Placering af lommer på tørdragt?
Fra : Christian

Dato : 02-12-04 15:36

Hej NG,

Har et spørgsmål vedr. mest hensigtsmæssig placering af lommer på en
tørdragt.

Er nået til den konklussion, at en stor/cargo lomme på venstre side og en
mindre flad lomme på højre, er meget fornuftig.

Jeg er dog blevet i tvivl, om de skal sidde på siden af lårene eller på
forsiden? Kigger man på Otters dragte
(http://www.drysuits.co.uk/britanic.html), sidder lommerne som standard
foran, mens de fleste andre producenter har lommerne sidende på siden. Hvad
virker bedst i praksis? Siger DIR evt. noget om dette?

Er der nogen der har noget interessant at tilføje mht. lommers type,
placering, etc, på en trilaminat dragt, er jeg lutter øren :)

Venlige hilsener,
Christian

Fra : __vaDer

Dato : 02-12-04 16:29

Hej Christian,
Der er ikke en rigtig og forkert placering af lommerne som sådan.
Du bestemmer i bund og grund selv, men vælg det der passer dig bedst.

MEN! nu når du nævner DIR, så er der nogen retningslinjer.
Lommerne placeres på siden af låret!
Grunden til dette er, at du allerede bryder vandet med dine skulder.
Og hjælper til at være mere strømlignet.
Typisk en "Utility pocket" lomme på højre, og en "Bellow pocket" på venstre
side.
Men der er ikke noget i vejen for at have 2 "Bellow pockets" Det ville jeg
selv
vælge, så har du altid lidt ekstra plads også er det bare at hive limen frem
:)

mvh

Ilhan