Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Nu virker Danske Netbank med alternative b~
Fra : Stig Nygaard

Dato : 27-11-04 18:03

Hej

Jeg har netop konstateret at det med et ActivCard er muligt at logge på
Danske Banks netbank (og dermed formodentlig også BG Banks) med såvel
Mozilla, Mozilla Firefox, Opera, Konqueror og så selvfølgelig med
Internet Explorer.

http://www.rockland.dk/show.asp?post=180

Jeg har ikke rigtig nået andet end at logge på og se mine
kontobevægelser, så ved endnu ikke om der med nogle af browserne er
problemer når man begynder at lave egentlig banktransaktioner og
lignende. Et par enkelt skønhedsfejl har jeg iagttaget, men jeg regner
med at vende tilbage med en lidt mere udførlig rapport senere når jeg
har prøvet nogle flere ting.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-11-04 19:17

Stig Nygaard wrote:

> [...]
> Danske Banks netbank (og dermed formodentlig også BG Banks) med såvel
> Mozilla, Mozilla Firefox, Opera, Konqueror og så selvfølgelig med

Det lyder interessant - BG Support benægter nemlig alt vedr. Linux men ham
jeg snakkede med kunne også kun sige "øøøøøøøøøh" da jeg nævnte Linux.

Det virkede KUN (!) på Mac med det ActiveCard ifølge ham.

Giv ENDELIG lyd når du har testet mere.

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Stig Nygaard

Dato : 27-11-04 19:32

Hej Martin

Martin Johansen [6000] wrote:
> Det lyder interessant - BG Support benægter nemlig alt vedr. Linux men ham
> jeg snakkede med kunne også kun sige "øøøøøøøøøh" da jeg nævnte Linux.
> Det virkede KUN (!) på Mac med det ActiveCard ifølge ham.

Hvornår spurgte du? Så vidt jeg er orienteret blev Danske Bank og BG
Banks netbanker d. 18. november opdateret med henblik på bedre support
af webstandarder. Det er vist også først efter den dato man - godt
skjult - kan finde oplysninger på deres site om at andre browsere end IE
og Safari også skulle virke mere eller mindre.

http://www.danskebank.dk/Link/browser2
http://www.bgbank.dk/Link/browser2

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-11-04 20:15

Stig Nygaard wrote:

> Hvornår spurgte du?

Ca. 6 måneder siden.

> [...]
> skjult - kan finde oplysninger på deres site om at andre browsere end IE
> og Safari også skulle virke mere eller mindre.

Ja det har jeg lige erfaret. DEt er godt nok et skridt i den rigtige
retning.

Fra : Broodje Paling

Dato : 28-11-04 07:40

Martin Johansen [6000] skrev:

> Ca. 6 måneder siden.

> Ja det har jeg lige erfaret. DEt er godt nok et skridt i den rigtige
> retning.

Det ville være fint hvis alle banker havde det som Nordjyske Bank, et
menupunkt på startsiden som hedder Tjek din PC, så kan man med det samme
få at vide om systemet kører på ens PC. www.nordbank.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 28-11-04 09:18

Broodje Paling wrote:
> Det ville være fint hvis alle banker havde det som Nordjyske Bank, et
> menupunkt på startsiden som hedder Tjek din PC, så kan man med det samme
> få at vide om systemet kører på ens PC. www.nordbank.dk

Det burde vel slet ikke være nødvendig med sådan en test - alt skulle
virke, som understøttede de normale webstandarder. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-11-04 13:07

Anders Lund wrote:

> Det burde vel slet ikke være nødvendig med sådan en test - alt skulle
> virke, som understøttede de normale webstandarder. :)

Du tog ordene ud af min mund... øhh fra mit tastatur.. eller noget

Men ja standarder tak!

Fra : Carl Drud

Dato : 27-11-04 19:21

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det lyder interessant - BG Support benægter nemlig alt vedr. Linux men ham
> jeg snakkede med kunne også kun sige "øøøøøøøøøh" da jeg nævnte Linux.

Linux er da nævnt på deres hjemmeside, dog ydes der ikke support:

http://www.bgbank.dk/Link/browser2

Carl

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-11-04 20:14

Carl Drud wrote:

> Linux er da nævnt på deres hjemmeside, dog ydes der ikke support:

Det er noget nyt.

> http://www.bgbank.dk/Link/browser2

Sørme ja.

For ca. 6 måneder siden ville de ikke kendes ved det.

Fra : Carl Drud

Dato : 27-11-04 20:32

Martin Johansen [6000] wrote:

> Sørme ja.
>
> For ca. 6 måneder siden ville de ikke kendes ved det.

Ellers skift til en bank med en netbank, der ikke er afhængig af få
OS/browser kombinationer.

http://www.jyskebank.dk/privat/privatkunde/jyskenetbank/durminbrowser/1546.asp

Carl

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-11-04 22:19

Carl Drud wrote:

> Ellers skift til en bank med en netbank, der ikke er afhængig af få
> OS/browser kombinationer.

Det vil jeg meget gerne men det lader sig pt. ikke gøre.

>http://www.jyskebank.dk/privat/privatkunde/jyskenetbank/durminbrowser/1546.asp

Lige præcis dem har jeg for ca. 1 år siden haft i kikkerten. De har da hvad
jeg vil kalde et fornuftigt forhold til Linux (og andre platforme).