Cool'n'Quiet med Athlon 64 og Asus A8V Del~
Fra : Jacob Saksvold Morte~

Dato : 24-11-04 21:09

Hej

Jeg har lige anskaffet mig AMD Athlon og Asus A8V Deluxe, men kan ikke få
Cool'n'Quiet til at virke.

I driverinstallationsprogrammet står der følgende
INSTALLATION INSTRUCTIONS:
1) Right-click on "My Computer" and select "Properties".

2) Select the "Hardware Tab" and click on the "Device Manager" button.
There should be a device section named "Processors" with a processor device.

3) Right-click on the processor device, and click on "Update Driver"

4) Select "Install from a list or specific location (Advanced)", and click
"Next"

5) Select "Don't search, I will choose the driver to install", and click
"Next".

6) Click "Have Disk", "Browse..." to the installation files and click "OK".

7) Ignore the warning about "This driver is not digitally signed!", by
clicking on "Next".

8) A box will appear: "The wizard has finished installing the software for
AMD Athlon(tm) 64 Processor". Click "Finish" to complete the installation.

Mit problem er at der i min WinXpDk ikke er et "Processor Device" eller
noget der ligner på dansk. Er der nogen der har erfaring med dette?

Mvh. Jacob

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 25-11-04 08:11

"Jacob Saksvold Mortensen" <jacob@saksvold.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har lige anskaffet mig AMD Athlon og Asus A8V Deluxe, men kan ikke få
> Cool'n'Quiet til at virke.

Hvis du har instaleret bundkortets driver og cpu'en bliver detected skal du
ikke derind, men tilgængæld hente amds cool 'n' Quiet driver software herfra
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871_9706,00.html
når det er installeret skal du ind under skærm - pauseskærm - strømforsyning
er ikke helt 100% hvad de hedder i dk os, da jeg selv køre med xp uk,
derunder sætter du den til minimal power mangement fra drop down menuen og
cool 'n' quiet skulle være enablet. I visse tilfælde skal det også enables i
bios for unden den driver for at funke.

Hygge

Dorthe

Fra : Jacob Saksvold Morte~

Dato : 25-11-04 16:52

Hej

Har prøvet nedenstående. AMD Cool'n'Quiet programmet viser cpu-last 0% når
jeg ikke benytter pc-en, men cpu-speed bliver i 100%, der bliver ikke skruet
ned.

Mvh. Jacob

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 26-11-04 16:20

> [...]
når
> jeg ikke benytter pc-en, men cpu-speed bliver i 100%, der bliver ikke
Hejsa

Prøv at hente Cool 'n' Quiet fra asus homepage, en lille software untility,
fik det tilsendt af en jeg kender der har asuis 754 board og funker fint med
mit msi bundkort, det kan hentes herfra
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=K8N-E%20Deluxe
når du har installeret det skal du ind under power under pauseskærm og sætte
den til minimal så skulle den funke. Min 3500+ (2200) køre 451 - 1000 i idle
og tjek at det også er enablet i bios.

Hygge

Dorthe

Fra : Jacob Saksvold Morte~

Dato : 30-11-04 22:29

Hej

Nu virker det, jeg måtte installere XP om....