HD starter ikke op med nyt bundkort
Fra : Akker

Dato : 02-12-04 00:49

Jeg undskylder på forhånd hvis dette ikke er den korrekte NG, men jeg
ved ikke lige hvor den ellers passer hen.

Jeg har jo endeligt langt om længe, ad et par omveje, fået liv i mit
system igen ..... Som sådan da.

Har nu fået skiftet bundkort (ASRock K7VT6, AMI BIOS P1.30 (skulle vist
være den sidste nye)), CPU (+køler), RAM (kan det passe at FSB400 ram
kan køre/fungere som FSB333, hvos det er indstillet sådan i BIOS? Og vil
det kun være FSB400 ram der kan indstilles til FSB400 i BIOS?), kabinet
inklusive PSU.

Med en ny PSU starter maskinen endeligt op, BIOS indlæses osv. - So Far
So Good.
Men, men, men, når den kommer til at skulle læse fra HD'en (den samme
jeg brugte før, med samme styresystem osv. som jeg brugte før)), så er
det eneste den skriver på skærmen "L 99 99 99 99 99 99 99 99 .......",
en temmelig lang række 9-taller arrangeret i par.
Lige før det sker, så kommer bundkortet med 1 enkelt bip.

Er ovenstående bare hvad jeg kan forvente, når jeg har sat min gamle HD
på det nye M/B?
Har forsøgt med at reparere min WinXP installation, men det gjorde ingen
ændring.

Nogen der har gode råd her?
Eller hedder det simpelthent bare, nyinstallér WinXP?

Mvh. Jan

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 02-12-04 09:47

Akker wrote:

> [...]
> en temmelig lang række 9-taller arrangeret i par.
> Lige før det sker, så kommer bundkortet med 1 enkelt bip.

Okay, den fandt jeg sørme ud af selv - Det var simpelthent bare et
spørgsmål om at jeg lige skulle reparere MBR, så kan Windows godt
indlæses igen

Mvh. Jan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-04 18:20

Jan Allan Andersen wrote:

> spørgsmål om at jeg lige skulle reparere MBR, så kan Windows godt
> indlæses igen

Så er du kørende igen??

Jesper G. Poulsen

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 02-12-04 21:44

Jesper G. Poulsen wrote:

> Så er du kørende igen??

Hæ, gid det var så vel

Næ, nu har jeg nogle problemer omkring Windows, men det hører jo ikke
hjemme i denne NG, men i dk.edb.system.ms-windows hvor jeg har oprettet
en tråd.

Godt nok f*nd*ns til besvær med denne udskiftning af M/B og CPU, der nu
næsten - Godt og vel - er endt med en nærmest ny PC

Mvh. Jan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-04 21:51

Jan Allan Andersen wrote:

> Hæ, gid det var så vel

Okay, så er det altså for tidligt at ønske til lykke

> Godt nok f*nd*ns til besvær med denne udskiftning af M/B og CPU, der
> nu næsten - Godt og vel - er endt med en nærmest ny PC

Det lyder mærkeligt at det skal give _så_ mange problemer... :-/

Jesper G. Poulsen

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 02-12-04 22:35

Jesper G. Poulsen wrote:

> Okay, så er det altså for tidligt at ønske til lykke

Jae, lidt for tidligt endnu - Men det kan ikke vare længe

> Det lyder mærkeligt at det skal give _så_ mange problemer... :-/

Vel egentligt heller ikke _så_ mange problemer igen -
M/B røg -> Nyt M/B og når vi alligevel var igang, ny CPU, køler og ram -
Ingen problemer i det

Problem, skidtet starter ikke op ....hmmmm, tænke, undersøge, checke,
hmmm .... konklusion -> PSU'en dutter ikke -> Ny PSU.

Okay, det blev så til nyt kabinet m/PSU, nu vi alligevel var igang

Samle, samle, rode, rode ..... bande, bande.
Ingen problemer som sådan, synes bare ikke lige installation i kabinet
fungerer som det burde - Men flot er det

Hardwaremææsigt kører det hele så, nu er det så på software jeg nok selv
får lavet noget rod - Det er så det jeg roder med lige pt.

Vel egentligt ikke så mange problemer igen
har bare taget lidt tid efterhånden

Mvh. Jan