netværk/router
Fra : Hans Houmøller

Dato : 28-11-04 00:34

Jeg har nu 1 computer på adsl-opkobling, men får snart to maskiner. HVis de
skal køre på samme adsl-opkobling, hvad har jeg så brug for? Jeg er noveice
mht hjemmenetværk.
) Hans

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 28-11-04 01:40

Hans Houmøller wrote:
> [...]
> skal køre på samme adsl-opkobling, hvad har jeg så brug for? Jeg er noveice
Det kommer an på hvilken forbindelse du har. Jeg kan se i din header
at du sender fra en tdc-forbindelse nu. TDC har på deres alm.
bredbånd to dynamiske IP adresser som standard. Hvis dette er
tilfældet har du ikke brug for andet end en switch. Hvis du derimod
kun har en IP-adresse har du brug for en router du kan sætte i
mellem din udbyders dims og dine computere. Nogle routere har en
indbygget switch så du bare sætter computerene til den, ellers skal
du både have en router og en switch.

--
Magnus Pedersen
No trees were killed in the sending of this message.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 28-11-04 02:11

Tak for svar!
) Hans

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-11-04 13:25

In article <41a90eac$0$66018$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Hans Houmøller wrote:
> Jeg har nu 1 computer på adsl-opkobling, men får snart to maskiner. HVis de
> skal køre på samme adsl-opkobling, hvad har jeg så brug for? Jeg er noveice
> mht hjemmenetværk.

Brug 500 kr på en router med switch..

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 28-11-04 14:47

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> writes:

> Brug 500 kr på en router med switch..

Eller 200 på en switch hvis du har en router i forvejen... Eller 600
for trådløs router/switch.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N