hente billeder med wget
Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 01-12-04 14:39

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at hente nogle billeder med wget fra en
hjemmeside. Nogen, der kender syntaksen (manualen er lidt rodet)? Alle
billeder er jpg, så jeg tænkte på noget med
wget (parameter) *.jpg http://???.dk

Nogle bud?
mvh Kenneth

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-12-04 16:19

Kenneth Buchwald Johansen wrote:

> [...]
> hjemmeside. Nogen, der kender syntaksen (manualen er lidt rodet)? Alle
> billeder er jpg, så jeg tænkte på noget med

Du kan ikke lave pattern matching, da det ville kræve en
diretory listning. I nogle sistuationer vil -r og -np
tilsammen kunne klare opgaven. I andre situationer er -p
passende.

--
Kasper Dupont

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-12-04 01:49

On Wed, 01 Dec 2004 14:39:19 +0100, Kenneth Buchwald Johansen wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at hente nogle billeder med wget fra en
> hjemmeside. Nogen, der kender syntaksen (manualen er lidt rodet)? Alle
> billeder er jpg, så jeg tænkte på noget med
> wget (parameter) *.jpg http://???.dk

Jeg har et php-script som netop gør det du efterspørger.

Kræver adgang til php-afvikling.

Var det noget? Det kan styres enten fra din browser og/eller konsollen.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 02-12-04 07:51

> Jeg har et php-script som netop gør det du efterspørger.
>
> Kræver adgang til php-afvikling.
>
> Var det noget? Det kan styres enten fra din browser og/eller konsollen.

Lyder super! Jeg vil meget gerne prøve det!
På forhånd tak!
- Kenneth

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-12-04 10:35

On Thu, 02 Dec 2004 07:50:55 +0100, Kenneth Buchwald Johansen wrote:

> Lyder super! Jeg vil meget gerne prøve det!

Virker din mail? Så sender jeg lige...

> På forhånd tak!

Velbekomme.

Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 02-12-04 13:22

> Virker din mail? Så sender jeg lige...

yes yes, send du bare, hvid du gider!

tak igen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-04 09:49

On Thu, 02 Dec 2004 13:21:36 +0100, Kenneth Buchwald Johansen wrote:

> yes yes, send du bare, hvid du gider!

Selvfølgelig - er på vej

> tak igen

Velbekomme.

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 02-12-04 21:08

> [...]
> hjemmeside. Nogen, der kender syntaksen (manualen er lidt rodet)? Alle
> billeder er jpg, så jeg tænkte på noget med

Prøv at lav noget rekursivt og se på -A eller -a parametren (kan ikke
lige huske hvilken af dem det er). Så kan du bede om kun at hente links
der henviser til en bestemt type.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://tdn.peps.dk