Ny Computer
Fra : Arne Vind

Dato : 17-05-01 19:36

Hej gruppe

Hvordan ser dette system ud?, er det hele af god kvalitet?

Mvh Søren

Fra Itbutikken:

Tastatur, mus: LOGITECH, Cordless Desktop
Højttalere: CREATIVE LABS, FourPointSurround 1500, 4+1
Diskettedrev: ALPS, 1.44MB Floppy
Lydkort: CREATIVE LABS, SB LIVE! Player 1024 PCI, Bulk
Netkort: SATTELLITE, TekComm Netkort, 10/100Mbit (RJ45) PCI, autosensing
Skærm: AOC, 9Glr+/19´ CRT .26 95kHz 1600x1200 TCO99
CD-rom drev: Aopen, CD-952E, 52x, IDE, Retail
Processorkøler: AMD, ATHLON COOLER, 1,3 GHz AND UP
Processor: AMD, Athlon Thunderbird 1,33 GHz, 266 MHz Bus
Bundkort: ASUS, Socket A, A7A266, ATX (266FSB) (DDR+SDRAM)
Harddisk: IBM Deskstar 60GXP 40GB

I alt, excl forsendelse: kr 9.926

Fra Intertec PC-house:

Kabinet: Codegen Hightower ATX-6005

I alt, incl forsendelse: kr 375

Fra Chippen.dk:

Grafikkort: Prolink Pixelview GeForce2 GTS w/. 64 MB DDR-ram

I alt incl forsendelse: kr 2.000

Fra PRC-data:

Ram: PQI, 512 MB PC133 SD-ram

I alt, excl forsendelse: kr 984

kr 13.285

Ekstra: Med DVD-drev, uden CD-rom drev: kr 200
Med DVD-drev, med CD-rom drev: kr 560

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 17-05-01 19:53

> Grafikkort: Prolink Pixelview GeForce2 GTS w/. 64 MB DDR-ram
>
> I alt incl forsendelse: kr 2.000

Jeg så at www.compumail.dk havde nogle GeForce2 Pro krot til salg for
omkring 1200 kroner, måske om du skulle kigge på sådan et kort.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-05-01 20:12

"Arne Vind" <vindodense@mail.tele.dk> wrote in message

> Hvordan ser dette system ud?, er det hele af god kvalitet?
>
> Fra Itbutikken:

[snip]
> Skærm: AOC, 9Glr+/19´ CRT .26 95kHz 1600x1200 TCO99

Jeg har selv en AOC 9Glrs og den er da nogenlunde. Da jeg så hjalp en
kammerat med at købe computer og så hans "Samsung SyncMaster 900SL Plus"
blev jeg lidt irriteret på mig selv. Hvorfor brugte jeg ikke lige de sidste
få hundrede kr. på sådan en? Billedet er meget skarpere på den især i høje
opløsninger. Så jeg ville nok lige overveje andre skærme end AOC hvis jeg
skulle købe igen ...men det skal jeg ikke

[snip]

- Lars

Fra : Arne Vind

Dato : 20-05-01 14:48

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> opløsninger. Så jeg ville nok lige overveje andre skærme end AOC hvis jeg
> skulle købe igen ...men det skal jeg ikke

Er den for 1000 kr billigere, så kommer Computeren op på ca 14000

Mvh Søren

Fra : Arne Vind

Dato : 20-05-01 18:56

"Arne Vind" <vindodense@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> sidste

> Er den for 1000 kr billigere, så kommer Computeren op på ca 14000
>
> Mvh Søren

14000 er lige i overkanten for hvad jeg vil bruge, men hvis Samsung-skærmen
er meget bedre, vil jeg da gerne ofre de 1000 ekstra!

Mvh Søren

Fra : Steffen V P

Dato : 18-05-01 21:09

> Ram: PQI, 512 MB PC133 SD-ram
>
> I alt, excl forsendelse: kr 984
Hvis du skal ud og bruge så mange penge på en Puter, var det så ikke en
idé at købe noget DDR-RAM når bundkortet understøtter det. Jeg er ikke
sikker, men jeg kunnne forestille mig, at RAM'ene kunne gå hen og blive
en flaskehals (FSB:266MHz - CPU:266MHz - RAM:133MHz). De koster trods
alt "kun" 2000,- mere (c; - men de falder stadig i pris

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen