FireFox 1.0 og qxl.dk
Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 28-11-04 17:36

Jeg har med denne kombination konstateret at nogle popup-vinduer ikke
bliver stoppet mens andre gør. Der er ingen Allowed Sites i opsætningen
som har med qxl at gøre.
Har de fundet en vej udenom blokeringen eller har FireFox et problem?

Mvh Lars Sch-M

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-11-04 17:39

"Lars Schaumburg-Müller OZ1CJX" <not@use.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har med denne kombination konstateret at nogle popup-vinduer ikke
> bliver stoppet mens andre gør.

Jeg venter med spænding på svaret, for jeg har samme problem.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jesper Krogh

Dato : 28-11-04 18:08

I dk.edb.internet.software.browser, skrev Ivan V. Klattrup:
> "Lars Schaumburg-Müller OZ1CJX" <not@use.net> skrev i en meddelelse
>
> Jeg venter med spænding på svaret, for jeg har samme problem.

Kan i sende en url, så vi kan genskabe den?

Jeg er ret sikker på at mozilla-projektets bugzilla er interesseret i at
høre om det, hvis det er tilfældet.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-11-04 18:35

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> skrev i en meddelelse
> Kan i sende en url, så vi kan genskabe den?

Problemet er at det kun er nogle gange der kommer et popup vindue ved en
url, nogle gange blokerer FF for det, og andre gange ikke.

Den samme side kan åbnes 10 gange og der er måske kun popup i 2-3 af gangene
og når så FF snupper nogle af dem, er det svært med en konkret url

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-11-04 21:01

Lars Schaumburg-Müller OZ1CJX wrote:
> [...]
> opsætningen som har med qxl at gøre.
> Har de fundet en vej udenom blokeringen eller har FireFox et

Her er det script som popper op
http://bannerfarm.ace.advertising.com/bannerfarm/common/form_verify_v13.js

Det viser den nye Fiat.
Jeg har tilføjet den til Adblock
--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-11-04 21:35

"Lars Raaby" <Lars@8840.dk> skrev i en meddelelse
> Her er det script som popper op
> http://bannerfarm.ace.advertising.com/bannerfarm/common/form_verify_v13.js
> Det viser den nye Fiat.
> Jeg har tilføjet den til Adblock

det har jeg også gjort , desværre kom fiat'en igen efter et stykke tid

Jeg har lagt kildekoden til siden der får frembringer popop'en på
http://www.klattrup.dk/filer/qxl-kildekode.txt
og popop'ens kildekode på http://www.klattrup.dk/filer/popop.txt
Hvis det kan hjælpe til at få en løsning der virker
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Stig Nygaard

Dato : 29-11-04 00:42

Hej Lars

> [...]
> som har med qxl at gøre.
> Har de fundet en vej udenom blokeringen eller har FireFox et problem?

Well, Firefox blokerer som udgangspunkt ikke ALLE popup-vinduer, men
forsøger at være intelligent og gætte på hvilke brugeren har bedt om, og
hvilke der åbnes umotiveret uden brugerens ønske. I starten var
algoritmen i Mozilla vist ret simpel: Popups der ville åbnes inden siden
var færdig med at blive læst ind eller umiddelbart efter siden er læst
helt ind (typisk trigget af en "onload-hændelse") blev blokeret, og alle
andre popups blev vist. Efterhånden blev webudviklerne mere
udspekulerede, og Mozilla måtte så også lave nogle lidt mere avancerede
algoritmer til at gætte.

Jeg synes nu stadig Mozilla gør et godt job, men det skader aldrig at
rapportere tilfældet qxl.dk i bugzilla.mozilla.org. Udviklerne gør
fortsat hvad de kan for at forhindre uønskede popups (uden at blokere
for dem brugeren selv har forespurgt), og vil gerne høre om tilfælde
hvor deres algoritme snydes. Specielt hvis man tager sig tid til
analysere hvad der teknisk set trigger popup'en er det en stor hjælp for
udviklerne.

Mvh. Stig
www.rockland.dk