Opløsning
Fra : Kristian

Dato : 24-11-04 16:34

Hej jeg mener jeg har set på nogle hjemmesider, at man kan lave
så at brugeres skærmopløsning forandres så det passer til
hjemmesidens opløsning, ligesom et computerspil, jeg er helt
sikker på at dette kan laves men hvis man kan, er der så en der
vil hjælpe mig ?

Vhs.
Kristian Ladefoged.
www.avalon-games.net

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-11-04 16:50

Kristian skrev:

> [...]
>hjemmesidens opløsning, ligesom et computerspil, jeg er helt
>sikker på at dette kan laves men hvis man kan, er der så en der

Det kan det ikke - heldigvis.

Du kan ændre browservinduets størrelse, hvis browseren ikke er
indstillet til at blokere for det.

Lav et design som ser acceptabelt ud uanset browservinduets
størrelse.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-11-04 22:29

Kristian wrote:
> [...]
> hjemmesidens opløsning, ligesom et computerspil, jeg er helt
> sikker på at dette kan laves men hvis man kan, er der så en der

Som knud skriver: Det kan man ikke.

Men prøv at forestille dig, at det kunne lade sig gøre og at du ville ændre
skærmopsætningen til 1600x1200 i 16 millioner farver og brugerens grafikkort
ikke formår mere end 800x600 i 65 tusinde farver. Du ville vælte mandens
billede fuldstændigt og han ville være tvunget til at genstarte sin computer
i fejlsikret tilstand for at rette op på det rod, din hjemmeside havde
afstedkommet. Uhadada.

Igen som Knud skriver: Lav siden, så den kan ses uden problemer i alle
størrelser browservinduer.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Kristian

Dato : 25-11-04 18:29

Tak, jeg ville bare høre, faktisk var det ikke noget jeg skulle bruge men en
af mine venner der gerne ville have lavet det

Vhs.
Kristian Ladefoged

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-11-04 23:01

Kristian skrev:

> Tak, jeg ville bare høre, faktisk var det ikke noget jeg
> skulle bruge men en af mine venner der gerne ville have lavet
> det

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
citerer noget. Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen