Firefox 1.0 nu officielt udgivet på dansk
Fra : Søren Christensen

Dato : 20-11-04 15:29

Så er ventetiden over folkens!

Nogle af jer har nok allerede opdaget det....andre tror i har hentet den
danske 1.0, men ud fra diverse indlæg kan jeg se, at mange fejagtigt har
troet at de versioner, der lå på mozilla's ftp server under "nightly"
var udgivelser...det var/er det ikke..det er beta versioner. Den færdige
version kan hentes fra http://www.mozilladanmark.dk

Hilsen
Det Danske Firefox Team

Fra : Anders Lund

Dato : 20-11-04 15:38

Søren Christensen wrote:
> Så er ventetiden over folkens!

Lækkert. Tror at jeg smider den ind på min mors computer. :)

> Den færdige
> version kan hentes fra http://www.mozilladanmark.dk

Jeg synes desværre at siden er lidt bruger-u-venlig. Download i Firefox
sektionen burde være lidt nemmere at se at det var et link. I starten
troede jeg bare at det var noget tekst og kunne ikke finde download. :(

Og søger man efter Firefox, kan man også se jeres test side. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 20-11-04 22:04

Søren Christensen <catch22REMOVeSPAM@tuknet.dk> posting:

>danske 1.0,

Bøf: http://akira.ruc.dk/~cbh/off/temp/text.xml
Der har sikkert stået "junk".

FF 1.0:
XML tolkningsfejl: uønsker reklamepost efter dokument elementet ...

Opera 7.54:
XML-fortolkning mislykkedes: vås efter dokumentelement...

IE 6:
Kan ikke finde ud af noget

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-11-04 22:32

Søren Christensen wrote:

> Så er ventetiden over folkens!

Kommer oversættelsen som en xpi?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-11-04 23:52

Kim Ludvigsen wrote:

> Kommer oversættelsen som en xpi?

På Mozilla's ftp server ligger xpi både i linux og windows mapperne
under "xpi". Så vidt jeg ved så skulle der ikke være nogen forkel på xpi
til windows og linux, men linket til windows xpi'en er:
ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/win32/xpi/da-DK.xpi
og linux xpi'en:
ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/linux-i686/xpi/da-DK.xpi

Til at aktivere xpi'en, anbefaler jeg dette udvidelsesmodul:
http://benjamin.smedbergs.us/switch-locales/

Fra : reg

Dato : 22-11-04 13:17

Søren Christensen wrote:

> [...]
> ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/linux-i686/xpi/da-DK.xpi
>

> Til at aktivere xpi'en, anbefaler jeg dette udvidelsesmodul:

Efter skift til da-DK får jeg en fejlmeddelse i et stort gråt felt under
Statuslinien, flg. meddelse:

keycode="&openHelp.commandkey;"/>-------------------^

Browseren får danske menuer.

Fra : Søren Christensen

Dato : 22-11-04 13:43

reg wrote:

> Efter skift til da-DK får jeg en fejlmeddelse i et stort gråt felt under
> Statuslinien, flg. meddelse:
>
> keycode="&openHelp.commandkey;"/>-------------------^
>

> Browseren får danske menuer.

Den slags fejl opstår som regel når man kører Firefox 1.0 oven på den
samme profil man anvendte til eks. Firefox 0.8 eller 0.9. Problemet kan
som regel løses ved at slette din gamle profil.

Fra : reg

Dato : 22-11-04 14:41

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-11-04 17:04

Søren Christensen wrote:

Jeg har sendt en mail til dig, ang. en oversættelsesfejl. Men jeg er i
tvivl om, hvor meget der skal fjernes fra din mailadresse. Hvis du ikke
har fået min mail, gider du så lige at skrive til mig på
usenet@kimludvigsen.dk.

Undskyld til alle andre for støjen.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 22-11-04 19:16

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> posting:

>Jeg har sendt en mail til dig, ang. en oversættelsesfejl. Men jeg er i
>tvivl om, hvor meget der skal fjernes fra din mailadresse. Hvis du ikke

Samme problem her mht.
<news:a6cvp05ntrl1sdeptajutt5uf78jr1au4j@dtext.news.tele.dk>. Gad
ikke fedte rundt med at afkode adressen og
http://www.mozilladanmark.dk/ angiver ikke umiddelbart en
kontaktmulighed.

Fra : Søren Christensen

Dato : 22-11-04 22:38

Christian Bohr-Halling wrote:
> [...]
>

> Samme problem her mht.
> <news:a6cvp05ntrl1sdeptajutt5uf78jr1au4j@dtext.news.tele.dk>. Gad
> ikke fedte rundt med at afkode adressen og

Afkodningen indebærer fjernelse af "REMOVeSPAM".

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-11-04 00:41

Søren Christensen wrote:

> Afkodningen indebærer fjernelse af "REMOVeSPAM".

Som du allerede har opdaget, var det også, hvad jeg prøvede. Det var det
lille "e", der forvirrede.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup

Fra : Henning Kampmann

Dato : 23-11-04 01:22

Hej,

On Mon, 22 Nov 2004 13:43:14 +0100, Søren Christensen
<catch22REMOVeSPAM@tuknet.dk> wrote:

> [...]

Jeg er på den samme - altså samme problem, når dansk lægges ind.
Min Firefox US er slettet godt og grundigt, så der må jo være
noget andet galt her?

Venlig hilsen

Henning