LG U8120 telefon (3G) og USB
Fra : Jan Birk

Dato : 29-11-04 07:47

Jeg har fået mig en LGU8120 telefon og vil gerne flytte lidt MP3 fra min
Fedora over til telefonen. Når jeg tilslutter telefonen til computeren,
får jeg ikke nogen 'Mass-storage' på USB enhederne som jeg nok havde
forventet!

Er der nogen som har prøvet det?

/Jan

Ps. Jeg kan se telefonen, men 'kun' som et modem. (Jeg har endnu ikke
testet om modem'et virker)

---------------------- dmesg ---------------------
usb 5-2: new full speed USB device using address 2
drivers/usb/class/cdc-acm.c: Ignoring extra header
cdc_acm 5-2:1.1: ttyACM0: USB ACM device
drivers/usb/class/cdc-acm.c: Ignoring extra header
cdc_acm 5-2:1.3: ttyACM1: USB ACM device
usbcore: registered new driver cdc_acm
drivers/usb/class/cdc-acm.c: v0.23:USB Abstract Control Model driver for
USB mod ems and ISDN adapters

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-11-04 08:11

Jan Birk <jan.birk@invalid.domain.null> skrev 2004-11-29:
> [...]
> Fedora over til telefonen. Når jeg tilslutter telefonen til computeren,
> får jeg ikke nogen 'Mass-storage' på USB enhederne som jeg nok havde

Hvis du finder ud af det er jeg lutter øren. Jeg har heller ikke gennemskuet
hvordan. Jeg har dem mistænkt for at have lavet det sådan, at man skal
betale for den musik der skal være på telefonen.

Thomas

Fra : Jan Birk

Dato : 30-11-04 13:58

> Hvis du finder ud af det er jeg lutter øren. Jeg har heller ikke gennemskuet
> hvordan. Jeg har dem mistænkt for at have lavet det sådan, at man skal
> betale for den musik der skal være på telefonen.

Du kan godt få musik ned på telefonen, men kun via en windows med det
medfølgende software installeret! Den overholder tilsyneladende ikke USB
standarderne!

Jeg lagde nogle mp3 filer ud i telefonen i ovenstående setup, hvilket
virkede - omend med en yderst langsommelig overførelseshastighed

/Jan