hyperlink i FF
Fra : Thomas Gade

Dato : 01-12-04 17:31

Når jeg sætter overflow på min "#cat" container, flimrer skærmbilledet, når
jeg fører musen over linkene på siden.

Er der nogen der ved hvorfor Firefox gør dette, og hvordan man afhjælper
det?

http://www.theway.1go.dk/enfant/pige.php

http://www.theway.1go.dk/enfant/style1.css

Mvh
Thomas

Fra : inga schmidt

Dato : 01-12-04 17:50

Thomas Gade wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> jeg fører musen over linkene på siden.
>
> Er der nogen der ved hvorfor Firefox gør dette, og hvordan man afhjælper

Det er fordi du har lavet dem som en <ul> Det skal du ikke, når din menu er
vandret.

--
mvh Inga
www.initiaweb.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Gade

Dato : 01-12-04 18:02

"inga schmidt" <inga_schmidtminusspamogvirus@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:41adf64a$0$66400$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er fordi du har lavet dem som en <ul> Det skal du ikke, når din menu
> er
> vandret.

Ok, hvad er alternativet?

Mvh
Thomas

Fra : from south

Dato : 01-12-04 18:15

Kære Inga.
"inga schmidt" <inga_schmidtminusspamogvirus@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:41adf64a$0$66400$14726298@news.sunsite.dk...
[snip]
> Det er fordi du har lavet dem som en <ul> Det skal du ikke, når din
> menu er
> vandret.

Jo da, det er da det mest korrekte. Men man skal ikke lave a:link små og
med meget lille skrift, og så bruge a:hover med bold uppercace mm, så
hopper det hele. Så derfor. Mvh Knud

Fra : inga schmidt

Dato : 01-12-04 19:24

from south wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jo da, det er da det mest korrekte. Men man skal ikke lave a:link små og
> med meget lille skrift, og så bruge a:hover med bold uppercace mm, så
> hopper det hele.

Ja, det er da også en rigtig god grund til at hoppe. Men <ul> er da så vidt
jeg ved til at stille ting op som en liste. Hvert <li></li> udgør en linie,
eller...?

Fra : from south

Dato : 01-12-04 19:54

Hej Inga.
"inga schmidt" <inga_schmidtminusspamogvirus@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:41ae0c49$0$66394$14726298@news.sunsite.dk...
[snip]
> [...]
> vidt
> jeg ved til at stille ting op som en liste. Hvert <li></li> udgør en

Linier kan både sættes vandret og lodret. Og lister bruges jo mest til
link, og link bør sættes i en ul. Det er dog kun min mening, jeg kan jo
have uret. Mvh Knud

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 02-12-04 23:19

from south wrote:

> Linier kan både sættes vandret og lodret. Og lister bruges jo mest til
> link, og link bør sættes i en ul. Det er dog kun min mening, jeg kan jo
> have uret. Mvh Knud

Din mening stemmer ganske godt overens med virkeligheden i dette
tilfælde - det er en god måde at lave det med en liste - selvom det skal
vises vandret.

Mvh Tommy

Fra : Thomas Gade

Dato : 01-12-04 20:02

"from south" <and@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jo da, det er da det mest korrekte. Men man skal ikke lave a:link små og
> med meget lille skrift, og så bruge a:hover med bold uppercace mm, så

Det eneste jeg har tillagt a:hover er letter-spacing på 2 px, og selv om jeg
fjerne det, flimrer billedet stadigvæk, så det kan vist ikke være det.

mvh Thomas

Fra : from south

Dato : 01-12-04 20:35

Hej Thomas.
"Thomas Gade" <thomasDETTE-SKAL-VÆK@bolignet-aarhus.dk> skrev i en
meddelelse news:41ae151e$0$66402$14726298@news.sunsite.dk...
> Det eneste jeg har tillagt a:hover er letter-spacing på 2 px, og selv
> om jeg fjerne det, flimrer billedet stadigvæk, så det kan vist ikke
> være det.
>
> mvh Thomas

Prøv at fjerne height 100% og overflow hidden i html og Body. Så er din
menu helt rolig. Mvh Knud

Fra : Thomas Gade

Dato : 01-12-04 21:00

> [...]
> meddelelse news:41ae151e$0$66402$14726298@news.sunsite.dk...

> Prøv at fjerne height 100% og overflow hidden i html og Body. Så er din

Ja, det virker. - Jeg takker.
Mvh Thomas

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-12-04 00:24

inga schmidt <inga_schmidtminusspamogvirus@get2net.dk> skrev:

> Det er fordi du har lavet dem som en <ul> Det skal du ikke, når
> din menu er vandret.

Det går da fint på
http://www.accessify.com/tools-and-wizards/list-o-matic/list-o-matic.asp

--
Allan Vebel
Hjælp os til nye aktuelle artikler og faq-svar - skriv til

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-12-04 20:25

"Thomas Gade" <thomasDETTE-SKAL-VÆK@bolignet-aarhus.dk> wrote in message
> [...]
> jeg fører musen over linkene på siden.
>
> Er der nogen der ved hvorfor Firefox gør dette, og hvordan man afhjælper

Siden validerer ikke, og det har måske noget med det at gøre:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.theway.1go.dk%2Fenfant%2Fpige.php

mvh
Preben

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-12-04 20:29

"Thomas Gade" <thomasDETTE-SKAL-VÆK@bolignet-aarhus.dk> wrote in message
> Når jeg sætter overflow på min "#cat" container, flimrer skærmbilledet,
> [...]

Det ser meget værre ud i Opera, hvor menuen er lodret, og hvor teksten står
aht.

mvh
Preben

Fra : Thomas Gade

Dato : 01-12-04 21:06

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> når
>
> Det ser meget værre ud i Opera, hvor menuen er lodret, og hvor teksten

Ja, jeg må lige få rettet den validerings fejl.
----
Hmm... det forstår jeg ikke, i min (opera 7.23) ligner den til forveksling
FF og IE?

Er der andre der ser samme som preben?

Mvh
Thomas

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-12-04 08:26

> Hmm... det forstår jeg ikke, i min (opera 7.23) ligner den til forveksling
> FF og IE?

Det var vist bare mig, der havde fået indstillet min Opera forkert,
beklager.

mvh
Preben

Fra : Ole Nielsen

Dato : 01-12-04 20:58

Thomas Gade <thomasDETTE-SKAL-V∆K@bolignet-aarhus.dk> wrote:

> [...]
> jeg fører musen over linkene på siden.
>
> Er der nogen der ved hvorfor Firefox gør dette, og hvordan man afhjælper

Bortset fra, at jeg synes det er en lidt utraditionel måde at bruge
lister (ul og li) på, kan jeg fortælle, at på min MAC (system X 10.2)
virker menuen både i Firefox og Safari. IE 5.2 er derimod så fornærmet,
at den overhovedet ikke vil vise siden. Jeg bruger nu heller ikke IE så
meget, at det gør noget.

--
Ole Nielsen
post@OleHNielsen.dk

Fra : from south

Dato : 02-12-04 16:17

Hej Ole.
"Ole Nielsen" <post@olehnielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fornærmet,
> at den overhovedet ikke vil vise siden. Jeg bruger nu heller ikke IE

Bortset fra, at det er mest korrekt at bruge en ul og i den sine li, til
link.
Om man så ønsker dem lodret eller vandret, er kun en smagssag.
Men får du ikke meget spam? jeg prøver at sløre min adresse, men du
skriver lige ud af landevejen ole------- .
Du skal da vist også lige rette det der opsætning på din MAC. Der er
efter min mening flere tegn på japansk eller jordskælv på din sidste
post, eller er det nu min maskine som kokser? Mvh Knud

Fra : Ole Nielsen

Dato : 02-12-04 18:52

Hej Knud

from south <and@mand.invalid> wrote:

> Bortset fra, at det er mest korrekt at bruge en ul og i den sine li, til
> link.
> Om man så ønsker dem lodret eller vandret, er kun en smagssag.

Det tager jeg til efteretning.

> Men får du ikke meget spam? jeg prøver at sløre min adresse, men du
> skriver lige ud af landevejen ole------- .

Jeg fik meget spam til jeg fik sat et godt spamfilter op. Jeg vedkender
helst hvem jeg er, uden at gemme mig.

> Du skal da vist også lige rette det der opsætning på din MAC. Der er
> efter min mening flere tegn på japansk eller jordskælv på din sidste
> post, eller er det nu min maskine som kokser? Mvh Knud

Tusind tak for oplysningen. Ja, det ser ikke godt ud hos dig! Min Mac er
sat til Roman, Danish, og normalt er der ikke problemer i
kommunikationen med windowsmaskiner. Tegnproblemerne har jeg kendt siden
jeg fik min oprindelige Apple i firserne. Det er blevet bedre siden, men
nu og da kikser det alligevel. Jeg vil teste lidt mellem Mac og XP, for
at se om jeg kan finden nogen fejl. Dine danske tegn vises som de skal
hos mig, og det jeg oprindeligt selv havde skrevet kom ligeledes OK
tilbage.

Puhha - det er svært at undgå æ, ø og å!

Med venlig hilsen.

Fra : from south

Dato : 02-12-04 20:00

Hej Ole.

> Jeg fik meget spam til jeg fik sat et godt spamfilter op. Jeg
> vedkender
> helst hvem jeg er, uden at gemme mig.

Du kan bare rette efter olehnielsen.dk ret dk til invalid. Det er en
spamkasse, alle ved de skal skrive dk- hvis de vil skrive til dig. Du
slipper for de 100 mails om dagen. Mvh Knud

Fra : Ole Nielsen

Dato : 02-12-04 20:05

Hej Knud,

Ole Nielsen wrote:

> [...]
> hos mig, og det jeg oprindeligt selv havde skrevet kom ligeledes OK
> tilbage.
>
> Puhha - det er svært at undgå æ, ø og å!

Dette svar er fra min XP (Thunderbird), hvor jeg ikke kan se nogen
problemer med modtagelsen af de danske tegn, så jeg forstår ikke, hvor
problemet har været. ???

Med venlig hilsen
Ole

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-12-04 20:19

from south wrote:

> [...]
> efter min mening flere tegn på japansk eller jordskælv på din sidste
> post, eller er det nu min maskine som kokser?

Det må være dit system, der kokser. Jeg har ingen problemer med at læse Oles
indlæg - W2000 og OE.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : from south

Dato : 02-12-04 20:59

Hej Erik.
"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev i en
meddelelse news:41af6ab4$0$66403$14726298@news.sunsite.dk...
> from south wrote:
>
> Det må være dit system, der kokser. Jeg har ingen problemer med at
> læse Oles
> indlæg - W2000 og OE.

Det var kun dette ene indlæg
http://www.abrikosen.dk/billedbogen/ole1-12.jpg jeg troede først det var
på grund af de flasker som sælges her op til jul, men ved nærmere
øjesyn, så det lidt mærkeligt ud. Men flaskerne kan jo også have en
rolle, den der Tuborgrosa Mvh Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-12-04 21:04

Erik Ginnerskov <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev:

> Det må være dit system, der kokser. Jeg har ingen problemer
> med at læse Oles indlæg - W2000 og OE.

Jeg kan se at Ole i mellemtiden har rettet fra

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-12-04 21:23

Allan Vebel wrote:

> Jeg kan se at Ole i mellemtiden har rettet fra

Jeg har slet ikke undersøgt content-type. Kun konstateret at alle Oles
indlæg er uforvrængede hos mig.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk