En dag tilbage.... Jackie
Fra : Melanie

Dato : 20-11-04 21:19

Jackie har vi købt på internatet i Feb. 2004. Hun kastede op af og til, men
det var bare fordi hun ikke kunne lide at gå med halsbånd. Nej, sådan var
det vist ikke, men det var det internatet fortalte os. Hun fik fjernet en
pind i maven, men opkasten forsatte. Vi har prøvet tror 5 slags foder, nu
BARF, og vi har prøvet et utal af piller og sprøjter, og sågar Alua vera.
Intet har hjulpet. Jackie vejer nu 14,4 kg og burde ligge på min 17 kg. Hun
er dehydreret og man kan se rigbenene tydeligt på hende.
I onsdags fik vi nogle nye piller hos dyrlægen, som sidste chance, og hjælp
de ikke inden 5 dage, ville han mene vi bør aflive hende. Hun er kun 2½ år.
Pillerne har ikke hjulpet, så ja, desværre skal hun jo så aflives mandag
morgen....

"Fra Nic og Jay's,: En dag tilbage"
Ok, hvis du fik at vide at du havde en dag tilbage at leve i, Jackie, hvad
ville du så gøre ?
Jeg tror du ville nyde en lidt sjov hundetræning og en tur på stranden. Bare
løbe rundt og lege med Kennedy (vores hvalp på ca 6 md) på stranden, til i
begge var trætte.....

Piv hvor er det bare hårdt...

Mvh Melanie

Fra : fam. Ager

Dato : 20-11-04 21:36

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bare
> løbe rundt og lege med Kennedy (vores hvalp på ca 6 md) på stranden, til i

---------------------------------------

Det gør mig meget ondt at høre!!!

Men et eller andet sted, synes jeg nok også at det er det bedste for jer, og
hende. så kan i koncentrere jeg om ham den anden lømmel...
jeg ved ikke om hunde kan lide af kronisk stress, lige som mennesker kan.
men det er stadig min mening om hendes tilstand, nu har jeg også set hende
men det at have stress, er en meget opslidende tilstand for kroppen, og er
den kronisk, så er der vel ikke noget at sige til, at hun har det så slemt.

>I har ihvertfald gjort jeres, for at afhjælpe hendes problemer!
men det er altid rædselsfuldt at skulle dødsdømme ens elskede dyr, (og
gudskelov har man lov til det!)

mange medfølende hilsner fra Marie

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-04 21:55

> [...]
år.
> Pillerne har ikke hjulpet, så ja, desværre skal hun jo så aflives mandag

Kære Melanie og familie !

Hvor gør det mig ondt, at høre, at intet endnu har hjulpet Jackie. I har jo
gjort alt hvad i kunne.

Det er uretfærdigt, at hun skal være så syg allerede i så ung en alder.
Kender det kun alt for godt fra vores kære labrador Buffy, som vi også måtte
sige farvel til alt for tidligt. Vi savner hende utroligt meget og tænker på
hende hver dag, selvom vi har to nye hunde i husstanden.

Det var dog den rigtige beslutning at tage på Buffys vegne og det er nok
også, det bedste i kan gøre for Jackie, selvom det er utroligt hårdt for
jer, at skulle miste jeres elskede hund.

Stor trøstehilsen herfra. ;-(

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : UG

Dato : 21-11-04 10:03

Undskyld, jeg spørger, men har I prøvet alternativ behandling?
Det ville jeg gøre, man har hørt om mange gode resultater.
Mange medfølende hilsener fra
Ulla og vovser
--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 21-11-04 13:08

Hejsa

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har fulgt med i hvert eneste indlæg du har skrivet om Jackie, og det gør
mig rigtig ondt at høre at det nu er kommet dertil hvor i skal sige farvel
til jeres bedste ven. Men for jeres og Jackie's skyld er det måske det
bedste.
Nyd nu den sidste dag med hende, og se så tilbare på alle de gode ting i har
haft sammen med hende ( ved godt i ikke har haft hende i så lang tid ). Hun
skal forlade jer mentalt, men hun vil alligevel altid være hos jer. I har
gjort rigtig meget for Jackie, andre havde måske givet op for længest, men i
prøvede virkelig. Hatten af for det.

mange trøste knus fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Karina

Dato : 21-11-04 13:15

> Pillerne har ikke hjulpet, så ja, desværre skal hun jo så aflives mandag
> morgen....

Hej Melanie og Jackie

Det gør mig utrolig ondt at høre. Jeg har jo fulgt hendes historie tæt her i
gruppen og jeg ved jo at i har prøvet alt muligt.
Det er en hård beslutning, men det er det mest humane i dette tilfælde.

Jeg håber Jackie får et godt liv uden sygdom i hunde himlen.

Et trøstende knus fra Karina

Fra : Pia Nave

Dato : 21-11-04 14:31

Melanie wrote:

> [...]
> Pillerne har ikke hjulpet, så ja, desværre skal hun jo så aflives mandag

Hej Melanie

Jeg har som mange andre fulgt med i trådene om Jackie, og det gør mig
oprigtig ondt at høre, at det stadig ikke går fremad
Jeg ved i har prøvet at gøre rigtig meget for hende, og måske dette er
den rigtige beslutning. Og selvom den er svær, så synes jeg at vi skal
være taknemmelige for, at vi _har_ denne mulighed for at give vores
elskede dyr fred, når vi kan se hvor det bærer henad.
Men alt andet lige.....så er det altså en _umådelig_ svær og tung
beslutning - især i Jackies unge alder !!

Jeg vil tænke meget på jer, og jeg er sikker på, at når Jackie kommer i
hundehimlen vil hun være fri for sygdom, og suse rundt og lege og være
glad, og tænke på alt det i har gjort for hende!

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Medfølende hilsner fra Pia og 4-kløveret

Fra : Melanie

Dato : 21-11-04 19:47

Tak for jeres støtte gennem tiden, og jeres trøsten nu.
Vi har haft en dejlig dag, på standen og besøgt hendes "kæreste" Micky, som
er mine svigerforældres hund.
Vi er i gang med at pakke alt indbo sammen, da vi flytter i morgen, så det
er nok en ret ok dag for Jackie at skulle herfra. Hund slipper for at skulle
vænde sig til nye omgivelser, og Kennedy kommer ikke til at være i de vante
rammer, uden sin ven Jackie.
Vi er slet ikke i tvivl mere om det er det rette vi gør nu. Jackie har tabt
endnu et kilo på 1 uge og vejer nu 13,5 kg. Hun er mere træt end normalt,
men hun kaster mindst lige så meget op som normalt for hende.

Jeg har været og er glad for jeres støtte, men jeg kan ikke skrive til jer i
morgen hvordan det er gået, da vi flytter og først for ny internet forb. om
nogle uger.

En af jer spurgte om vi ikke ville prøve noget alternetiv behandling. Jo, vi
var startet på BARF og aleu vera, hvilke jeg mener er lidt alternetivt. Vi
skulle til at prøve noget blomsterekstrakt, men tiden løb fra os, og nu er
det forsent. Vi vil ikke have Jackie lider, og det kan vi ikke længere
garantere hun ikke gør. Vi har ikke mulighed for at bruge over kr. 10.000,-
på at sende hende til undersøgelse på Landbrug højskole. Så vi har ikke
andet valg nu, end at lade hende aflive.

Det er død hårdt, men det bedste for Jackie!

Mvh Melanie
Som har tudet i 5 dage nu, og ser frem til at få det afsluttet på bedst
mulige måde nuh.

Fra : Jonny og Annika

Dato : 21-11-04 20:47

Hej Melanie.

Det gør mig virkelig ondt at høre, Vi ved jo alle herinde hvor svært det er
at miste et familie medlem og god ven, som vores hunde jo bliver. Men vi
håber at Jackie kommer et bedre sted hen, hvor hun ikke er syg.
Hvad kan man sige?? Jeg føler med jer.

Hilsen Annika

Annika og Jonny Holm

Fra : Rikke Andersen

Dato : 22-11-04 09:05

Allerførst så gør det mig ganske usigeligt ondt for jer - ikke bare det at
hun nu skal aflives - for det tror jeg er den helt rigtige beslutning - men
hele det faktum at I har gjort så meget for at redde hende og så nyttede det
alligevel ikke.

Jeg ved godt det er lidt markabert at spørge om netop i dag men skal hun
obdukseres? Hvis hun skal så ville jeg være dødinteresseret i at høre hvad
de evt fandt.

Vi har jo fulgt så meget med og alle har gættet løs på hvad der kunne være i
vejen - det kunne være spændende og læreridt at høre om man kunne se hvad
der virkelig var i vejen hvis man kommer ud for noget lignende selv engang.

Jeg føler med jer og håber I får rigtig rigtig meget glæde af jeres nye
"røverhund".

Mange medfølende hilsner

Rikke Andersen

Fra : Melanie

Dato : 23-11-04 07:25

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> skrev i en meddelelse

Vi kunne ikke flytte det hele i går, da snevejret drillede os for meget.
Derfor har jeg nu mulighed for at skrive tilbage til jer alligevel.

> [...]
men
> hele det faktum at I har gjort så meget for at redde hende og så nyttede

Tak. Vi har kæmpet i alt den tid vi havde hende. Det var kun 9 md.

> Jeg ved godt det er lidt markabert at spørge om netop i dag men skal hun
> obdukseres? Hvis hun skal så ville jeg være dødinteresseret i at høre hvad
> de evt fandt.

Da vi snakkede med dyrlægen om hvad der skulle ske med hende efter
aflivningen, sagde han, at hvis vi fik obdukseret hende, var det slet ikke
sikkert at de kunne finde ud af hvad hun fejlede. Han regnede med at det var
kronisk mave katar efter at hun har haft en pind i maven. (Den pind havde
hun i maven da vi købte hende på internatet, men det var de ikke klar over.)

> [...]
> vejen - det kunne være spændende og læreridt at høre om man kunne se hvad
> der virkelig var i vejen hvis man kommer ud for noget lignende selv

Ja, det ville vi også gerne vide, men...
Jeg siger dig vi blev nærvøse da Kennedy pluslig kastede op i går... Nej phy
ha, det var bare græs han lige havde spist.
Vi har selv været en del inde på netdyredokter og prøve at finde ud af hvad
der var galt med Jackie. Der var altid nogle symtomer der skulle være, som
ikke var der. Ex. diare, tabt lysten til at spise etc.
Jackie kastede "bare" op, men ellers var alt helt normalt. Dog havde hun
også vægttab. Jackie har vejet ca 16,8 - 17,8 kg da det var bedst, men
stadig med opkast. Da Hun var hos dyrlægen i onsdags vejede hun 14,5 kg, men
da hun blev aflivet i går, var vægten helt nede på 13 kg. Dvs. hun har tabt
1½ kg på 6 dage. Da vi så det, var vi ikke i tvivl mere, om at det var det
rigtige at få hende aflivet der med det samme.

> Jeg føler med jer og håber I får rigtig rigtig meget glæde af jeres nye
> "røverhund".

Åh han er dejlig, men man kan godt mærke at han savner Jackie. Han ledte
helt vildt efter hende da min mand kom hjem i bilen i går. Han hoppede rundt
og ledte inde i bilen og rundt om den, mens han pev. Åh det gjorde så ondt i
hjertet.

> Mange medfølende hilsner

Tak, dejligt at få opbakning her i den ret svære tid.

> Rikke Andersen

Da vi kom tilbage til der hvor vi boede før, for vi blev nød til at sove der
i nat, ledte Kennedy igen efter Jackie. Øv det er så hårdt, men ellers er
Kennedy faktisk lidt mere rolig og nemmere at få til at lystre.

Tja, jeg skal igang med at flytte igen nu, men faktisk var det lidt en
lættelse lige at skrive det til jer herinde.

Mvh Melanie