/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Ingen start.
Fra : Nikolaj Lauritzen


Dato : 18-11-04 07:33

Så gik det hele i Banjo for mig igår...da jeg skulle hjem fra arbejde
kl seks (i lortevejr), ville dyret ikke starte (PGO Dr. Big).
Den har gjort det en gang før, hvor jeg kunne klare det med at vente
lidt, fordi den var druknet.
Men dennegang: Intet! Hverken Kick eller elektron.
Død.
Det betød 2 timers venten på Falck i silende regn...så det vil jeg
MEGET gerne undgå, hvis det kan lade sig gøre?
Nu skal den på værksted idag, men jeg vil gerne høre gruppens idéer til
hvad der kan være galt? Jeg kender ikke meget til knallerter, og ofte
syntes jeg at den samlde viden herinde er stærkere end min (ikke
særligt meddelsomme) mekaniker.
Derfor:
Kan det være fugt? Hvad kan man gøre?
Kan det være kulde (det var ikke særlig koldt igår -vådt, men ikke
koldt)?
Kan det være fordi olietanken er ved at være tom? (Ikke noget ekstremt,
men den nærmer sig)

....hjæææælp!!!

Mvh
Nik
Århus

 
 
Lars K. (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars K.


Dato : 18-11-04 15:56


"Nikolaj Lauritzen" <nik@galestreger.dk> skrev i en meddelelse
news:181120040732419438%nik@galestreger.dk...
> Så gik det hele i Banjo for mig igår...da jeg skulle hjem fra arbejde
> kl seks (i lortevejr), ville dyret ikke starte (PGO Dr. Big).
> Den har gjort det en gang før, hvor jeg kunne klare det med at vente
> lidt, fordi den var druknet.
> Men dennegang: Intet! Hverken Kick eller elektron.
> Død.
> Det betød 2 timers venten på Falck i silende regn...så det vil jeg
> MEGET gerne undgå, hvis det kan lade sig gøre?
> Nu skal den på værksted idag, men jeg vil gerne høre gruppens idéer til
> hvad der kan være galt? Jeg kender ikke meget til knallerter, og ofte
> syntes jeg at den samlde viden herinde er stærkere end min (ikke
> særligt meddelsomme) mekaniker.
> Derfor:
> Kan det være fugt? Hvad kan man gøre?
> Kan det være kulde (det var ikke særlig koldt igår -vådt, men ikke
> koldt)?
> Kan det være fordi olietanken er ved at være tom? (Ikke noget ekstremt,
> men den nærmer sig)
>
> ...hjæææælp!!!
>
> Mvh
> Nik
> Århus

Det kan være vand og fugt på din tændrørs hætte, jeg har selv haft problemer
med det på min peugeot



RpR (18-11-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 18-11-04 16:18

> Kan det være fugt? Hvad kan man gøre?
> Kan det være kulde (det var ikke særlig koldt igår -vådt, men ikke
> koldt)?
> Kan det være fordi olietanken er ved at være tom? (Ikke noget ekstremt,
> men den nærmer sig)

Start med at hive tændrørs hætten af tændrøret og skrue tændrøret ud.
Læg det et sted på stellet / topstykket og brug elstarter eller kickstarter
med nøglen drejet. Så skal der spring en klar, blå gnist.
Gør der ikke det, så pil tændrørs hætten af kablet og sæt kablet tæt på stel
og se om der så springer en gnist.
Hvis der springer en gnist, så skift først tændrør, og så tændrørshætte hvis
den stadigvæk ikke gidder.
Springer der ingen gnist, så er der enten hoppet et kabel ud ved tændingen
et sted, fugt i elektronikken eller tændingen er simpelthen gået i stykker.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Nikolaj Lauritzen (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Nikolaj Lauritzen


Dato : 18-11-04 19:07

Ok. Mange tak til jer begge.
Jeg har en formodning om at det er det der er sket.

Men hvordan undgår jeg det i fremtiden?

Kan jeg bruge noget silicone-spray?

Mvh
Nik

In article <419cbd08$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, RpR
<rpr@mopedgallery.dk> wrote:

> > Kan det være fugt? Hvad kan man gøre?
> > Kan det være kulde (det var ikke særlig koldt igår -vådt, men ikke
> > koldt)?
> > Kan det være fordi olietanken er ved at være tom? (Ikke noget ekstremt,
> > men den nærmer sig)
>
> Start med at hive tændrørs hætten af tændrøret og skrue tændrøret ud.
> Læg det et sted på stellet / topstykket og brug elstarter eller kickstarter
> med nøglen drejet. Så skal der spring en klar, blå gnist.
> Gør der ikke det, så pil tændrørs hætten af kablet og sæt kablet tæt på stel
> og se om der så springer en gnist.
> Hvis der springer en gnist, så skift først tændrør, og så tændrørshætte hvis
> den stadigvæk ikke gidder.
> Springer der ingen gnist, så er der enten hoppet et kabel ud ved tændingen
> et sted, fugt i elektronikken eller tændingen er simpelthen gået i stykker.

RpR (19-11-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 19-11-04 15:27

> Kan jeg bruge noget silicone-spray?

Hvis du mener det er fugt / vand, så ja

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Lars K. (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars K.


Dato : 19-11-04 18:50


"Nikolaj Lauritzen" <nik@galestreger.dk> skrev i en meddelelse
news:181120041906569083%nik@galestreger.dk...
> Ok. Mange tak til jer begge.
> Jeg har en formodning om at det er det der er sket.
>
> Men hvordan undgår jeg det i fremtiden?
>
> Kan jeg bruge noget silicone-spray?
>
> Mvh
> Nik
>
Ja, silicone spray er en udemærket ide, og hav evt. en klud til at tørre
tændrørs hætten og ledningen af med hvis uheldet skulle være ude.
for mit eget vedkommende satte jeg et stykke gummi på mellem baghjul og
tændrørs hætte, så vandet ikke kunne komme dertil



Martin Johansen [600~ (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-11-04 19:07

Nikolaj Lauritzen skrev:

> Men hvordan undgår jeg det i fremtiden?
>
> Kan jeg bruge noget silicone-spray?

Ja men sørg for det er knastørt inden du sprayer! Ellers indkapsler du
fugten

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste