Red Hats /etc/sysconfig/i18n fil
Fra : Morten

Dato : 23-11-04 10:55

Hej. Er der en der kan forklare mig hvordan ovennævnte fil virker? Så
snart jeg tilføjer et locale/encoding i filen, vil det da på magisk
vis være understøttet af alle applikationer der startes efterfølgende?

Problemet er en web-applikation der fungerede fint på en Debian
maskine, men efter jeg flyttede den over på en RH9, så hoster den over
URLer med ÆØÅ i, fex, klikker jeg på et "Tilbehør" link, så bliver
URLen til: /show/Tilbeh%C3%B8r og applikationen brokker sig over: bad
URI `/show/Tilbehør'. Det skal siges at siderne applikationen viser
er UTF-8 encodet.

Jeg gætter på at jeg mangler noget i /etc/sysconfig/i18n der pt. ser
således ud:

LANG="en_US.iso885915"
SUPPORTED="en_US.UTF-8:en_US.iso885915:en_US:en"
SYSFONT="lat0-sun16"

Nogen forslag?

Morten

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-11-04 14:19

Morten wrote:

> [...]
> således ud:
>
> LANG="en_US.iso885915"
> SUPPORTED="en_US.UTF-8:en_US.iso885915:en_US:en"

Jeg plejer at skrive

LANG="C"
LC_CTYPE=da_DK

i min /etc/sysconfig/i18n fil. Jeg kan naturligvis
ikke garantere for, at det på magisk vis løser alle
problemer. Men det plejer at løse de fleste for mig.

--
Kasper Dupont