Problem med synaptic knoppix 3.6
Fra : Michael

Dato : 30-11-04 10:46

Jeg har prøvet KNOPPIX V3.6-2004-10-31-DA, men har problemmer
med at opgraderer og installere programmer fra synaptic.
Jeg kan f.eks. ikke hente tsclient. Hvad kan være problemmet?
Det må gerne skæres ud i pap og evt. også bøjes i neon

Michael

Newbie

Fra : Jesper Krogh

Dato : 30-11-04 10:49

I dk.edb.system.unix, skrev Michael:
> [...]
> Jeg kan f.eks. ikke hente tsclient. Hvad kan være problemmet?
> Det må gerne skæres ud i pap og evt. også bøjes i neon

Knoppix kan installeres på et hav af måder... en af dem er en hvor du
kun har "readonly" adgang til disken.

Har du partitioneret under installationen af knoppix?

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Michael

Dato : 30-11-04 11:04

> Knoppix kan installeres på et hav af måder... en af dem er en hvor du
> kun har "readonly" adgang til disken.
>
> Har du partitioneret under installationen af knoppix?
Ja.

Jeg brugte "sudo knoppix-installer", det skal tilføjes
at jeg har brugt ver. 3.6 2004-08-16-EN hvor synaptic
virker uden problemmer.

Michael

Fra : Jesper Krogh

Dato : 30-11-04 11:05

> Ja.
>
> Jeg brugte "sudo knoppix-installer", det skal tilføjes
> at jeg har brugt ver. 3.6 2004-08-16-EN hvor synaptic
> virker uden problemmer.

Hvilke fejlmeddelelser kommer der hvis du fra kommandolinen skriver:
apt-get update
apt-get upgrade

Jesper

Fra : Michael

Dato : 30-11-04 11:52

Jesper Krogh skrev:

> Hvilke fejlmeddelelser kommer der hvis du fra kommandolinen skriver:
> apt-get update
> apt-get upgrade
>
> Jesper

Jeg har installeret ver. 2004-08-16 på min maskine nu,
Jeg installere den danske ver. om lidt.

Michael

Fra : Michael

Dato : 30-11-04 14:42

> Hvilke fejlmeddelelser kommer der hvis du fra kommandolinen skriver:
> apt-get update
> apt-get upgrade
>
> Jesper

Det virker nu!
Jeg havde ikke kørt apt-get kommandoerene, det vidste jeg ikke man
skulle ?. Synaptic package manager var installeret fra starten på
den danske ver.

Tak for hjælpen!

Michael

Fra : Jesper Krogh

Dato : 30-11-04 14:43

> [...]
> Jeg havde ikke kørt apt-get kommandoerene, det vidste jeg ikke man
> skulle ?. Synaptic package manager var installeret fra starten på

Ah, ok, så kunne du opnå det samme ved at trykke op "update" i synaptic

Jesper