Ny Internet Explorer bliver ikke gratis
Fra : Chris

Dato : 18-11-04 17:25

Fra : Gevaldi

Dato : 18-11-04 18:58

Chris skriblede:
> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2729630/

Og hva' så, den er alligevel ved at smutte
bagud af dansen og der er jo som du nok
ved *Firefox* og den er gratis.

MS gør det nok bare mere besværligt for dem
selv, men det finder de jo nok ud af når de ser
de mister markedsandele.

--
/Gevaldi

Fra : Michel Christensen

Dato : 18-11-04 21:07

Chris wrote:
> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2729630/

Jamen så er det jo heldigt for MS at deres browser-produkt er så stærkt,
dygtigt og godt, at de sagtens kan tage penge for det. </sarcasm>

Nej, seriøst. Så er der nok mange virksomheder der vil begynde at tjekke
markedet efter, for alternativer, og på den måde vil bl.a. Mozillas
produkter vinde markedsandele, hvilket betyder, mere udbredte
standard-kompliante browsere. Det ser jeg bestemt som et plus.

Så godt træk der, Microsoft.

--
Best regards
Michel Christensen

Fra : Anders Lund

Dato : 18-11-04 22:56

Michel Christensen wrote:
> [...]
> produkter vinde markedsandele, hvilket betyder, mere udbredte
> standard-kompliante browsere. Det ser jeg bestemt som et plus.

Jeg tror desværre at det vil være begrænset med hvem der ville søge
efter en ny browser. Nu har Internet Explorer stået stille i så mange
år, så hvorfor skulle et par ekstra gøre forskel?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Michel Christensen

Dato : 18-11-04 23:26

Anders Lund wrote:
> Jeg tror desværre at det vil være begrænset med hvem der ville søge
> efter en ny browser. Nu har Internet Explorer stået stille i så mange
> år, så hvorfor skulle et par ekstra gøre forskel?

Måske er det bare ønsketænkning, men på et eller andet tidspunkt må de
store virksomheder få øjnene op for de gratis alternativer - som til
fulde lever op til IE's "fortræffeligheder" (og mere til).

Jeg glæder mig personligt til den dag, min arbejdsplads dropper IE5, så
jeg kan bruge noget så simpelt som GMail - der har valgt at holde sig
til standarderne.

--
Best regards
Michel Christensen

Fra : Martin Poulsen

Dato : 18-11-04 22:53

Chris wrote:
> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2729630/

Ligesom de tidligere versioner heller ikke er det.

--
Martin

Fra : Stig

Dato : 19-11-04 08:42

Chris wrote:
> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2729630/

IE har aldrig været gratis. Den er bundled med Windows og betales den
vej rundt. På samme måde som den "smarte executive taske i ægte
kunstlæder", som du får "gratis med i købet", når du bestiller Lademanns
Leksikon. (Ingen sammenligning i øvrigt...)

Tak for ref. i øvrigt, Chris.

/Stig

--
B: www.informationsarkitektur.info