner også stadig forklaring/bevis på, at man kan lave komplet backup
af et aktivt kørende OS. Der er sikkert ikke noget woodoo i det,
men manualen undgår behændigt enhver omtale af lige det forhold.

Når/hvis jeg får en ny nr.2 HD med mere plads til at eksperimentere,
vil jeg afgjort give 9.0 en ny chance, da den bortset fra de indledende
bemærkninger virker meget brugervenlig og nem at gå til.

Kim