Underlig skrift
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-12-04 13:28

Hej

Ser skriften på denne side underlig ud for jer andre:

http://members4.boardhost.com/enghavepark/msg/931.html

Det er æ, ø og å den er gal med.

Hvis ja, så hvorfor?

Er det hosteren af debatforummet, jeg skal have fat på eller er det
mine/andres lokale indstillinger, der er forkerte?

Mark

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-04 13:54

Mark Thomas Gazel wrote:

> Ser skriften på denne side underlig ud for jer andre:
>
> http://members4.boardhost.com/enghavepark/msg/931.html

Der er ikke angivet et tegnsæt. Mon ikke det vil hjælpe, hvis
webmasteren indsætter følgende i headeren:

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-12-04 14:30

> Der er ikke angivet et tegnsæt. Mon ikke det vil hjælpe, hvis
> webmasteren indsætter følgende i headeren:
> content="text/html;charset=iso-8859-1">

Det er hosteren af boardet, der skal have besked eller hvad?

Jeg giver i hvert fald beskeden videre.

Mark

Fra : Henrik Gemal

Dato : 01-12-04 14:54

Kim Ludvigsen wrote:

> Der er ikke angivet et tegnsæt. Mon ikke det vil hjælpe, hvis
> webmasteren indsætter følgende i headeren:

Det er ikke problemet. Problemet er at siden sendes som iso-8859-1
tegnsæt men de tegn der er på siden ikke er iso-8859-1.

--
Henrik Gemal
Mozilla Evangelist

Mozilla Blog with news, devinfo, links, etc:
http://gemal.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-12-04 15:38

> Det er ikke problemet. Problemet er at siden sendes som iso-8859-1
> tegnsæt men de tegn der er på siden ikke er iso-8859-1.

Hvad er det rigtige? Danske tegn ser normalt fine ud på diverse websteder.
Der må være en standard-formattering, der altid virker.

Mark

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-12-04 16:12

Henrik Gemal skrev:

> Det er ikke problemet. Problemet er at siden sendes som
> iso-8859-1 tegnsæt men de tegn der er på siden ikke er
> iso-8859-1.

Hvor ser du iso-8859-1 angivet?

W3's html-validator kan ikke finde nogen tegnsætangivelse, og der
er heller ikke noget at se i hverken kildekode eller http-headere.

De fleste browsere i vesteuropa vil vælge latin-1 (iso-8859-1) som
tegnsæt hvis en side ikke selv angiver det - men det er kun et gæt.

NB: Nogle tegn på siden er i utf-8, mens andre er i Latin-1.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-12-04 16:13

Mark Thomas Gazel skrev:

> Hvad er det rigtige? Danske tegn ser normalt fine ud på
> diverse websteder. Der må være en standard-formattering, der
> altid virker.

Det virker altid at angive samme tegnsæt som der benyttes på siden.
Start med at få angivet et korrekt tegnsæt, og sørg for at
formhandleren også bruger dette tegnsæt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-12-04 01:22

> Det virker altid at angive samme tegnsæt som der benyttes på siden.
> Start med at få angivet et korrekt tegnsæt, og sørg for at
> formhandleren også bruger dette tegnsæt.

Jeg skrev til Boardhost og forklarede problemet. Ser ud til de har rettet
det.

De nyeste indlæg ser fine ud.

Mark