Ja, sådan kan det gå.. :-)
Fra : Daffi

Dato : 27-11-04 00:20

Fra : Morten Holst

Dato : 27-11-04 04:28

SÅ KA DE SGU LÆRER DET!!!

Men det var nu godt det ikke var en "Kamphund" hun havde for så havde det
været galt at den havde bidt og så skulle den vel aflives :)

Morten Holst

"Daffi" <asthorsson@sol.dk> skrev i en meddelelse

Fra : Leyna

Dato : 27-11-04 07:45

On Sat, 27 Nov 2004 04:27:31 +0100, "Morten Holst"
<stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote:

>SÅ KA DE SGU LÆRER DET!!!

HÆ! Ja, jeg håber da, at de har lært noget om hvordan man opfører sig,
dog undrer det mig meget, at nogen tør overfalde en person, der har en
stor hund ved sin side. Det virker helt tåbeligt.

>Men det var nu godt det ikke var en "Kamphund" hun havde for så havde det
>været galt at den havde bidt og så skulle den vel aflives :)

Nu er "Rotten" jo også blandt de hunde der ofte står for skud, så det
tror jeg ikke gør den store forskel. Personligt ville det dog have
glædet mig hvis hunden simpelthen havde bidt "pølsen" af. Så var de i
hvert fald færdige med den slags!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ann Nielsen

Dato : 27-11-04 09:40

Jeg syntes at det er ærgeligt at rottweileren ikke bed andre steder, hi hi!
Så ville de ihvertfald ikke kunne voldtage igen :)

Ann

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-11-04 10:27

asthorsson@sol.dk (Daffi) writes:

Jeps. Jeg må indrømme, at jeg heller ikke altid er lige glad for at gå
om natten i vores hundeskov, som faktisk ligger inde i byen. Der er
langt til mennesker og mørkt og masser af træer. Men når jeg har Siri
med, så er det ikke så slemt. Bare synet af 50 kg stor, sort hund må
da have en eller anden præventiv virkning.

Men de fem har vel regnet med at de sagtens kunne klare både kvinde og
hund.

Ganske vist er Siri ikke aggressiv eller noget som helst i den
retning, men jeg er ret overbevist om at hun kan være frygtindgydende
nok, hvis en sådan situation skulle opstå.

Mvh Trine

--
Juletræer, normanns 100 kroner og dekorationsgran 10 kroner pr. kg.
Adventskranse fra 25 kroner og kirkegårdskranse fra 40 kroner

Fra : Christina Jensen

Dato : 27-11-04 11:44

> [...]
> retning, men jeg er ret overbevist om at hun kan være frygtindgydende
> nok, hvis en sådan situation skulle opstå.

ja jeg synes sgu det var godt gjort af den, jeg håber ligeledes at min vovse
vil forsvare mig hvis dette skulle blive nødvendigt, han vejer 35 kg, er
pænt stor

Fra : Nana Sørensen

Dato : 27-11-04 12:03

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse

> ja jeg synes sgu det var godt gjort af den, jeg håber ligeledes at min
> vovse vil forsvare mig hvis dette skulle blive nødvendigt, han vejer 35
> kg, er pænt stor

Og så er det jeg tænker... Jeg VED at Peanut ville forsvare mig i en dum
situation. Men hvad f... kan en gøende psykopat gøre, når den kun vejer 3 kg
og kun er halvanden lort høj? Jeg tør ikke engang at anskaffe mig en
vagthund der er stor. Dem er jeg pissebange for. LOL

Mvh. Nana

Fra : simon leth jensen

Dato : 27-11-04 16:05

Hej ng

Ja det er godt at hunden hjalp sin ejer, men skal den så aflives fordi den
har hjulpet?
Det synes jeg ikke.
Jeg ved heller ikke hvordan mine hunde vil reagere hvis nogen overfaldte
mig, om den vil hjælpe eller stå og kigge!!

hilsen tina

Fra : Coppi

Dato : 27-11-04 17:44

Hej.

Faktisk, så mener jeg helt alvorligt, i hvert fald her i landet, at det er
forbudt for hunde, at bide, ligegyldig hvilken situation de kommer i.
Man får en bøde hvis hunden bider indbrudstyven o.l.

Men mon ikke den bøde er ret lille ?

Jeg gik en gang til træning med en mand som havde en genbrugsforretning og
en Rottweiler.
Hunden passede butikken om natten og en morgen da manden mødte på arbejde
kom hunden ikke som den plejede, den sad faktisk og passede på en
indbrudstyv, han var ikke blevet bidt, men passet på hele natten.
Politiet fortalte ham, at det kostede hvis hunden bed.

Det sjoveste var, at manden sagde :dygtig Thor, og gik han ud og lavde kaffe
og hyggede sig lidt, inden han ringede til politiet.
Tyven havde lavet både det ene og det andet i bukserne, da politiet hentede
ham, så mon ikke han har fået en lærestreg for livet og Thor havde netop
ikke bidt.

coppi

Fra : Mus

Dato : 27-11-04 18:24

Coppi <annie321@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41a8aebb$0$279$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
hentede
> ham, så mon ikke han har fået en lærestreg for livet og Thor havde netop

Synes jeg har hørt om denne adfærd fra rottweilere før, også selv om hunden
ikke har været trænet til det.
Havde en ung kollega engang, hvis hund havde gjort det samme ved en
vinduespusser, der havde ment det var lettere at gå ind i lejligheden og
pusse vinduerne end at vaske udefra. Men det er ikke den eneste gang jeg har
hørt om det.

LN

Fra : Morten Holst

Dato : 27-11-04 18:29

Jeg betaler gerne den bøde det måtte komme hvis min hund bed en
indbrudstyv...

Jeg kan ikke se fornuften i at hund og ejer skal straffes fordi en tyv
bryder ind i ens hus.
Jeg har også hørt historier om hunde der har passet tyve og og jeg synes
bare der er herligt.... Men hvorfor ringede manden med genbrugsbutikken til
politiet så hurtigt? Hvis det havde været mig så havde jeg da åbnet butikken
så kunderne kunne få lidt at se på og så først ringe efter politiet til
fyraften :)

Morten Holst

Fra : Leyna

Dato : 27-11-04 20:15

On Sat, 27 Nov 2004 16:05:20 +0100, "simon leth jensen"
<simon.leth.jensen@mail.dk> wrote:

>Hej ng
>
>Ja det er godt at hunden hjalp sin ejer, men skal den så aflives fordi den
>har hjulpet?

Selvfølgelig skal den da ikke det. Det skulle den heller ikke hvis det
havde været en bullterrier der havde bidt arme og ben af dem. De bad
jo om det!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Thomas

Dato : 27-11-04 22:10

Jeg arbejder på et internat... for et par uger siden fik vi en hund
ind, race: Staffordshire Bull Terrier. Hunden var af sin 15-årige ejer
blevet brugt som 'argument' ved gaderøverier "hit med xxx eller jeg
pudser hunden på dig".. Et offer sparkede ud efter hunden, der
forsvarede sig ved at bide 'angriberen' i skinnebenet - 'overfaldet'
blev anmeldt og hunden konfiskeret.

Lige nu går vi og venter på en afgørelse, om hunden skal aflives, da
den 'åbenbart' er farlig?!?!

For et par dage siden havde vi en såkaldt ekspert ude for at
gennemchecke hunden på kryds og tværs for hakker og skrammer der kunne
stamme fra slagsmål )læs: hundekamp). Der var en del, men, og det er
måske?! mere vigtigt: hunden fandt sig godmodigt i ALT: at blive holdt
fast liggende på ryggen, at blive rodet i munden og ørerne og at blive
fotograferet gang på gang. Hver gang vi slap ham et øjeblik strøg han
op og slikkede os i ansigterne, selv den fremmede, der stod for
undersøgelsen.

Vores indtryk af hunden er yderst positivt: han er særdeles
kontaktsøgende, kælen, glad og legesyg og det er næsten umuligt at
forestille sig ham som 'dræber'- kamphund, MEN... enhver hund kan
presses så langt ud at den bider, f.eks. i selvforsvar.

Det forbandede ved hele situationen er, at praksis pt. tilsyneladende
går på at spørge:

Har hunden bidt og er derfor farlig? Hvis ja, aflives den.

Istedet for at spørge i to trin:
1. Er hunden farlig hos nuværende ejer og skal derfor fjernes fra
ham/hende?
2. Er hunden farlig i sig selv og skal derfor aflives, eller kan den -
i rette hænder - være en god og kærlig hund, der fortjener et nyt
hjem?

Hvad mener I? Skal en hunde(ehvalp, 6 mdr. gammel) aflives fordi den
har bidt i selvforsvar, eller hvad?

mvh.
Thomas

Fra : Leyna

Dato : 27-11-04 23:49

On 27 Nov 2004 13:09:59 -0800, thomastbo@oncable.dk (Thomas) wrote:

>Hvad mener I? Skal en hunde(ehvalp, 6 mdr. gammel) aflives fordi den
>har bidt i selvforsvar, eller hvad?

Helt klart NEJ, men der burde indføres "førebevis" til hunde. altså en
prøve man skulle bestå før man kunne få ret til at eje og opdrage en.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 28-11-04 10:52

> [...]

> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

DKK har indført kurser, der hedder "kørekort til hund" på 3 niveauer,
bronze, sølv og guld. Jeg har selv deltaget med min yngste hund, og det er
meget lærerigt, men desværre ikke lovpligtigt at deltage.

Anelise

Fra : Morten Holst

Dato : 28-11-04 12:04

Nej selvfølgelig skal hunden da ikke aflives... Men ejeren derimod!
Sådan en snothvalp skulle ha en røvfuld.
Men hvilken sikkerhed har man for at sådan en ikke går ud og anskaffer sig
en ny hund til sin lyssky fritidsbeskæftigelse? Kan man ved retten forbydes
at holde dyr?

Morten Holst

Fra : Pwh

Dato : 28-11-04 15:46

Thomas wrote:
> Hvad mener I? Skal en hunde(ehvalp, 6 mdr. gammel) aflives fordi den
> har bidt i selvforsvar, eller hvad?

Nej, som du beskriver situationen har hunden da intet forkert gjort,
knægten skulle derimod have en tur over knæet.

/Jens (hvis hunde heller ikke skal finde sig i at blive sparket)

Fra : Leyna

Dato : 27-11-04 20:14

On Sat, 27 Nov 2004 12:03:27 +0100, "Nana Sørensen"
<dodo20038@tiscali.dk> wrote:

>Og så er det jeg tænker... Jeg VED at Peanut ville forsvare mig i en dum
>situation. Men hvad f... kan en gøende psykopat gøre, når den kun vejer 3 kg
>og kun er halvanden lort høj?

I bedste fald få dem til at dø af grin!
Jeg har selv haft en chihuahua blanding, og den var lige så hidsig som
den var lille. *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk