Multiplier på NF7-S2
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 26-11-04 23:07

Har lige snakket med en af mine venner i telefonen.
Han er ved at bygge en PC med Abit NF7-2S bundkort og en Athlon XP-M 2400

Han kan ikke ændre kangefaktoren. Den starter som default op som en 800MHz
cpu med 100MHz FSB. FSB´en kan han godt ændre, men der er intet sted at
ændre x-faktoren.

Hvor skal han lede, eller hvad skal han ændre for at få den del af menuen
frem?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-11-04 08:22

"Ole Frederiksen" <baltzer_FJERN_DETTE_@mail-online.dk> skrev i en
meddelelse news:41a7a90e$0$223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> ændre x-faktoren.
>
> Hvor skal han lede, eller hvad skal han ændre for at få den del af menuen

Så vidt jeg husker, kan man ikke ændre multiplier på NF7-S2 eller NF7-S2G.
Disse to kort er lavet som prisbillige kort, ikke OC kort, de må endelig
heller ikke forveksles med NF7-S rev 2, NF7 eller AN7.
Desværre har Abit valgt en ret dårlig navngivning da en forveksling nemt kan
ske, måske er det med vilje?

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 27-11-04 10:32

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in message

> [...]
> heller ikke forveksles med NF7-S rev 2, NF7 eller AN7.
> Desværre har Abit valgt en ret dårlig navngivning da en forveksling nemt

Det virker bare mystiksk, at at man kan hæve spændingen på CPU´en, men ikke
lave om på x-faktoren.

Den finder fint CPU´en som en XP-M, men når den starter op med 133x6, så
giver det kun 800MHz, og det kan man jo ikke være tjenet med. Den reelle
hastighed skulle så vidt jeg husker være 133x11

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-11-04 13:11

"Ole Frederiksen" <baltzer_FJERN_DETTE_@mail-online.dk> skrev i en
meddelelse news:41a84984$0$257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in message

> Det virker bare mystiksk, at at man kan hæve spændingen på CPU´en, men
> ikke lave om på x-faktoren.

Sådan er det desværre med det kort.
Lad os bare sige der er en grund til at det ikke er blevet specielt
populært.

Fatter stadig ikke hvorfor navnet ligger så tæt på NF7-S rev 2, der er
uhyggeligt mange der forveksler de to kort.

Jeg kan dog ikke huske om man kan få en "modded" bios hvor man kan ændre
multi.

> Den finder fint CPU´en som en XP-M, men når den starter op med 133x6, så
> giver det kun 800MHz, og det kan man jo ikke være tjenet med. Den reelle
> hastighed skulle så vidt jeg husker være 133x11

Ja det er jo pga. XP-M's mulighed for at gå op og ned i hastighed, for at
spare strøm.
Derfor vil den starte på den lave multi som standard.
Jeg mener det er sådan det hænger sammen.

Fra : K E Nielsen

Dato : 27-11-04 09:38

Er der ikke en menu i bios der hedder "SoftMenu Setup" ?

Fra : JK

Dato : 27-11-04 11:23

On Fri, 26 Nov 2004 23:07:12 +0100, "Ole Frederiksen"
<baltzer_FJERN_DETTE_@mail-online.dk> wrote:

>Har lige snakket med en af mine venner i telefonen.
>Han er ved at bygge en PC med Abit NF7-2S bundkort og en Athlon XP-M 2400

PÅ MIT nf7 skal man inde CPU Softmenu, ud for CPU Operating Speed
vælge User Defined, så kommer Multiplier frem.

>Han kan ikke ændre kangefaktoren. Den starter som default op som en 800MHz
>cpu med 100MHz FSB. FSB´en kan han godt ændre, men der er intet sted at
>ændre x-faktoren.

Ved ikke lige, om det er i bios på NF7-S2

mvh

John