Nyt Intel MB, hvilket kan erstatte ?
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-12-04 21:00

Hey...

Jeg har en bad felleing at det MB der sidder i en af mine venners maskine er
stået af, jeg kan få lidt liv i den, men kan ikke boote eller komme i bios.

Det er et Intel board, hvor der står : d845gebv2/d845pesv

Og et kig på Intels side giver 2 forskellige boards.. hhmm strange...

http://www.intel.com/design/motherbd/sv/index.htm

&

http://www.intel.com/design/motherbd/bv2/index.htm

Jeg er nu ude efter hvilket board der kan erstatte dette, og da det er en
lidt speciel maskine "Calm-system" er det ret vigtigt at montering til køler
matcher.

Hvis jeg søger efter et 845 board på EDB priser rammer jeg dette:

Som ikke er et micraatx som de andre der kommer frem, men dette kort kan jeg
ikke spotte på Intels side...

Så nu er jeg lidt langhåret, er dette et kort der burde kunne erstatte det
jeg har, som åbenbart er et skizofren-kort med 2 identiteter *S*

På forhånd tak for al hjælp

Mvh.

Kim

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 01-12-04 21:45

Kim Jørgensen wrote:
> Hey...

KLIP

--
Mogens.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-12-04 22:07

"Mogens Nielsen" <snegomneslein@hotmail.com.invalid> wrote in message

> http://www.intel.com/design/motherbd/bv/

hehe, jeg syntes sgi ikke jeg kunne finde det...

Men er der nogle kloge der kan spotte om jeg evt. ville kune bruge dette
board istedet for det nuværende, jeg syntes at forskellen nærmest er ens på
de mange Intel MB's.

Mvh.

Kim

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 02-12-04 09:57

On Wed, 1 Dec 2004 21:00:25 +0100, "Kim Jørgensen"
<k7@get2net.invalid> wrote:

> [...]
>lidt speciel maskine "Calm-system" er det ret vigtigt at montering til køler

Jeg har kigget på dine 2 links ovenfor. Det ene er med onboard grafik,
så du må da vide, om dit kort har dette, - eller fortælle, om dit nye
bundkort skal have det.

Ellers lægger jeg mærke til, at der er ac97 lyd, intel 845pe chipset.
Jeg går udfra, at onboard grafik ikke har interesse. Køleren behøver
du ikke at være bekymret for. Det er jo standard P4 køler monterings
ramme.

Jeg ville da købe et asus p4pe gold

til 540 kr.

Du ville sikkert også kunne anvende et mere moderne bundkort som med
intel 865pe chipset, f.eks. asus p4p800-x til 574,-

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Det understøtter Prescotts mht. fremtiden, forudsat at socket 478
versioner købes.

Intel boards er jo karakteristiske derved, at man ikke kan skrue på
noget som helst. Derfor hellere asus.

mvh

John

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 02-12-04 10:18

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> wrote in message

> Jeg har kigget på dine 2 links ovenfor. Det ene er med onboard grafik,
> så du må da vide, om dit kort har dette, - eller fortælle, om dit nye
> bundkort skal have det.

Hej John, foreløbig tak for din hjælp....Der er grafikkort onboard, og det
måder gerne fortsætte med at være, det er ikke en spillemaskine, men en
lydproduktionsmaskine det drejer sig om, derfor er kravet større om ingen
støj, og heraf ingen blæsere.

> [...]
> Jeg går udfra, at onboard grafik ikke har interesse. Køleren behøver
> du ikke at være bekymret for. Det er jo standard P4 køler monterings

Sagen er at lige netop denne maskine er bygget specielt mht. køling, og jeg
vil derofr kgerne være sikker på at enhederne spiller sammen som de plejer,
og jeg er lidt nærig på at forsøge med andre MB da disse måske udvikler mere
varme, mend deraf flere problemer end højst nødvendigt.

Det er derfor jeg er lidt hooked på det Intel board jeg har linket til, men
det er måske bare den nye version af det jeg har.

> Intel boards er jo karakteristiske derved, at man ikke kan skrue på
> noget som helst. Derfor hellere asus.

Det er heller ikke nødvendigt at skrue nogle steder hen, den skal blot køre,
og køre konstant og stabilt *S*

// Kim