Excel Fomater celler.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-11-04 18:38

Hej NG.

Kan man ikke formater en celle med ugedagens navn ligesom med datoen, så når
man trækker ned i de næste koloner ændre den det selv fra f.eks.Mandag til
tirsdag o.s.v.? Kan kun finde noget med valuta og andre ting jeg ike skal
bruge.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-11-04 18:49

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41a0d25c$0$277$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> til tirsdag o.s.v.? Kan kun finde noget med valuta og andre ting jeg ike

+++++++++++++++++++

Glemte lige og skrive at jeg kan godt hvis det er mandag men ikke man

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 21-11-04 21:18

Hej Jørgen.

Jeg er ikke helt sikker på dit spørgsmål, så svaret er måske helt hen i
vejret.

Formater celle:
d"," dd-mm-åååå - det første d = dato i cellen hvilket dd også er.
ddd"," dd-mm-åååå - ddd= ma forudsat dato er mandag
dddd"," dd-mm-åååå - dddd= manadg forudsat dato er mandag

du skal selv indtaste ovenstående under brugerdefineret.

om komma og resten af formateringen skal med, er noget du selv må afgøre.

Jørgen Bondesen

Followup to newsgroup only please.
Jeg ønsker, at vi kommunikere via nyhedsgruppen, tak.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-11-04 21:35

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41a0d4ec$0$265$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> >
> +++++++++++++++++++
>
> Glemte lige og skrive at jeg kan godt hvis det er mandag men ikke man

Prøv med ma i stedet for
Du skal vist kigge lidt på listefunktionen.
Excel har nogle ganske få indbyggede lister, som du så har fundet. Men man
kan selv lave alle dem, som man har lyst til.
Skriv den ønskede liste i nogle celler.
Gå ind i Funktioner-Indstillinger-Lister
Så kan du nok selv finde ud af resten.

Kurt

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-11-04 16:46

Takker for begge svar, det var lige hvad jeg skulle bruge. Jeg vidste ikke
at man selv kunne lave lister...smart

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 22-11-04 19:43

Hej Jørgen