kursus - system- netværks administration m~
Fra : jma

Dato : 01-12-04 14:08

Hej,
Ved ikke hvor jeg ellers kan spørge så jeg prøver her.
Jeg har fået mulighed for at tage på kursus af min arbejdsplads. Mit
arbejdsområde er ret bredt, fra programmering til systemadministration
(Linux, redhat, fedora), så der er nok at lære/vedligeholde (da jeg også
samtidig er forholdvis nyuddannet datamatiker- 2 års siden dog nu.).
Jeg holder styr på 15 linuxservere mm. samt udviker i c/c++ og php.
Derudover har vi windowsmaskiner som arbejdsstationer, men det ønsker jeg
ikke at lære.

I første omgang ønsker jeg kursus i noget systemadministration / netværk, da
det er der jeg mangler mest, men jeg har meget svært ved at finde ud af
mulighederne. Ligeledes vil der nok maks. være tale om 5 dages kursus i alt.
(ved ikke helt - kan måske presse for mere??).

Jeg var oprindeligt ansat til at udvikle og al systemadministration er
selvlært undervejs i jobbet.

Så jeg kunne godt bruge nogle forslag til kurser (eller steder hvor jeg kan
finde kurser), hvor det er muligt at tage noget (viden!) med hjem på et par
dage uden at det bliver for overfladisk.

Eller burde jeg i stede søge at få certificering i noget?

Jeg ønsker både at opkvalificere mig samt sikre mig papir på noget, da jeg
er i en mindre virksomhed hvor vi reelt kun er 2 personer som kender
it-systemerne... Dvs. min chef kan ikke rigtig udtale sig om mine
kompetancer ret it-fagligt.

Kursus i firewall, specifict iptables kunne også være godt. Og CVS...

Mvh Jan

Fra : Morten Lehrmann

Dato : 01-12-04 19:09

jma wrote:
> Så jeg kunne godt bruge nogle forslag til kurser (eller steder hvor jeg
> kan finde kurser), hvor det er muligt at tage noget (viden!) med hjem på
> et par dage uden at det bliver for overfladisk.

Jeg har været ret godt tilfreds med kurser hos DTI, kig her:

http://www.teknologisk.dk/kurser/8504?category_id=32

Mvh.
Morten

--
http://lehr.dk
Linux lehr.dk 2.2.20 #1 Sat Apr 20 11:45:28 EST 2002 i586 unknown

Fra : jma

Dato : 05-12-04 22:53

"Morten Lehrmann" <lehr@lehr.invalid> wrote in message

> Jeg har været ret godt tilfreds med kurser hos DTI, kig her:
>
> http://www.teknologisk.dk/kurser/8504?category_id=32
>
> Mvh.
> Morten

Tak - det ser interessant ud. Jeg må undersøge det nærmere.
Mvh Jan

Fra : torben

Dato : 01-12-04 23:35

jma wrote:
> [...]
> kompetancer ret it-fagligt.
>
> Kursus i firewall, specifict iptables kunne også være godt. Og CVS...

Ingeniørhøjskolen holder et halvårs aften kursus i Linux som server. Du
kan finde et link til det her
http://www.cv.ihk.dk/KB/VIS_KURSUS_02.CFM?PERIODE=53&BASEN=TILMELD&KURSUSID=229&SEMESTER=F05&FUNKT=VIS&FORMSTANDARD=STANDARD&FORMEN=KURSUS

Jeg var meget tilfreds, da jeg fulgte det i foråret. Du har selv
mulighed for præge indholdet.

Mvh. Torben

Fra : jma

Dato : 05-12-04 22:52

"torben" <torben@frojonck.dk> wrote in message
> [...]
229&SEMESTER=F05&FUNKT=VIS&FORMSTANDARD=STANDARD&FORMEN=KURSUS

> Jeg var meget tilfreds, da jeg fulgte det i foråret. Du har selv

Tak for svaret - det ser interessant ud så jeg vil kigge nærmere på det.

Hilsen Jan