Day of the Tentacle. Intro musikken?
Fra : cogco

Dato : 20-11-04 13:03

Hej gruppe

Sidder og tænker over hvad jeg skal bruge af musik i en lille animation jeg
laver.
Kommer i tanke om dette spil, jeg spillede meget en gang for længe siden.
I introen til "Day of the Tentacle" spiller de et stykke musik, til en meget
idyllisk lille scene.
Mener at have hørt et sted et, at det er en midi-version af Overturen til
Wilhelm Tell, men er ikke sikker.
Har midi-versionen, men ville gerne se om jeg kunne få fat på den rigtige
"symfoni-orkester-version".

Har jeg ret i at det er Overturen til Wilhelm Tell?

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-04 13:48

On Sat, 20 Nov 2004 13:02:59 +0100, "cogco" <cogco@aub.dk> wrote:

> [...]
>idyllisk lille scene.
>Har jeg ret i at det er Overturen til Wilhelm Tell?

The music playing during the intro is the ouverture to the opera
"Wilhelm Tell" by the famous 19th century opera composer Gioachino
Rossini.

Day of the Tentacle
<http://www.mobygames.com/game/trivia/gameId,719/>

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : cogco

Dato : 20-11-04 19:26

<Claus Nielsen> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh, Claus
> --
> I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.

Tusinde tak
Claus

Fra : Kasper Aae

Dato : 22-11-04 17:54

On Sat, 20 Nov 2004 13:48:27 +0100, Claus Nielsen <> wrote:

>The music playing during the intro is the ouverture to the opera
>"Wilhelm Tell" by the famous 19th century opera composer Gioachino
> [...]

Déjà Vu? :D

<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&safe=off&frame=right&th=76058b6ea42366c3&seekm=hue66099vtil10sikgl6e05sqsfu3qm9v8%404ax.com#link2>

--
Kasper Aae

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 18:30

On Mon, 22 Nov 2004 17:53:39 +0100, Kasper Aae<nospam@thanks.com>
wrote:

>Déjà Vu? :D
>
><http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&safe=off&frame=right&th=76058b6ea42366c3&seekm=hue66099vtil10sikgl6e05sqsfu3qm9v8%404ax.com#link2>

Ha ha. Det er sgu for syret. :)

Og Claus, denne gang husker du at skrive det ned, ikk'! ;)

Mvh, Claus

Fra : cogco

Dato : 23-11-04 20:19

> [...]
>
> Mvh, Claus
> --
> I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.

Jo, denne gang skal jeg nok huske at skrive det ned.
Hvordan fa'en husker du netop dette indlæg...
Hm... Morsomt som der bare er nogle ting, der sætter sig fast på
hukommelsen.
Kan selvfølgelig også hænge sammen med at der sjældent kommer spørgsmål ang.
dette og lignende spil.
Fedt spil ihvertfald. God stil.

Skulle som nænt bruge musikken i en lille 3Danimation jeg laver.
Se avt. billeder af den i dk.binaer-gruppen under "billeder fra SPLAT - en
lille 3Danimation"

mvh
Claus