Hvilket RAM til mobo?
Fra : Klaus G.

Dato : 19-11-04 20:56

Hej.

Jeg vil købe mig en Athlon64 3500+ (90nm), et MicroStar VIA K8T800 bundkort.
Men hvad RAM skal jeg købe? Hvad passer i, osv?

Jeg har kig på disse:
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=VS1GBKIT400&goto=productinfo

Passer de? Er det DualChannel? Er de for langsomme til den CPU? Kan jeg OC
med de RAM, osv...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-11-04 21:37

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg vil købe mig en Athlon64 3500+ (90nm), et MicroStar VIA K8T800
> bundkort. Men hvad RAM skal jeg købe? Hvad passer i, osv?

> Er det DualChannel?

DualChannel har intet med rammen at gøre. Dual Channel er noget som
chipsettet tager sig af, det eneste dual channel kræver af rammen er at de
helst er 2 ens moduler, dette for bedre performance så den ene klods ikke
er flaskehals for den anden.

At ram producenterne laver kits med 2 klodser og kalder det dual channel
ram er blot et markedsføringsstunt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-11-04 21:49

Bjarke Andersen wrote:

> at de helst er 2 ens moduler, dette for bedre performance så den ene
> klods ikke er flaskehals for den anden.

At der så ikke er en gevinst ved AMD der retfærdiggør merprisen for det
ekstra RAM-modul er noget andet

Jesper G. Poulsen

Fra : Peet

Dato : 20-11-04 00:23

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse news:Xns95A6DBDB655Abjoegdk@130.225.247.90...

> DualChannel har intet med rammen at gøre.

Det var da ellers noget af en påstand.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-11-04 00:31

Peet wrote:

> Det var da ellers noget af en påstand.

Ved du noget eller skriver du blot for at holde dig vågen?

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus G.

Dato : 20-11-04 17:47

Hej.

Takker for jeres svar, har fundet ud af tingene nu. Og har lavet en
bestilling.