hvilket bundkort til medion pc mt6
Fra : thomas bærbar

Dato : 30-11-04 18:50

hejsa, jeg er ny i gruppen så jeg håber jeg gør det rigtigt.

jeg har en medion (aldi pc) som har modelnummeret PC MT6, bundkortet står
der MD 5000 på.
Der sidder en intel pentium 4 2,44 ghz cpu i den.
så vidt jeg kan se sidder der en stang ddr ram i.

bundkortet er stået af, og jeg skal bruge et nyt, jeg har fået af vide i
computer city at et alm ikke kan sidde i men det skal være et mini atx.

Hvad skal der i af bundkort i sådan en svend ???

Thomas

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-11-04 19:08

thomas bærbar wrote:

> [...]
> mini atx.
> Hvad skal der i af bundkort i sådan en svend ???

Brug den avancerede søgning på edbpriser.dk til at matche dine behov, her er
en søgning på alle socket 478 bundkort i microatx til ddr ram.

http://tinyurl.com/6glpz

Så kan du tilpasse søgningen dine behov og sætte flere kriterier.

Skal siges at jeg intet kender til dit nuværnde bundkort/system.

Fra : thomas bærbar

Dato : 30-11-04 19:21

> Brug den avancerede søgning på edbpriser.dk til at matche dine behov, her
> er
> en søgning på alle socket 478 bundkort i microatx til ddr ram.

hejsa

halvdelen af det man skal udfylde i den formular aner jeg ikke hvad er

Thomas

Fra : thomas bærbar

Dato : 30-11-04 19:13

når jeg søger på micro atx så er der vga på dem alle (er det ikke grafikkort
??) hvis det er så kan jeg jo ikke bruge det da der er løst agp grafikkort i
en medion ??

thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 20:28

thomas bærbar wrote:
> når jeg søger på micro atx så er der vga på dem alle (er det ikke
> grafikkort ??)

Jo det er det...

> hvis det er så kan jeg jo ikke bruge det da der er
> løst agp grafikkort i en medion ??

Principielt er der intet i vejen for at du kan bruge eet med et onboard
grafikkort, det kan jo bare slås fra, så du kan bruge dit normale eksterne
grafikkort i stedet. Men jeg synes bare ikke man skal betale for noget man
aldrig kommer til at bruge. Men det skal man åbenbart hvis man ønsker et
mini-ATX til socket 478...

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : thomas bærbar

Dato : 30-11-04 20:42

> [...]
> aldrig kommer til at bruge. Men det skal man åbenbart hvis man ønsker et

Det er vel lige før det er nemmere at skifte kabinet også og så vælge et alm
AXT motherboard

thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 10:58

thomas bærbar wrote:
> Det er vel lige før det er nemmere at skifte kabinet også og så vælge
> et alm AXT motherboard

Jep.. det er det. Så kan du også få dig et full size board. Der er bare
flere muligheder hvis det skal være ATX frem for miniATX...

Fra : Brian Hansen

Dato : 01-12-04 00:35

"thomas bærbar" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computer city at et alm ikke kan sidde i men det skal være et mini atx.
>
> Hvad skal der i af bundkort i sådan en svend ???

Som sagt skal du have et alm. mATX bundkort.

Jeg har lige flyttet mit bundkort (Samme som dit) over i et andet kabinet.
Skal du bruge kortlæser, USB, Firewire i fronten, så skal du vide at
kablerne umiddelbart kun passer til dette bundkort. Lyd og Gameport er også
anderledes.
Det er selvfølgeligt noget der kan laves om.
Composite og S-Video sidder på TV-kortet så dem er ingen problemer med.

Brian

Fra : Thomas

Dato : 01-12-04 09:17

blh@e-mail.dk

Hej brian

tak for svaret..

har jeg ret i at bundkortet skal være med socket 478 og alm ddr ram ???

Ved du om man kan få et sådant uden VGA ??

Thomas