Filer og listbox ?
Fra : Jens

Dato : 17-05-01 18:37

Er der nogel som har en Function som lobe hele H-disken igenmen og skrive
alle ens filers navn ind i en listbox

Sa ville jeg bare blive super glad for et kopi

Mvh
Jens
til@infojens.dk

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 19-05-01 08:57

Når du kalser funktionen Soeg skal du sende 2 paremetere med, Stien og
Fil-endelsen.

eks. Soeg C:\temp\, mp3
så vil den finde alle mp3 filer i din Temp mappe og alle undermapper. og
putte dem i en liste

Public Function Found(filName As String, ext As String) As Boolean
Dim extLgd As Integer
Dim sExt As String
extLgd = Len(ext)
sExt = Right(filName, extLgd)
If LCase(ext) = LCase(sExt) Then
Found = True
Else
Found = False
End If
End Function

Function Soeg(strSti As String, ext As String) As Boolean
On Error Resume Next
Dim f As FileSystemObject
Dim objFolder As Folder
Dim objNextFolder As Folder
Dim objNextFile As File
Set f = New FileSystemObject
Set objFolder = f.GetFolder(strSti)

Debug.Print objFolder.Path

For Each objNextFile In objFolder.Files
If Found(objNextFile.Name, ext) Then
List1.AddItem objNextFile.Path
End If
Next
For Each objNextFolder In objFolder.SubFolders
Soeg = Soeg(objNextFolder.Path, ext)
Next

Soeg = True

End Function