protein i urinen + gravid
Fra : Mus

Dato : 25-11-04 14:15

Har lige fået at vide at jeg har lidt protein i min urin og er gravid i uge
19.

Jeg kunne ikke få svar på, hvad det betød men skulle ringe til lægen i
morgen tidlig. Det var en sekretær der tog prøven.

Er det tegn på svangerskabsforgiftning allerede? Jeg har desuden mange
plukveer allerede, men de gør ikke ondt.

Håber der er nogen med lidt erfaring.

På forhånd tak

Den lidt urolige

Fra : Heidi Jensen

Dato : 25-11-04 14:16

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det tegn på svangerskabsforgiftning allerede? Jeg har desuden mange
> plukveer allerede, men de gør ikke ondt.

Jeg går til fødselsforbereldelse med en, der også fra starten af har haft
plukveer! det er vist meget normalt!

Det andet kan jeg dog desvære ikke hjælpe dig med!

Fra : MM

Dato : 25-11-04 15:03

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message
> Har lige fået at vide at jeg har lidt protein i min urin og er gravid i
uge
> 19.

Lidt protein kan også være tegn på, at du muligvis har blærebetændelse,
hvilket jo er ganske ufarligt, men dog skal behandles. Det er dog ikke
sikkert at det er blærebetændelse; hver gang jeg var nede hos lægen troede
de jeg havde blærebetændelse; så de tjekkede prøven igennem og næste dag
kunne jeg ringe ned og få besked om at der intet var i vejen overhovedet

> [...]
>
> Er det tegn på svangerskabsforgiftning allerede? Jeg har desuden mange
> plukveer allerede, men de gør ikke ondt.

Det skal jeg så ikke kunne afvise :/
Men jeg håber alligevel at det var lidt beroligende ord jeg kunne give dig.
Læs evt. også lidt her om prøverne:
http://www.min-mave.dk/index.php?vis=artikler&gaatil=327&id=33

Fra : Mus

Dato : 25-11-04 16:33

MM <salsa.spam.@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:co4on6$8fm$1@news.cybercity.dk...

> "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message
> uge
>
> Lidt protein kan også være tegn på, at du muligvis har blærebetændelse,
> hvilket jo er ganske ufarligt, men dog skal behandles.

Jeg afleverede netop en urinprøve for at få den tjekket for blærebetændelse
og det har jeg ikke - så tjekkede de åbenbart også for protein!

LN

Fra : Anja

Dato : 25-11-04 17:10

> Jeg afleverede netop en urinprøve for at få den tjekket for
blærebetændelse
> og det har jeg ikke - så tjekkede de åbenbart også for protein!
>
> LN

Hej Mus

Du kan godt have blærebetændelse uden at kunne mærke det og protein kan
netop betyde at du har blærebetændelse dog kan det også være et tegn på
begyndende svangerskabsforgiftning som du selv skriver.
Jeg tror dog det er lige tidligt nok men det kan ske. Du behøver dog ikke
være så bekymret da det er sjældent at det giver slemme komplikationer. Når
du er sendt hjem er det helt sikkert at du ikke skal gøre noget - kun tage
det roligt
Jeg har selv været indlagt med svagerskabsforgiftning men valgte at lade mig
udskrive da hospitalet ikke kunne gøre så meget... jeg var så dagligt til
kontrol på hospitalet.
Hvis dine protein tal var høje var du ikke sendt hjem.

Du kan tjekke www.netdoktor.dk

Nyd du din graviditet stille og roligt

Anja

Fra : Mus

Dato : 25-11-04 18:08

Anja <salg@holdum.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41a603cf$0$76885$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> netop betyde at du har blærebetændelse dog kan det også være et tegn på
> begyndende svangerskabsforgiftning som du selv skriver.

Jeg fik tjekket min urin for blærebetændelse og fik at vide det ikke var
noget.

> [...]
Når
> du er sendt hjem er det helt sikkert at du ikke skal gøre noget - kun tage

Det var en sekretær der tog prøven. Hun vidste ikke noget og kunne jo ikke
give mig nogen svar. Spurgte om jeg kunne vente til på tirsdag, hvor jeg
skal til jordmoder - det skulle jeg imidlertid ikke. Skulle ringe i morgen
tidlig.

> [...]
> kontrol på hospitalet.
> Hvis dine protein tal var høje var du ikke sendt hjem.

Dejligt beroligende. det der bekymrer mig er at det er så tidligt og det der
så igen beroliger mig er at selretæren sagde det var ganske lidt protein i
prøven.

> Nyd du din graviditet stille og roligt
>
> Anja

Jeg gik en tur da jeg tænkte at det havde jeg godt af - men det er måske
ikke så god en ide.
Har desuden været mere obs på at spise sundt og få masser af vand.

LN

Fra : Cat

Dato : 25-11-04 20:01

> [...]
> ikke så god en ide.
> Har desuden været mere obs på at spise sundt og få masser af vand.

Det er noget med, at der er tre tegn på svangerskabsforgiftning: protein i
urinen, højt blodtryk og en ting til, som jeg har glemt (hvoedpine? vand i
kroppen? jeg gætter) Der skal vist være to tegn, før man bliver bekymret for
svangerskabsforgiftning.

Tine

Fra : Anja

Dato : 25-11-04 21:25

> [...]
> kroppen? jeg gætter) Der skal vist være to tegn, før man bliver bekymret

Korrekt!!!

Vand i kroppen, for højt blodtryk, hovedpine og synsforstyrrelser... der kan
vist være andre tegn men det er de primære.

Anja

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-11-04 21:58

> Korrekt!!!
>
> Vand i kroppen, for højt blodtryk, hovedpine og synsforstyrrelser... der
> kan
> vist være andre tegn men det er de primære.

Trykken i brystet (ved solar plexus) er også en symptom...

Emil

Fra : Mus

Dato : 26-11-04 00:14

Emil Jensen [2100] <lime@jensen73.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41a64767$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Trykken i brystet (ved solar plexus) er også en symptom...
>
> Emil

Ok har haft hovedpine on/off de sidste 14 dage og en smule trykken ved
brystet(og lidt hjertebanken) - ikke voldsomt. Ingen hævninger i kroppen
overovedet - andet end maven. Mht blodtryk har jeg ikke fået det tjekket et
stykke tid. Det med hjertebanken har jeg haft før(det var dog voldsomt da)
og fik da tjekket blodtrykket( i uge 10) det var her 136/85 mener jeg. Ved
jordmoder i ude 12 var det 136/80. Ved min første lægeundersøgelse var det
105/70. Ved ikke hvad det er nu, men skal til jordmoder på tirsdag.

LN

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 25-11-04 18:13

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige fået at vide at jeg har lidt protein i min urin og er gravid i
uge
> 19.

Hejsa

Du har allerede fået nogle gode svar, så jeg vil blot lige tilføje en enkelt
detalje: protein i urinen kan også komme fra udflåd, som mange gravide har i
rigelige mængder, og som kan "forurene" en urinprøve.

MVH Mette

Fra : Mus

Dato : 26-11-04 00:16

Mette Svangren Guttesen <svangut@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pjgh72-suq.ln1@svangut.dk...

> [...]
> detalje: protein i urinen kan også komme fra udflåd, som mange gravide har
> rigelige mængder, og som kan "forurene" en urinprøve.

Ja fortæl mig om det sørgede dog for at tisse lidt inden jeg tog
urinprøven.
Prøven stod 5 timer i køleskabet før jeg kom til lægen.

LN