Firefox popupstop override - hvordan?
Fra : Thore

Dato : 29-11-04 14:20

Hej..

Har i årevis brugt Pop-Up Stopper (med det lille røde X) sammen med IE.

Hvis man _vil_ se en popUp (fx et logon-vindue til netbanken) kan man
blot holde shift ellet ctrl nede, mens man klikker på linket. Det har
fungeret fint i adskillige år..

Firefox har jo indbygget Pop-Up stopper, og jeg kan derfor ikke bruge
den til netbank, medmindre PopUp bliver slået fra, og det er jo
besværligt... Er der en tast eller tastekombination, der kan gøre det på
samme måde som Panicware's PopUpStopper?

BTW:... Har selv fundet løsningerne på mine indlæg fra den 15. og
20/11...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-11-04 14:37

Thore wrote:

> Firefox har jo indbygget Pop-Up stopper, og jeg kan derfor ikke bruge
> den til netbank, medmindre PopUp bliver slået fra, og det er jo
> besværligt...

Besværligt? Det kan da næsten ikke være nemmere. En ikon i statuslinjen
viser, når en side har forsøgt at lave en popop. Klik på ikonen, og du
får mulighed for at tillade popop-vinduer på den pågældende hjemmeside.
Det kræver to klik, og du skal ikke fremover huske diverse
tast-kombinationer. Du finder for øvrigt en masse tips til brugen af
Firefox i min signatur.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Thore

Dato : 29-11-04 15:51

On Mon, 29 Nov 2004 14:37:03 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>Det kræver to klik, og du skal ikke fremover huske diverse
>tast-kombinationer. Du finder for øvrigt en masse tips til brugen af

Det fandt jeg ud af...tak for det..
Nu næste problem...
Efter jeg har tastet mit logon og password skriver FF øverst:
" Extra plugin er nødvendigt for ..."
Oppe i højre hjørne er der en knap "Installer plugin"...

Klikker jeg på den sker der intet...
Og jeg har hentet Java plugin fra Sun, og java og javascript er
enabled..

Fra : Thore

Dato : 29-11-04 16:36

On Mon, 29 Nov 2004 15:51:27 +0100, Thore <dinotec@mail.dk> wrote:

>Og jeg har hentet Java plugin fra Sun, og java og javascript er
>enabled..

BTW... 14 MB download program for at logge på netbank...rystende..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-11-04 17:10

Thore wrote:

> Efter jeg har tastet mit logon og password skriver FF øverst:
> " Extra plugin er nødvendigt for ..."
>
> Og jeg har hentet Java plugin fra Sun, og java og javascript er
> enabled..

Måske banken er en af de efterhånden få, der stadig kræver Microsofts
Java? Du kan tjekke, om Java virker her:
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html. Du skal kunne se et
analogt og et digitalt ur.

Hvis Java virker, vil jeg anbefale dig at kontakte bankens
supportafdeling.