X-klient til MS-Windows
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-11-04 10:29

Findes der et stykke software til Micro$oft, som kan connect til en X skærm
på BSD - f.eks. over Xrsh?

Vh, Lars.

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-11-04 10:33

"Lars Bonnesen" <none@none.invalid> wrote in message
> Findes der et stykke software til Micro$oft, som kan connect til en X
> skærm på BSD - f.eks. over Xrsh?

Ps. Jeg tænker ikke på VNC.

Vh, Lars.

Fra : thomas

Dato : 26-11-04 11:20

Lars Bonnesen wrote:
> "Lars Bonnesen" <none@none.invalid> wrote in message

> Ps. Jeg tænker ikke på VNC.
>
> Vh, Lars.

måske kan du bruge det her
x-win32
http://www.starnet.com/products/

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-11-04 11:42

"thomas" <thomas@nomail.dk> wrote in message

> måske kan du bruge det her
> x-win32
> http://www.starnet.com/products/

Det ser lige netop ud til at være sådan noget. Men det koster. Ok, det er
Windowsverdenen, men findes det ikke som freeware?

Vh, Lars.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 26-11-04 11:51

I dk.edb.system.unix, skrev Lars Bonnesen:

> "thomas" <thomas@nomail.dk> wrote in message

> Det ser lige netop ud til at være sådan noget. Men det koster. Ok, det er
> Windowsverdenen, men findes det ikke som freeware?

Man kan vistnok installere X under Cygwin og benytte den.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-11-04 11:54

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> wrote in message

> Man kan vistnok installere X under Cygwin og benytte den.

Ja, Som Niels også siger. Kigger på den nu...

Vh, Lars.

Fra : Esben Laursen

Dato : 26-11-04 13:51

Lars Bonnesen wrote:
> "thomas" <thomas@nomail.dk> wrote in message

> Det ser lige netop ud til at være sådan noget. Men det koster. Ok,
> det er Windowsverdenen, men findes det ikke som freeware?

Ja, www.linuxtsc.org

Ikke helt perfekt, men den virker da..

--
Esben

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 26-11-04 11:31

> Findes der et stykke software til Micro$oft, som kan connect til en X
skærm
> på BSD - f.eks. over Xrsh?

Der er sikkert store dele af cygwin som kan connecte til en X-server.

Niels Dybdahl

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 26-11-04 11:34

> Findes der et stykke software til Micro$oft, som kan connect til en X
skærm
> på BSD - f.eks. over Xrsh?

Er du sikker på at det ikke er omvendt du mener ? Ved X er serveren skærmen
og klienten anvendelsesprogrammet. Så du vil gerne sidde ved en BSD computer
og køre et eller andet program på en Windows PC ?
I modsat fald er det en X-server du skal bruge. Dem jeg har prøvet (f.eks
den i cygwin) virker ikke nær så godt som en VNC opkobling.

Niels Dybdahl

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-11-04 11:59

"Niels Dybdahl" <ndy@fjern.detteesko-graphics.com> wrote in message
> [...]
> I modsat fald er det en X-server du skal bruge. Dem jeg har prøvet (f.eks
> den i cygwin) virker ikke nær så godt som en VNC opkobling.

Nej, jeg vil på en Windowsmaskine sidde og connecte til en BSD's grafiske
miljø.

I første omgang for at se om det "kan bruges til noget".

Vh, Lars.

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-11-04 12:54

"Niels Dybdahl" <ndy@fjern.detteesko-graphics.com> writes:

> I modsat fald er det en X-server du skal bruge. Dem jeg har prøvet (f.eks
> den i cygwin) virker ikke nær så godt som en VNC opkobling.

På arbejde kører jeg stort set alt den vej. Fysisk sidder jeg med en
windows-maskine som kører outlook og CygWin/XFree i fuldskærmsmode og
alt andet køre på min linuxmaskine.

Det virker glimrende når man lige vender sig til ikke at røre
windowsknapperne og at Alt-<TAB> skifter over i Windows, så jeg bruger
ctrl-<tab> til at skifte mellem vinduer.

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-11-04 11:59

"Lars Bonnesen" <none@none.invalid> writes:

> Findes der et stykke software til Micro$oft, som kan connect til en X skærm
> på BSD - f.eks. over Xrsh?

http://wiredx.net/ tilbyder en X-server som en javaapplet i IE.

Har brugt den en del - den er fin til småopgaver.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-11-04 12:08

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@c.dk> wrote in message

> http://wiredx.net/ tilbyder en X-server som en javaapplet i IE.
>
> Har brugt den en del - den er fin til småopgaver.

Jo ja,... Kører det ikke meget tungt?

Vh, Lars.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-11-04 13:18

> Jo ja,... Kører det ikke meget tungt?

Prøv. Jeg er tilfreds nok til at jeg anbefaler den.

Fra : Christian Place

Dato : 26-11-04 20:52

On 2004-11-26, Lars Bonnesen <none@none.invalid> wrote:
> Findes der et stykke software til Micro$oft, som kan connect til en X skærm
> på BSD - f.eks. over Xrsh?

Hej Lars

Prøv at kigge på det her: http://www.linuxtsc.org/

Det blev vist nok nævnt herinde for noget tid siden.

Hilsen Christian

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 28-11-04 11:26

"Christian Place" <place@kampsax_punktum_dtu.dk> wrote in message

> Hej Lars
>
> Prøv at kigge på det her: http://www.linuxtsc.org/
>
> Det blev vist nok nævnt herinde for noget tid siden.

Det er jo lige netop sådan en, jeg leder efter...

Jeg kan ikke lige få det til at virke her og nu, men det må jeg lige arbejde
på.

Jeg får kun en grå baggrund op (har sat X11forwarding til).

Men såfremt det virker, så er det genialt!

Vh, Lars.

Fra : Andreas Pedersen

Dato : 28-11-04 12:08

>Findes der et stykke software til Micro$oft, som kan connect til en X skærm
>på BSD - f.eks. over Xrsh?

Reflection-X er en god program pakke.

AND