Punktopstilling i Word
Fra : Per Rønne

Dato : 27-11-04 20:27

Jeg er stødt ind i et irriterende lille problem i den lidt for
hjælpsomme Word, som jeg også har set hos andre.

Når man gerne vil starte med en indholdsoverskrift i et stykke tekst, så
skriver man gerne:

1. Dopher-metoden.

Eller hvis man bare er i gang med almindelig tekst, som i nedenstående
afsnit:

1. januar forsøgte han sig så igen.

- så er resultatet jo, at så snart man trykker på retur, så får man:

2. Nå, nu kom der vist en punktopstilling! Igen!

Er der nogen løsning på dét problem? Jeg kan ikke se andet i Words
online hjælp end at: »Hvis der skal oprettes en opstilling med
punkttegn, tal eller bogstaver automatisk, mens du skriver, skal du
skrive 1. eller * (stjerne), trykke på MELLEMRUM eller TAB og derefter
skrive den ønskede tekst. Når du trykker på ENTER for at tilføje det
næste punkt på listen, indsættes det næste tal eller punkttegn
automatisk. Tryk to gange på ENTER for at afslutte listen. Du kan også
afslutte den ved at trykke på TILBAGE og slette det sidste punkt eller
tal på listen.«
--
Per Erik Rønne

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-11-04 20:59

Den 27 nov 2004 skrev Per Rønne i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> man:
>
> 2. Nå, nu kom der vist en punktopstilling! Igen!

Funktioner, Indstilling for autokorrektur, Autoformat under skrivning,
fjern flueben i Automatiske opstillinger med tal og bogstaver (og evt.
også Automatiske opstillinger med punkttegn).

Lars Klintholm

Fra : Per Rønne

Dato : 28-11-04 04:23

Lars Klintholm <klintholm@despammed.com> wrote:

> Funktioner, Indstilling for autokorrektur, Autoformat under skrivning,
> fjern flueben i Automatiske opstillinger med tal og bogstaver (og evt.
> også Automatiske opstillinger med punkttegn).

Takker, og jeg skal bringe det videre.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 28-11-04 13:40

> [...]
>
> - så er resultatet jo, at så snart man trykker på retur, så får man:
>
> 2. Nå, nu kom der vist en punktopstilling! Igen!

[klip]

Brug Shift + Enter, så slipper du for den automatiske liste.

MVH Jonas (aka Juke)