Kan jeg få besked når et Word dokument åbn~
Fra : Salva

Dato : 17-11-04 23:33

Jeg har skrevet noget forskellige guider til mine brugere men jeg er meget i
tvivl om hvor meget de bliver læst.

Derfor tænkte jeg, om der ikke var en måde hvorpå jeg kunne få besked f.eks.
pr. e-mail, når en bruger åbne Word dokumentet.

Jeg kunne sætte et link ind hvorpå en e-mail bliver send, men jeg vil tror
at der er nogle stykker der ikke lige fanger, at de skal holde CTRL nede
mens de klikker på linket!!

Jeg har prøvet at sætte en knap ind men jeg kan ikke finde ud af at gemme
dokumentet således, at Word ikke er i "redigerings mode" når en bruger åbner
det. Ellers tror Word bare at man vil redigere knappen og ikke klikke.

Nu er jeg henne i at sætte felter ind der automatisk skriver navn og dato på
den der åbner dokumentet. Men jeg kan ikke få den til at skifte linje og
derfor skriver den bare oven i det gamle navn.

Er der nogen der ellers har en god ide til hvordan man kunne se om guiderne
bliver læst??

-Salva

Fra : MFO

Dato : 18-11-04 08:06

Salva wrote:

> Er der nogen der ellers har en god ide til hvordan man kunne se om
> guiderne bliver læst??
>

> -Salva

Hej!
Jeg har engang lavet noget lignende. Jeg satte en makro ind i
dokumentet.
Den tilføjede til en tekstfil: dokumentnavn, bruger, dato og tid når
dokumentet blev åbnet.

Der skal jo nok rettes lidt til, og jeg ved heller ikke, hvad der sker,
hvis dokumentet bliver åbnet to forskellige steder samtidig, men her er
hvad jeg har støvet op:

Private Sub Document_Open()

Dim MyFile, MyName, MyDate, MyTime, MyLogfile, MyUser
MyLogfile = "\\Amd400\C\dokumenter\fsog.txt"
MyName = ActiveDocument.FullName
MyUser = Application.UserName

'MyFile = Dir(MyLogfile)
'If MyFile = "" Then MsgBox "Logfilen til dette dokument mangler !"

Open MyLogfile For Append As #1
MyDate = Format(Now(), "dd-mm-yyyy", vbMonday, vbFirstFourDays)
MyTime = Format(Now(), "hh:mm", vbMonday, vbFirstFourDays)
Print #1, MyName & "," & MyUser & "," & MyDate & "," & MyTime
Close #1

End Sub

Michael

Fra : Salva

Dato : 18-11-04 22:55

> [...]
> MyTime = Format(Now(), "hh:mm", vbMonday, vbFirstFourDays)
> Print #1, MyName & "," & MyUser & "," & MyDate & "," & MyTime

Tak for forslaget. Desværre kunne jeg ikke få det til at virke.
Har smidt det ind i en macro og tilpasset mylogfil til c:\log.txt

Har du prøvet det selv hvor det virker?

-Salva

Fra : MFO

Dato : 19-11-04 07:34

Salva wrote:

> Tak for forslaget. Desværre kunne jeg ikke få det til at virke.
> Har smidt det ind i en macro og tilpasset mylogfil til c:\log.txt
>
> Har du prøvet det selv hvor det virker?
>
> -Salva

Jo da, selvfølgelig virker det
Det kræver dog, at du under indstillinger for "Makro" "Sikkerhed"
sætter den til lav på, de Word installationer der skal kunne skrive i
loggen.
Ellers må du knytte koden til en knap, men så kan du ikke være sikker
på at koden bliver afviklet.
(der kan dog også laves noget med signerede makroer fra pålidelige
kilder)

Der er lige en ændring til den sidste linie i koden, den skal se sådan
ud:
Print #1, MyName & "," & MyUser & "," & MyDate & "," & MyTime & vbCrLf
Michael

Fra : Salva

Dato : 21-11-04 13:52

> [...]
> ud:
> Print #1, MyName & "," & MyUser & "," & MyDate & "," & MyTime & vbCrLf

Det virker stadig ikke.
Jeg har ændret linien i mylogfile til: MyLogfile = "c:\log.txt". Det er vel
ikke der problemet ligger??

Jeg tænkte på, om du ikke gad at sende dit dokument til min mail?

-salva

Fra : MFO

Dato : 21-11-04 14:08

Salva wrote:

> Jeg tænkte på, om du ikke gad at sende dit dokument til min mail?
>
> -salva

Hej!
Er sendt.

--
Michael

Fra : Salva

Dato : 21-11-04 18:40

"MFO" <mfro61@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej!
> Er sendt.

Tak!
Desværre får jeg denne fejl frem: run-time error "54" bad file mode
Har søgt på google men bliver ikke klogere.
Ved du hvad det betyder eller hvad jeg skal gøre???

-salva

Fra : MFO

Dato : 21-11-04 19:22

Salva wrote:

> [...]
> Har søgt på google men bliver ikke klogere.
> Ved du hvad det betyder eller hvad jeg skal gøre???

Hej!
Den eneste mulighed jeg umiddelbart kan se i forbindelse med makroen,
er hvis du har skrivebeskyttet logfilen, eller drevet der skal skrives
til.

--
Michael

Fra : Salva

Dato : 22-11-04 15:54

> Hej!
> Den eneste mulighed jeg umiddelbart kan se i forbindelse med makroen,
> er hvis du har skrivebeskyttet logfilen, eller drevet der skal skrives
> til.

Hej Michael

Jeg har lige afprøvet dit dokuemnt på min arbejdscomputer og her virker det
uden problemer.

Tak for hjælpen :)

-Salva