Hjælp: Culver City, Intel i925X. Mangler l~
Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 01-12-04 17:26

Hej. Håber der er en der kan hjælpe mig. Mit problem er, at mit Culver City,
Intel i925X bundkort er defekt, og jeg har sendt det tilbage til butikken,
men de vil ikke dække garantien, fordi jeg ikke har det hele til det. De
kræver at jeg har den lille helt ligegyldige plasticklåge der sidder der
hvor man sætter processoren på. Den har jeg jo gladeligt smidt ud

Er der en der har sådan en liggende, som jeg må få, eller give lidt for?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 02-12-04 10:31

Martin Sjøstrand wrote:
> [...]
> kræver at jeg har den lille helt ligegyldige plasticklåge der sidder der
> hvor man sætter processoren på. Den har jeg jo gladeligt smidt ud

Har denne plastikdims en funktion, der gør at bundkortet ikke fungerer
hvis den ikke er tilstede?
Er den, med andre ord, essentiel for produktets funktion eller er den
pågældende del af produktet så sart at man må formode, at der er en
overhængende fare for skade, hvis den ikke er der?

Hvis nej, så vil jeg mene at de ikke kan kræve at dimsen er der for at
de skal dække garantien. Sagen var en anden hvis det var en retursag og
de ville sælge bundkortet som nyt igen.

NB
Det her er ikke noget, jeg ved noget om; det er blot hvad jeg mener
burde være indlysende for butikken.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 02-12-04 13:52

> Har denne plastikdims en funktion, der gør at bundkortet ikke fungerer
> hvis den ikke er tilstede?

Nej

> [...]

> Hvis nej, så vil jeg mene at de ikke kan kræve at dimsen er der for at de
> skal dække garantien. Sagen var en anden hvis det var en retursag og de

Jeg er helt enig, men jeg er desværre ikke jusrist, så jeg ved ikke om de
kan kræve den?

> NB
> Det her er ikke noget, jeg ved noget om; det er blot hvad jeg mener burde
> være indlysende for butikken.

Sagen er simpelthen, at det bundkort de har solgt mig, brændte af, efter 2
timer. De påstår så at garantien ikke dækker, da de ikke kan få kortet
ombyttet hos deres leverandør. Kan det passe de kan nægte mig det?

Fra : Peter J

Dato : 03-12-04 16:42

"Martin Sjøstrand" <sjoestrand@nybro.dk> skrev

> Jeg er helt enig, men jeg er desværre ikke jusrist, så jeg ved ikke om de
> kan kræve den?

Det kan de ikke, netop fordi du bare kræver fejlen udbedret. Desværre er jeg
heller ikke jurist, men der sidder nogle ret hardcore juraeksperter i
news:dk.videnskab.jura som helt sikkert kan give dig en henvisning til en
paragraf, du kan slå butikken oven i hovedet med.

Du må under ingen omstændigheder opgive sagen - om ikke andet, kan du ringe
og få en snak med Forbrugerstyrelsen eller tjek om ikke der er en gratis
retshjælp i nærheden af hvor du bor.

Bare af hensyn til almindelig nysgerrighed: Hvilken butik er der tale om?

> Sagen er simpelthen, at det bundkort de har solgt mig, brændte af, efter 2
> timer. De påstår så at garantien ikke dækker, da de ikke kan få kortet
> ombyttet hos deres leverandør. Kan det passe de kan nægte mig det?

Nej, på ingen måde. Du kan være ligeglad med om de kan få ombyttet kortet
hos deres leverandør eller ej - butikken har pligt til at give dig pengene
tilbage eller omlevere til et fejlfrit bundkort.

mvh
Peter

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 03-12-04 18:13

> Bare af hensyn til almindelig nysgerrighed: Hvilken butik er der tale om?

SHG Data

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 03-12-04 21:20

Martin Sjøstrand wrote:

> SHG Data

Selvom det ikke hjælper dig en pind lige nu, så er det typisk SHG. De er
ret svære at danse med, når det handler om RMA sager. Nu ved jeg ikke om
du bor i nærheden af Århus(syd), men prøv at tage ned og snakke med
dem... Det hjælper en gang imellem!
Jeg har før været nede med et bundkort -der tog de nu imod det selvom
jeg havde glemt det meste af de kabler og underlige stik der fulgte med,
derhjemme..

> Mvh Martin Sjøstrand

/Bjarke

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 04-12-04 10:01

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> [...]
> Jeg har før været nede med et bundkort -der tog de nu imod det selvom
> jeg havde glemt det meste af de kabler og underlige stik der fulgte

Og så skriver du at de er tunge at danse med..............
Det da fin service fra dem af.

--
Mogens.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 04-12-04 22:33

Mogens Nielsen wrote:

> Og så skriver du at de er tunge at danse med..............
> Det da fin service fra dem af.

Jae både og.. det er kun en del af en længere historie, men lige med
bundkortet fik jeg dem til at fatte noget.. Det havde jeg så også mistet
en CPU, klaget ovet et GFX kort m.m. (som jeg ikke gider fortælle her)
Så det var mere for at give ham lidt håb... Desuden kan de, som før
nævnt i tråden, slet ikke kræve at han har den dims. De kan sådan set
ikke kræve noget som helst andet en bundkortet i "intakt stand".

/Bjarke

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 06-12-04 20:42

Martin Sjøstrand wrote:

> SHG Data

Hvis du bor i nærheden, kan du tage ned og tale med dem personligt.
Husk at oprette en RMAsag så udførligt du kan... de bliver så glade

For at maksimere dine chancer så meget som muligt, er det vigtigt at du
gør dit arbejde hjemmefra så grundigt som muligt.

Tal med dem, stille og roligt og undlad at opføre dig som en af de her
snottede cola-drenge, der altid er fyldt med dernede.

Jeg er ked af det, men opførsel /har/ noget at sige.

Jeg har personligt aldrig haft problemer med SHG i RMAsammenhæng, men
jeg er også "prof" (selvstændig) med en datamekanikeruddannelse bag mig.
Derfor hverken kan de eller prøver de på at løbe om hjørner med mig

--
Steen Suder