Goldendoodles / Labradoodles
Fra : Janne Sandbæk

Dato : 29-11-04 00:08

Hejsa

Efter at have læste om disse to "hunderacer" på nogle amerikanske
hjemmesider, har de vakt min interesse.
Mit problem er så, at jeg ikke kan finde nogle opdrættere her hjuemme i DK.
Spørgsmålet er så, om det er fordi de ikke findes i DK, eller om det er
fordi de har et andet navn?
Håber der er nogle der kan svare mig på dette.
På forhånd tak

Mvh Janne

Fra : Ralph

Dato : 29-11-04 00:34

"Janne Sandbæk" <jws251172@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> DK.
> Spørgsmålet er så, om det er fordi de ikke findes i DK, eller om det er

Det er jo krydsninger mellem Golden Retriever og puddel/ Labrador og puddel.
Kan ikke forestille mig at DKK vil anerkende sådanne blandinger som "rene"
racer. Tænk på heratibilitetsprocenten på de vidt forskellige egenskaber
(størrelse, farve, hår, temperament) OG ikke mindst arvbarhed i
andet-treide-fjerde led, der er INTET du kan være sikker på (sort hund
parret med sort KAN få hvide hvalpe) Leg selv lidt med krydsparring og få så
en artsgodkendelse når du er helt sikker på at at have opfundet en ny art
efter 10-20 generationer - eller hvordan det nu foregår!

--
venligst
Ralph

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-04 08:46

"Janne Sandbæk" <jws251172@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Efter at have læste om disse to "hunderacer" på nogle amerikanske
> hjemmesider, har de vakt min interesse.

Gadekryds med fine navne.

Svarende til Gravweiler, Rottriever, Dalmalænder etc.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Pwh

Dato : 29-11-04 19:19

Christian B. Andresen wrote:

> Gadekryds med fine navne.
>
> Svarende til Gravweiler, Rottriever, Dalmalænder etc.

Og det værste navn måske, min egen Anegl som er Labrador/Rottweiler
og som herinde ondskabsfuldt bliver kaldt for en LabRat )

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-04 09:05

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> Og det værste navn måske, min egen Anegl som er Labrador/Rottweiler
> og som herinde ondskabsfuldt bliver kaldt for en LabRat )

Rottador

Fra : Pwh

Dato : 30-11-04 18:05

Christian B. Andresen wrote:
> "Pwh" <
>
> Rottador

Hæ, også rimelig ond. Den begavede læser opdage selvfølgelig også
at jeg havde fået omdøbt Angel til Anegl, som er lidt svært at udtale

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 30-11-04 12:28

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og det værste navn måske, min egen Anegl som er Labrador/Rottweiler
> og som herinde ondskabsfuldt bliver kaldt for en LabRat )
>
> /Jens

Jeg vil bestemt ikke løbe rundt med en Anegl. Jens du skal have klippet
negle ... Men jeg vil lave en krydsning mellem min Hovawart, og en Dansk
/ Svensk gårdhund, og på Dansk kan det vel ikke blive andet end en " Hofhund
"

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 30-11-04 18:08

Benny Mortensen 9380 wrote:

> [...]
> klippet negle ... Men jeg vil lave en krydsning mellem min
> Hovawart, og en Dansk / Svensk gårdhund, og på Dansk kan det vel ikke

Her i huset klipper vi klør og ikke negle
Din blanding kunne vel også hedde en Howsahund

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-12-04 08:56

> Her i huset klipper vi klør og ikke negle
> Din blanding kunne vel også hedde en Howsahund

Ugens navn

Fra : Henriette Lund Larse~

Dato : 01-12-04 14:07

> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> Ugens navn

Min lille Ludvig er en Bremoide eller en Samoton.... En meeeget fin hund....

Henriette

Fra : Heidi Jensen

Dato : 03-12-04 09:27

Ha Ha, der kommer nogle sjove navne ud af det! Hvis jeg parede mine, ville
jeg få en Grande Collie :0)

Heidi

Fra : Pwh

Dato : 03-12-04 10:14

Heidi Jensen wrote:
> Ha Ha, der kommer nogle sjove navne ud af det! Hvis jeg parede mine,
> ville jeg få en Grande Collie :0)

Lidt mere fordansket ville det vel blive til en Grankogle )

/Jens (som har en del at hævne efter Labrat og Rottador)