Underlig opførsel
Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-11-04 17:10

Hej.

Når jeg bruger min touchpad i Firefox, oplever jeg nogle gange, at jeg
bliver smidt et par sider tilbage i min history, når jeg bevæger
musmarkøren. Jeg har en formodning om, at det skyldes noget i min
XF86config, hvor følgende afsnit optræder:

Section "InputDevice"
Identifier "SynapticsMouse1"
Driver "synaptics"
Option "Protocol" "auto-dev"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "MaxSpeed" "0.12"
Option "MinSpeed" "0.06"
Option "BottomEdge" "4200"
Option "SHMConfig" "on"
Option "LeftEdge" "1700"
Option "FingerLow" "25"
Option "MaxTapTime" "0"
Option "MaxTapMove" "0"
Option "FingerHigh" "30"
Option "VertScrollDelta" "100"
Option "TopEdge" "1700"
Option "RightEdge" "5300"
Option "AccelFactor" "0.0010"
EndSection

Er der nogen, der ved, hvad det kan være? Jeg tør ikke pille ved
værdierne uden at vide, hvad jeg gør

--
Michael Knudsen

Fra : Peter Mogensen

Dato : 23-11-04 18:02

Michael Knudsen wrote:
> [...]
> musmarkøren. Jeg har en formodning om, at det skyldes noget i min
> XF86config, hvor følgende afsnit optræder:

Sjovt nok... Jeg har netop siddet og bandet over det samme de sidste par
dage - også med en Synaptics touchpad. Jeg ville gætte på at det kunne
slås fra i Mozillas preferences, men jeg har ikke lige fundet det endnu.

Peter

Fra : Sune Vuorela

Dato : 23-11-04 19:05

On 2004-11-23, Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

> Sjovt nok... Jeg har netop siddet og bandet over det samme de sidste par
> dage - også med en Synaptics touchpad. Jeg ville gætte på at det kunne
> slås fra i Mozillas preferences, men jeg har ikke lige fundet det endnu.

måske er det noget med scroll-funktionen?

Jeg oplever af og til at skifte lynhurtigt mellem mine workspaces på min
kde når jeg kommer til at ramme scrollfunktionen mens markøren er uden
for mine vinduer.

--
Sune

Fra : Kim Hansen

Dato : 23-11-04 20:22

Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> writes:

> [...]
> musmarkøren. Jeg har en formodning om, at det skyldes noget i min
> XF86config, hvor følgende afsnit optræder:
[...]
> Er der nogen, der ved, hvad det kan være? Jeg tør ikke pille ved
> værdierne uden at vide, hvad jeg gør

Det er scroll venstre-højre der har denne (møg irriterende)
funktion. Jeg har samme problem på en maskine jeg bruger så sjældent
at jeg ikke har taget mig sammen til at rette problemet.

Ideen er vidst at man nede i bunden af scrollpaden kan scrolle
sidelængs på samme måde som man kan scrolle op og ned i højre
side. Jeg er ikke helt klar over hvor du kan slå det fra, men måske er
det noget med en af de parametre der hedder noget med Bottom. Jeg
legede engang med det, og den gang var det mulig at rette alle
parametre mens man kørte og samtidig kunne man starte et program som
viste hvad padden målte.

Måske kan du fikse det med disse oplysninger, hvis det lykkes må du
meget gerne skrive hvordan.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Vadgårdsvej 3, 2.tv. | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 23-11-04 22:21

Kim Hansen wrote:
> Ideen er vidst at man nede i bunden af scrollpaden kan scrolle
> sidelængs på samme måde som man kan scrolle op og ned i højre
> side.

Ja. Det er meningen med Synaptics-tingen. Jeg havde også mistanke til at
det var det, men så syntes jeg at jeg testede og kunne konstatere at det
også var ivejen, hvis jeg hold bevægelsen i øverste ventre hjørne af
touchpadden.

Peter

Fra : Kent Friis

Dato : 23-11-04 23:03

Den Tue, 23 Nov 2004 17:10:17 +0100 skrev Michael Knudsen:
> [...]
> musmarkøren. Jeg har en formodning om, at det skyldes noget i min
> XF86config, hvor følgende afsnit optræder:

Du har ikke tilfældigvis mouse gestures slået til?

Mvh
Kent