Bland dig udenom, Haarder
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 17-11-04 22:18

News:

Haarder utilfreds med Pinsekirken, fordi den tillader sig at forkynde
evangeliet for muslimske flygtninge.

Bland dig udenom, Haarder!

(tror du, de flygter for sjov skyld)

Kristne herboende flygtninge fra Iran og Afghanistan har ret til at
viderebringe evangeliet til deres landsmænd.

Deres Herre har jo *befalet* dem det (Matt.28,19-20 + step one Ap.G. 5,29).

I har jo allerede svigtet os, for skønt I udemærket vidste besked om
henrettelserne i deres hjemlande (blot fordi de ikke længere havde den
muslimske tro), så kom I dem *ikke* til hjælp i al deres afmagt.
I kunne da i det mindste have rejst tiltale ved den Internationale
Domstol i Haag ... men I gjorde intet (Matt. 25,31-46) ...

Herre! Se i nåde til Danmark.

DADDY-Break:
(2004-11-17, CET 22:14)
- "Det vil Jeg."

Tak Jesus ...

Med venlig hilsen
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 300 US $), jump ...
3042 news:AUo6d.53392$Vf.2568978@news000.worldonline.dk

Fra : Ole

Dato : 17-11-04 22:30

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse
> News:
>
> Haarder utilfreds med Pinsekirken, fordi den tillader sig at forkynde
> evangeliet for muslimske flygtninge.

hvor har du det fra?

Ole

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 17-11-04 23:03

"Ole" skrev

> hvor har du det fra?

Aviserne.

[...]
File-number: 3253

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-11-04 23:05

I news:3UPmd.65618$Vf.3285999@news000.worldonline.dk skrev
Jesus-loves-you følgende:

> Aviserne.

Jamen så post dog dine politiske fantasier i gruppen der er beregnet
til politik og lad være med at forurene denne gruppe med alt dit ævl

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 18-11-04 00:19

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> mælte sligt:

>Jamen så post dog dine politiske fantasier i gruppen der er beregnet
>til politik og lad være med at forurene denne gruppe med alt dit ævl

Hvorfor er det ikke relevant for kristendomsgruppen, når landets
flygtninge-, indvandrer- og integrationsminister forsøger at hindre
kristne missionærer i at drive kristen mission?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Europa har altid været provinsiel i sin tankegang. Som en brav købmand i
en lille by har Europæeren dyrket sine egne meninger som verdensvisdom

Fra : Ole

Dato : 17-11-04 23:19

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse
> "Ole" skrev

> Aviserne.

hvilke?

Ole

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-11-04 00:00

"Jesus-loves-you" skrev

> "Ole" skrev

> Aviserne.

Desværre har jeg fået smidt dem ud, men her er gratis-avisen
Urban Onsdag, 2004-11-17:

=== citat start ===

Haarder utilfreds med Pinsekirken

Menneskefangst

Minister vil stoppe Pinsekirkens omvendelser af muslimske flygtninge.

KØBENHAVN - Integrationsminister Bertel Haarder (V) kaldte det i går i
Folketingets spørgetime for for 'noget lignende menneskefangst', når
Pinsekirken missionerer blandt iranske flygtninge på landets asylcentre. Som
det fremgik af URBAN i går, er Pinsekirken vel vidende om, at omvendte
iranske flygtninge i konsekvens af deres frafald fra den muslimske tro
risikerer at blive henrettet i hjemlandet, hvis Danmark siger nej til deres
asylansøgning.

Bertel Haarder sagde, at han vil tage kontakt med Røde Kors, der driver
asylcentrene, for at få grebet ind over for trafikken. Han sagde også, at
det ikke kan udelukkes, at flygtninge får lettere ved at opnå asyl, når de
omvender sig til kristne og af den grund vil være i større fare for at vende
tilbage til deres hjemland.

"Men Flygtningenævnet skal også tage hensyn til asylansøgerens
troværdighed," sagde Bertel Haarder og tilføjede, at det ikke er troværdigt,
når en asylansøger pludselig bliver kristen af at have været til
gudstjeneste i Pinsekirken.

RITZAU

=== citat slut ====

File-number: 3254

Fra : curius

Dato : 16-01-05 09:54

I har gang i en religionskrig!!
stakkels jer, forskellen på krig med og uden våben af jern, er at det ikek
har noget med gud at gøre, da det slår mennesker ihjel.
Tankevirksomhed kan ikke købes, nogle tror at jo højere de råber, jo tættere
kommer de på sandheden.
Der er mange sideveje her i livet, at kende den rigtige vej er ikke et
spørgsmål om udadvendthed, men om indadvendthed og meditation.
Det er den eneste måde at komme nærmere gud på.
Rotel

Fra : curius

Dato : 16-01-05 09:54

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-11-04 23:03

I news:dpPmd.5185$kQ6.3705@news.get2net.dk skrev
Ole følgende:

> hvor har du det fra?

Det er bare Mogens der ikke kan finde ud af at poste sit politiske
kaudervælsk i den rigtige gruppe.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-11-04 23:50

Jesus-loves-you wrote:
> News:
>
> Haarder utilfreds med Pinsekirken, fordi den tillader sig at forkynde
> evangeliet for muslimske flygtninge.
>

> Bland dig udenom, Haarder!
>
> (tror du, de flygter for sjov skyld)

Det gør de sikkert heller ikke, især hvis de er fra Iran eller andre
DIREKTE Islamistiske diktaturer.

Problemet er så bare, som Omvendelsen ikke i sig selv kan blive et
hurtigt misbrugt instrumentalt middel til at opnå dansk statsborgerskab,
når vi netop lever i en tid, hvor Islam muligvis begynder at udgøre en
trussel imod både specifikt kristne og ikke mindst de af Kristendommen
afledte sækulære ideologier, vore samfund bygger på.

Jeg har personligt det problem at jeg på den ene side som kristen
dikteres _ubetinget_ tiltro til - og respekt for - medmennesket (i
kristne termer: Næstekærlighed), men at mine mere "praktiske" instinkter
tilsiger mig selvforsvar over for folk, der bare ikke har den fjerneste
respekt for andre, men tværtimod tillægger deres religion en direkte
destruktiv hensynsløshed, som de så "frivilligt underkaster sig".

Det er ganske håndgribelige "den anden kind" og - ikke mindst! -
"splinten i min broders øje"-problematikker.

Men dog også forhåbentlig en konstruktiv udfordring.

> Kristne herboende flygtninge fra Iran og Afghanistan har ret til at
> viderebringe evangeliet til deres landsmænd.
>
> Deres Herre har jo *befalet* dem det (Matt.28,19-20 + step one Ap.G. 5,29).

Det er en ganske simpel lovgiverbetragtning: Lige så lidt som man gider
at have radikale islamiske fundamentalister rendende rundt og prædike
talebansk på asylcentre, lige så lidt kan man tillade at kristne "fringe
groups" missionerer.

Det gør det altså til en anden "Spansk Inkvisition", hvis vi taler om at
muslimer eller andre føler sig obligatorisk tvunget at påtage sig og
lade sig diktere en bestemt Kristendomsvariation (her: Pinsekirkens
specifikke) for overhovedet at opnå dansk statsborgerskab med
dertilhørende civile rettigheder.

De to ting har bare ikke - og må principielt ikke have - noget med
hinanden at gøre.

Det er bare ENDNU en sammenblanding af "Guds og Kejserens", hvis vi lige
taler indforstået kristent her...

Det handler om at man respekterer Øvrigheden - og dermed Næsten.

Men selve HOVEDPROBLEMET her ligger altså i at vi - forhåbentlig,
efterhånden? - som kristne har lært at skelne blot nogenlunde mellem
obligatorisk offentlig øvrighedsrespekt (at man overholder sit lands
politisk-demokratisk vedtagne almengyldige love) og frit, personligt
åndsliv (at man derudover har friheden til at tænke, mene og sige, som
man gør).

Dèr skelner Islam for nuværende desværre ikke.

Og udsigterne er desværre dystre, for så vidt at vi som kristne netop
har Jesus og de smukke Lignelser, hvormed Han beskriver Guds Rige som
både noget indrepersonligt, medmenneskeligt og "uformelt overjordisk",
alt gennem den blotte personlige tro, og muslimer tværtimod forholder
sig til, hvordan "profeten" mener at man som muslim partout SKAL
indrette HELE DENNE Verden helt konkret efter DERES religiøse tro.

Jeg kunne for muslimerne håbe på en "muslimsk Luther".

Problemet er bare at Luther var kristen og tog udgangspunkt i Jesus og
Det Ny Testamente, mens muslimer altså per definition tager udgangspunkt
i Muhammed og Koranen med dèns implicit sanktionerede Shariah.

Budskaberne synes desværre at være inkompatible!

I princippet kunne man vel som from kristen sige: "Skråt op med
muslimerne, for så vidt de kun vil lovgive for DENNE Verden", men
problemet er altså bare at de for deres part kræver _religiøs_
underkastelse, hvilket jeg ifølge min kristne samvittighed hverken vil
kunne give dem eller nogen anden nok så mægtig jordisk kejser.

Ligesom jeg heller ikke passivt vil se min næste som offer for muslimsk
retspraksis i det dennesidige.

Det værste er vel at muslimerne har det nogenlunde på samme måde med,
hvad de selv opfatter som "kristne" overgreb på deres trosfrihed, fordi
de altså bare ikke sætter samme klare grænser mellem religion og politik
som vi i det mindste forsøger på....

Baseret på VOR "profet", Jesus Kristus.

> [...]
> I kunne da i det mindste have rejst tiltale ved den Internationale
> Domstol i Haag ... men I gjorde intet (Matt. 25,31-46) ...

Herren se i nåde til os alle.

Et smukt gammelt globalt anerkendt nødopkald lyder netop: "Save Our Souls."

Anders Peter Johnsen

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-11-04 00:28

"Anders Peter Johnsen" skrev

> [...]
>
> Baseret på VOR "profet", Jesus Kristus.

> Herren se i nåde til os alle.
>
> Et smukt gammelt globalt anerkendt nødopkald lyder netop: "Save Our

Den politiske side af sagen er for så vidt meget forståelig, men den bør
foregå på nyhedsgruppen dk.politik.

Mht. den evangeliserende Pinse-menighed fra Odense har jeg tidligere bragt
et indlæg, som her - af informationsmæssige grunde - gengives, så man kan
forstå deres motivation:

Name: Kall, Mogens
Date: 9. november 2003 CET 15:33
Subject: Når Gud står op - Church of Love (0714)
0714 news:bhsrb.26949$jf4.1512579@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

Input News from kristeligt Dagblad, Friday 7. Nov 2003:

Over de kurdiske bjerge til kristendommen

KONVERTIT: Som 26-årig fik Massoud Fouroozandeh et syn, der overbeviste ham
om, at han skulle forlade islam og konvertere til kristendommen. I dag er
han iransk præst i Pinsekirken i Odense

AF ANDREA BISGAARD

En sen vinternat i 1996 vågnede Massoud Fouroozandeh i sin seng med en
mærkelig fornemmelse i kroppen. Han havde netop haft et syn, der viste, at
han tilhørte den forkerte religion. I synet havde han siddet for enden af
et langt bord, og på hver side sad en gruppe ældre iranske mænd. Massoud
ventede på, at mændene skulle begynde at spise, for ifølge de muslimske
traditioner, må unge mænd først spise, når de ældste har taget for sig. Men
de ældre gjorde ikke tegn til at begynde, og Massoud Fouroozandeh var så
sulten, at han besluttede sig for at bryde traditionen. Da han førte
tallerkenen op til munden, forvandledes tallerkenen sig til en Bibel, og han
begyndte at skovle ord op fra Bibelen og ind i munden.
Da han vågnede, ringede han straks til sin mor.
- I mange år havde jeg fonægtet kristendommen, mens min mor var mere
åben. Hun havde holdt kristne bønnemøder hjemme i sin lejlighed, og det var
jeg meget i mod. Men da jeg fik synet, opdagede jeg, at kristendommen var
det rigtige for mig. Og da jeg fortalte min mor om synet, sagde hun, at det
betød, at jeg skulle være Guds prædikant, fordi jeg puttede hans ord i min
mund, fortæller han.

Svær start

Massoud Fouroozandeh kom til Danmark som 15-årig. Efter han blev indkaldt
af den iranske hær, som var i krig mod Irak, valgte han at flygte. Hans
familie var ikke glade ved tanken, men hvis han blev, måtte han dø.
- Hvis ikke jeg flygtede i tide, ville jeg enten blive soldat eller
mineryder. Men flugten fik konsekvenser for hans familie. Da jeg var
flygtet, satte de min mor i fængsel, og hun kom kun ud, fordi hun betalte en
løsesum, fortæller Massoud Fouroozandeh.
Uden familie og venner flygtede Massoud Fouroozandeh, ålene over
Kurdistans, bjerge. Det tog 10 dage. Han var sammen med syv andre, som
alle havde betalt en klækkelig sum til en smugler, som førte dem til
Tyrkiet.
- Jeg havde brækket mit ben i en ulykke, så det var svært at følge med.
Benet var i gips, og jeg gik med krykker. Så da jeg endelig kom til
Danmark, blev jeg kaldt Rambo, siger Massoud Fouroozandeh og griner.
Livet i Danmark var ikke let. Han blev flyttet fra det ene asylcenter
til det andet. Og der var sjældent nogen, han kunne tale med. Da han fik
asyl, flyttede han til Odense, fordi han gerne ville læse på universitetet.
Men først skulle han i gennem 9. og 10. klasse og herefter gymnasiet. I
mellemtiden var hans mor også flygtet til Danmark, efter hun kom ud af det
iranske fængsel. Hun flyttede til Odense for at være tæt på sin søn, og
lidt efter lidt begyndte hun at interessere sig for kristendommen.
- Jeg var begyndt at læse international markedsøkonomi og havde min egen
virksomhed, hvor jeg importerede fødevarer fra Mellemøsten. Mens jeg fulgte
Sharialoven så godt jeg kunne, var min mor begyndt at holde kristne
bønnemøder hjemme i sin lejlighed. Jeg syntes, det var meget forkert, at
min mor gik over til en anden religion, forklarer Massoud Fouroozandeh, som
i dag er 33 år.

Fred i sjælen

Efter sit syn, gik der ikke lang tid inden han konverterede til
kristendommen. Det skete året efter - under en festlig ceremoni i
Pinsekirken i Odense.
- Jeg fik hvidt tøj på og skulle overfor menigheden give mit personlige
vidensbyrd. Her fortalte jeg, at beslutningen om at konvertere var mit helt
eget valg. Så blev jeg døbt i dåbsbassinet, hvor man får hele hovedet under
vand, fortæller han.
At skifte tro var en lettelse. I hele sin barndom havde han svært ved at
finde frem til Gud. Uanset hvad han gjorde, lykkedes det aldrig.
- Jeg kunne ikke få den fornemmelse af, at jeg var kommet tæt nok på Gud.
At han var glad og tilfreds for de gode gerninger, jeg gjorde. Det gik mig
på. Jeg spurgte hele tiden mig selv: "Hvorfor kan jeg ikke finde den fred,
jeg ønsker?"
Men da han valgte at blive kristen, fulgte freden med.
- Da jeg kom op af dåbsbassinet følte jeg, at jeg var blevet et nyt
menneske. Ikke fysisk, men åndeligt. Jeg var blevet et med Kristus.
Som hans mor havde forudsagt om synet, blev han allerede året efter
indsat som præst i Pinsekirken.
- Det primære mål var at missionere blandt nydanskere. Vi ville
viderebringe det kærlighedsbudskab, som ligger i Bibelen, siger han.
Missionen gik over alt forventning, og i dag har den iranske- og
afghanske menighed i Odense med navnet Church of Love over 70 konvertitter.
Hver lørdag holder han gudstjeneste på farsi for den nydanske menighed.
Prædiken bliver oversat til dansk, da der også kan være et par danske gæster
indimellem.
Ved siden af sit virke som præst i Pinsekirken, læser Massoud
Fouroozandeh teologi på Århus Universitet, som han begyndte på i 2001.
- Jeg tror, det er vigtigt at lære håndværket at kende. Dogmatikken og
den systematiske teologi optager mig meget. Men jeg tror ikke at jeg
forløbig vil gå over til folkekirken. Der er nogle ting, som jeg ikke helt
kan acceptere. Blandt andet debatten om, at man måske vil til at vie
homoseksuelle. Det er jeg meget modstander af, siger Massoud Fouroozandeh.

DADDY-Break (2003-11-09, CET 15:28):
- "Det må du gerne (tænkte på at tilføje: Hvis du ikke kan li' lugten i
bageriet, så hold dig væk)."

.... Islam vil han heller aldrig vende tilbage til. Mest af alt, fordi islam
i hans øjne er meget firkantet.
- I islam opgøres frelsen ved at sætte alle de gode og dårlige gerninger
op mod hinanden. Hvis man har flest dårlige gerninger, kommer man ikke i
himlen. Men i kristendommen får man frelsen helt kontant her og nu. Den
tanke kan jeg godt lide. Det betyder, at jeg kan leve mit liv i fred og ro.
Jeg gør ikke gode gerninger, fordi jeg skal. Jeg gør det, fordi jeg er
blevet frelst. Et godt træ, giver god frugt, siger Massoud Fouroozandeh. I
dag har han to børn med sin kone.
- Heldigvis har jeg kun en kone, og ikke flere. Takket være, at jeg er
blevet kristen, siger han og griner.

--- END of input from K.Da ----------------------------------

=== citat slut ====

Måske kunne man anmode den iranske Pinsekirken i Odense (Church of Love) om
at informere disse flygtninge om, at de ikke nødvendigvis får asyl her i
Danmark, blot fordi de siger "ja" til Jesus. Herved har man ikke "lokket"
nogen til noget af humanitære grunde.

De første kristne led meget - ofte døden - på grund af deres tro på Jesus,
og Paulus fortalte dem det *forud* (således at ingen blev bondefanget,
1.Tess. 3,4).

File-number: 3255

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-11-04 02:48

Jesus-loves-you wrote:

> Den politiske side af sagen er for så vidt meget forståelig, men den bør
> foregå på nyhedsgruppen dk.politik.

Jeg er efterhånden ikke helt sikker.

Selv om jeg da BURDE insistere på en klar skelnen.

Vi taler om mentaliteter, der stikker dybere end tilfældige politiske
overbevisninger her, nemlig de religiøse.

> Mht. den evangeliserende Pinse-menighed fra Odense har jeg tidligere bragt
> et indlæg, som her - af informationsmæssige grunde - gengives, så man kan
> forstå deres motivation:

Tak.

(kæmpeklip!)

> [...]
> betød, at jeg skulle være Guds prædikant, fordi jeg puttede hans ord i min

Det lyder svært genkendeligt fra både GTs profeter og Johannes'
Åbenbaring....

(Endnu et kæmpeklip!)

> [...]
> på. Jeg spurgte hele tiden mig selv: "Hvorfor kan jeg ikke finde den fred,

Jeg mindes historisk Martin Luthers kamp for en NÅDIG (og ikke kun
DØMMENDE) Gud, hvorved han genfandt det Evangeliske Budskab:

At Gud snarere ofrer Sig blodigt for os end at ville dømme os.

Og derved FRELSER os.

Jesus Kristus er NETOP ikke "anklageren", men Vor egentlige Forsvarer og
Talsmand for Vorherre.

(Der findes vist en apokryf beretning om Ærkeenglen Mikael som stredes
med Djævelen om Mose Lig, som virker påfaldende analog...)

Altså: Det er ikke os som mennesker, som skal forestilles at "kunne opnå
Guds Velsignelse", men vi må derimod erkende at den allerede ER givet os
ved Kristus og Troen på Ham, idet vi langt snarere er principielt
uværdige modtagere af Guds Nåde end i en position, hvor vi kan bilde os
ind selv ved egen magt at kunne "erobre" Den.

PS: Og SÅ skriver du, Mogens Kall, autotituleret "Servant of Michael"
interessant nok:

[...]

Jeg kunne grine en vis vulgær legemsdel i laser, hvis du - om nogen -
ikke er bekendt med netop den nordisk-katolske "Mikael
Sjælevejer"-fortolkning af Ærkeenglen Mikael?

Prøv blot en enkelt Google-søgning på "Mikael Sjælevejer"!

("Mené, mené, teqél, ufarsín"! jvf. Daniel 5,25)

Anders Peter Johnsen

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-11-04 12:54

"Anders Peter Johnsen" skrev

> Jeg er efterhånden ikke helt sikker.
>
> Selv om jeg da BURDE insistere på en klar skelnen.
>
> Vi taler om mentaliteter, der stikker dybere end tilfældige politiske
> overbevisninger her, nemlig de religiøse.

Okay, heri har du nok ret ...

> [...]

> uværdige modtagere af Guds Nåde end i en position, hvor vi kan bilde os
> ind selv ved egen magt at kunne "erobre" Den.

Jeg forstod ikke helt dit tankespring. Manden havde (som muslim) et problem:

" - Jeg kunne ikke få den fornemmelse af, at jeg var kommet tæt nok på Gud.
At han var glad og tilfreds for de gode gerninger, jeg gjorde"

De såkaldte gode gerninger bragte ham (som muslim) ikke nærmere Gud.

Manden havde brug for noget mere:

"Jeg spurgte hele tiden mig selv: "Hvorfor kan jeg ikke finde den fred, jeg
ønsker?" ... "

Peace-with-God ...

> [...]
>
> Prøv blot en enkelt Google-søgning på "Mikael Sjælevejer"!
>
> ("Mené, mené, teqél, ufarsín"! jvf. Daniel 5,25)

Alt vedr. begrebet "servant of Michael" har vi tidligere været inde på,
hvorfor jeg her blot henviser til tidligere indlæg ...

0024 news:IEAn9.74008$Qk5.3161998@news010.worldonline.dk
2701 news:oYgEc.19905$Vf.1078426@news000.worldonline.dk

Mht. mine ytringer:

=== citat start ===

[...]

Var det en praktisk løsning på problemet mht. Kirkens mission blandt
flygtede landsmænd ?

File-number: 3263

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-11-04 02:29

Jesus-loves-you wrote:
> [...]

> Manden havde brug for noget mere:
>
> "Jeg spurgte hele tiden mig selv: "Hvorfor kan jeg ikke finde den fred, jeg

Jeg mindes en gammel "Far Side"-vittighedstegning, hvor en rigtig
karikeret nørd står nærmest stædigt lænet med sin højre hånd opad døren
for "The School for Specially Gifted Children", altimens et ret tydeligt
skilt på samme dør læser "PULL!"

(Jeg glemte desværre lige en smiley...)

> Alt vedr. begrebet "servant of Michael" har vi tidligere været inde på,
> hvorfor jeg her blot henviser til tidligere indlæg ...

Jeg prøver blot at forholde dig at man altså traditionelt har opfattet
Ærkeenglen Mikael som een, der netop vejer de gode gerninger kontra de
onde for at give folk adgang til Himlen...

Lige præcis den unge mands problem, netop at han tror - eller: Troede -
på _egne_ GERNINGERS vægt....

Anders Peter Johnsen

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 19-11-04 14:09

"Anders Peter Johnsen" skrev

[ ... ]

> [...]
> karikeret nørd står nærmest stædigt lænet med sin højre hånd opad døren
> for "The School for Specially Gifted Children", altimens et ret tydeligt

Jeg forstår ikke din humor. Manden har opblevet forfølgelse; dét, at
mennesker står ham efter livet pga. noget religiøst bavl. Hvad galt er der
i, at manden søger fred-med-Gud ?

[ ... ]

> [...]
> onde for at give folk adgang til Himlen...
>
> Lige præcis den unge mands problem, netop at han tror - eller: Troede -

Hold dig til Bibelens ord, kære broder. Dét er den rene og sande vare
(mht. ærkeenglen Mikael, se Åb.12,7) ...

File-number: 3275

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-11-04 15:34

Jesus-loves-you wrote:
> [...]
>

> Jeg forstår ikke din humor. Manden har opblevet forfølgelse; dét, at
> mennesker står ham efter livet pga. noget religiøst bavl. Hvad galt er der

Så vidt jeg læser det, så troede han på at blive frelst gennem
gerninger. Derfor talen om Luther og sammenligningen med denne
vittighedstegning: I stedet for at rende rundt og tro at man skal yde en
helt masse, handler det jo tværtimod om at man er indstillet på at modtage.

> [ ... ]

> Hold dig til Bibelens ord, kære broder. Dét er den rene og sande vare
> (mht. ærkeenglen Mikael, se Åb.12,7) ...

Mikael nævnes nu også et andet sted som "Folkets Fyrste".

Anders Peter Johnsen

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-11-04 00:57

"Anders Peter Johnsen" skrev

> [...]

> sig til, hvordan "profeten" mener at man som muslim partout SKAL
> indrette HELE DENNE Verden helt konkret efter DERES religiøse tro.

En religion, der bruger *TVANG* (apropos Sûra al-Baqarah 2,257: "Der må ikke
være tvang i religionen ... ") kan næppe være særlig ægte.

Tak Jesus, at *Du* aldrig har brugt tvang.

Man kan - for øvrigt - slet ikke tvinge et menneske til at elske (Matt.
6,24a).

Og tak for det, Gud ...

> Herren se i nåde til os alle.
>
> Et smukt gammelt globalt anerkendt nødopkald lyder netop: "Save Our
Souls."

Amen ...

[...]
File-number: 3256

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 18-11-04 02:10

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> mælte sligt:

>En religion, der bruger *TVANG* (apropos Sûra al-Baqarah 2,257: "Der må ikke
>være tvang i religionen ... ") kan næppe være særlig ægte.
>
>Tak Jesus, at *Du* aldrig har brugt tvang.

Apropos tvang:

Ex 6:1 Men HERREN svarede Moses: "Nu skal du få at se, hvad jeg vil
gøre ved Farao! Med Magt skal han blive tvunget til at lade dem rejse,
og med Magt skal han blive tvunget til at drive dem ud af sit Land!"

2Sa 22:40 Du omgjorded mig med Kraft til Kampen, mine Modstandere tvang
du i Knæ for mig;

Ps 18:48 den Gud, som giver mig Hævn, tvinger Folkeslag under min Fod

Pr 12:24 De flittiges Hånd skal råde, den lade tvinges til
Hoveriarbejde.

Jer 20:7 Du overtalte mig, HERRE, og jeg lod mig overtale, du tvang mig
med Magt. Dagen lang er jeg til Latter, mig håner enhver.

;)

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"I morgen skal jeg forelæse om Noas drukkenskab.
Derfor vil jeg i aften drikke så meget,

Fra : Lyrik

Dato : 18-11-04 10:14

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:

> [...]
>
> Jer 20:7 Du overtalte mig, HERRE, og jeg lod mig overtale, du tvang
> mig med Magt. Dagen lang er jeg til Latter, mig håner enhver.

+++++++++++++++++

Hej Rasmus!
Gal3:
v23 Før troen kom, blev vi bevogtet under loven og spærret inde, indtil
troen skulle åbenbares, v24 så at loven var vores opdrager, indtil Kristus
kom, for at vi kunne blive gjort retfærdige af tro. v25 Men efter at troen
er kommet, er vi ikke længere under en opdrager. v26 For I er alle Guds
børn ved troen, i Kristus Jesus.

Indespærring, tvang og opdragelse. Klart at denne gammeldags opdragelse
skulle vige for frihed og humanisme.

Hilsen
Jens

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-11-04 12:54

"Lyrik" skrev

> [...]
> børn ved troen, i Kristus Jesus.
>
> Indespærring, tvang og opdragelse. Klart at denne gammeldags opdragelse

Bedre kunne jeg nok ikke formulere det ...

File-number: 3262

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 18-11-04 18:05

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> mælte sligt:
>"Lyrik" skrev

>Bedre kunne jeg nok ikke formulere det ...

At NT dækker de barskere sider af det gamle testamente med den sødeste
sukkerglasur, ændrer ikke ved, at det gamle testamente ved de citater,
jeg gav, falder for det oprindelige udsagn: "En religion, der bruger
*TVANG* [...] kan næppe være særlig ægte."

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Ride the Walrus!"

Fra : Vidal

Dato : 18-11-04 23:04

Jesus-loves-you wrote:

> En religion, der bruger *TVANG* (apropos Sûra al-Baqarah 2,257: "Der må ikke
> være tvang i religionen ... ") kan næppe være særlig ægte.
>
> Tak Jesus, at *Du* aldrig har brugt tvang.

Der har da nu vist været en udbredt tvangskristning
i tidens løb.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Mr. D

Dato : 19-11-04 08:17

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Der har da nu vist været en udbredt tvangskristning
> i tidens løb.

Kan man deraf udlede at det ikke var Jesu kristne, der tvangskristnede?

Mr. D

Fra : Lyrik

Dato : 19-11-04 13:12

Mr. D wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man deraf udlede at det ikke var Jesu kristne, der
> tvangskristnede?
> Mr. D
+++++++++++++++++++++++++
Det ku' du godt tænke dig at konkludere-hva'!
Når kristendom er indført som en befolknings kulturskat. Således at det er
denne kristendomskilde der motiverer deres love og handlinger.
Så kan man tale om at et folkeslag er blevet en discipel.
Sammenlign med "Israelitterne"! De varGuds folk-enig?
Hvor mange af dem var troende i "din forstand"?
"Jeg vil lade 7000 blive tilbage som ikke har bøjet sig for Baal"!
Men de var et "Guds folk-folkeslag"-enig?

Så er det ikke antallet af troende som er afgørende for et "Gudsfolk", men
de værdier de henter deres inspiration fra! Den pagt de har med Gud! At de
ikke har en pagt med Krishna eller Muhammed, men med Kristus, der gør dem
til et kristent folk.

Du er "bare en indremissionær" som mener at man skal være så og så troende
og frelst for at kunne høre til det "rigtige kristne folk".
Men et "rigtigt kristent folk" er et folk der får deres synder tilgivet uden
overmenneskelige anstrengelser, fordi Gud har besluttet sig til at frelse
verden. Ikke til at tilintetgøre menneskeheden.

Hvordan de er blevet det, er ikke så vigtigt. Nogle blev det med mission,
andre med Bibelen i den ene hånd og sværdet i den anden.
Tænk på Aztekerne for eksempel. Nogle "blodhunde" som rev hjertet ud af
levende mennesker ligesom i "Indianna Jones templets forbandelse"-men ikke
på en af gangen, men på 20.000 af gangen så blodet flød ned af
trappetemplerne.
Her var sværdet med inde i billedet og de undertrykte ofre hjalp til!

Hilsen
Jens

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-11-04 11:48

Lyrik wrote:
> Mr. D wrote:
>k ovenfra

> +++++++++++++++++++++++++
> Det ku' du godt tænke dig at konkludere-hva'!

I sin farligste og mest perverterede form, nemlig under Korstogene og de
forskellige Inkvisitioner, samt også senere med den aldeles u-lutherske
regimentesammenblanding mellem "Guds og Kongens" har der desværre været
tale om en udpræget grad af "hensigten helliger midlet"-mentalitet:..

> Når kristendom er indført som en befolknings kulturskat. Således at det er
> denne kristendomskilde der motiverer deres love og handlinger.
> Så kan man tale om at et folkeslag er blevet en discipel.

Jeg mener altså desværre at dèt er en ganske naiv fremstilling, hvis man
som moderne kristen skal lære af Kristendommens blodigt negative sider,
eller rettere: Dét systematiske misbrug af Kristendommen, som vi
desværre bare ikke kan fornægte er foregået historisk.

Du må forstå at Kristendommen i praksis ikke var noget, som individer
selv valgte, men som diverse maghavere direkte dikterede folk ovenfra og
ned (først under Konstantin Den Store var det selveste Kejseren(!),
siden blev det Paven i Middelalderen og endelig blev det igen
protestantiske konger og fyrster, som desværre blev direkte ansvarlige
overhoveder for Kirken i mangel af bedre garanter i forbindelse med
Reformationen.)

Der var ingen der spurgte menigmand om "personlige religiøse
holdninger", men tværtimod forfulgtes "kættere" - som det ses med især
Luther og blandt andre også Jan Huus og John Wycliffe før ham - og
hedninge - jøder, muslimer og alle andre - nidkært ud fra en virkelig
uhyggelig, tilstræbt "from" tro på at man faktisk gjorde folk en direkte
næstekærlig tjeneste (!!!) ved i yderste fald at slå dem ihjel i Troens
Navn, så de i det mindste ophørte med at synde mod Gud og således gjorde
sig endnu mere fortjent til Helvede, end de angiveligt skulle være i
forvejen..

Da Kristendommen, tilsyneladende desværre uvilkårligt, på det groveste
blev rodet sammen med og - i hvert fald i sine absolut kedeligste
udtryksformer - korrumperet af Verdslig statsmagt, røg stort set alle de
centrale pointer i Kristi Liv og Lære: Barnet blev skyllet ud med
badevandet og der blev ivrigt siet myg fra, mens man slugte kameler og
dømte hinanden i stor stil.

Først med direkte lovfunderet religionsfrihed kommer Kristendommen i sin
oprindelige form til ære og værdighed igen. Desværre er der selv den dag
idag problemer med regimentesammenblanding, når det kommer til såvel
"gammeldag" katolsk indblanding i verdslig lovgivning, vor egen
paradoksalt Grundlovsfæstede Folkekirke og endelig de endnu mere grelle
eksempler på moderne sækulære magthavere - demokratisk valgte politikere
- som ustandseligt blander deres egen private religion ind i deres
embedsførsel i ynkelige forsøg på en specifik "Kristen Samfundsindretning".

Først gennem Sækulariseringen, som jeg for så vidt mener at man udmærket
kan tage Jesu Ord om "Giv Kejserens..." og "Mit Rige er ikke af denne
Verden" som egentligt kristeligt ophav til, bliver de egentlige kristne
centralværdier igen for alvor vedkommende, for så vidt man altså endelig
- efter et par tusind år - begynder at skille specifikke religiøse
opfattelser og retten dertil fra fundamentale borgerrettigheder.

Paradoksalt nok må jeg tilkendegive min respekt for Nietzsches afsindigt
hårde kritik af selve Kristendommen som han udnævner til selveste
"Antikrist" ud fra betragtningen om at den desværre kun alt for ofte har
manifesteret sig ved det direkte modsatte af, hvad dens stifter - som
Nietzsche sarkastisk betegner som det eneste virkeligt kristne menneske
nogensinde - egentlig prædikede for os. I historisk lys er Kirken under
eet således paradoksalt nok ikke engang - som Luther hævdede om Den
Katolske kirke - "i et Babylonsk Fangeskab", men endda måske ligefrem i
praksis udartet til selveste "Det Babylonske Fangeskab" eller "Babylon",
altså sin egen værste erklærede hovedfjende i symbolsk form af "en
arrogant og selvindbildt enevældig skøge", der måske lige ofte nok
glemmer dèn "Ægtemand", som den baserer sin "Dronninge"-legitimitet på?

Ligeledes finder jeg - som tidligere fortalt - også Gianni Vattimos
tanke om Sækulariseringen som Kristendommens egen indbyggede logiske og
ultimative konsekvens, dybt fascinerende.

Dog mener jeg personligt så at begge de herrer også selv hurtigt
risikerer at placere sig i en ret kedelig kristen tradition for frelst,
dogmatisk besserwissen, mens de - trods den umiddelbare anerkendelse af
Jesus Kristus - er i overhængende fare for principielt at afvise selve
den oprigtigt fromme personlige kristentro i det hele taget. Og så er
man vel lige vidt, når een blind ortodoksi bare afløses af en
umiddelbart modsat, men alligevel påfaldende nærliggende, ortodoksi?

Her finder jeg altså - og dette være sagt i erkendelse af at jeg dermed
desværre uvilkårligt selv begynder at lyde bedrevidende - væsentligt
mere gods i Luthers fortolkning af begrebet Kristenmenneskets frihed,
som netop tager udgangspunkt i den enkelte person og dennes trosliv:
Kirken består jo principielt i sit grundprincip alene ved kristne
individer som forsamles i Troen, når det egentlig kommer til stykket.

> Sammenlign med "Israelitterne"! De varGuds folk-enig?
> Hvor mange af dem var troende i "din forstand"?
> "Jeg vil lade 7000 blive tilbage som ikke har bøjet sig for Baal"!
> Men de var et "Guds folk-folkeslag"-enig?

Jeg mener at de desværre i store træk gik fuldstændig fejl, hvis vi
taler om samtlige Israelitter.

> Så er det ikke antallet af troende som er afgørende for et "Gudsfolk", men
> de værdier de henter deres inspiration fra!

Ja, det er da så LANGT snarere kvalitet end kvantitet, der tæller!

> Den pagt de har med Gud! At de
> ikke har en pagt med Krishna eller Muhammed, men med Kristus, der gør dem
> til et kristent folk.

Jeg mener altså ikke at det giver nogen som helst kristen mening at tale
om bestemte stater og deres respektive befolkninger som "Gudsfolk": Jo,
det var da på mode blandt jøderne, men Kristendommen henvender sig altså
også til "både romer og græker": Kristendommen er per principiel
definition "international", også selv om de konkrete rammer for den
(herunder statskirker som f.eks. vor egen) i praksis måtte være
nationalt betingede.

Jesu Rige er jo NETOP ikke af denne verden, så denne verdens grænser må
da i netop kristelig henseende være aldeles ligegyldige som en slags
underlødige: Hvis man er kristen har man del i Gudsriget, som
principielt findes ALLE steder, hvor blot to eller tre personer
forsamles i Guds Navn, om ikke det måske ligefrem kan betragtes som
noget, som enhver kristen - selv nok så fysisk alene - alligevel har del
i gennem sit af Helligånden udvirkede fællesskab med Sønnen - og
derigennem også Faderen - ved Troen?

> Du er "bare en indremissionær" som mener at man skal være så og så troende
> og frelst for at kunne høre til det "rigtige kristne folk".

Det kræver vel nu engang en vis obligatorisk bekendelse af Jesus som
Kristus at kunne kalde sig kristen og dermed få del i Guds Rige?

> Men et "rigtigt kristent folk" er et folk der får deres synder tilgivet uden
> overmenneskelige anstrengelser, fordi Gud har besluttet sig til at frelse
> verden.

Hæh!

Når Gudfader netop beslutter sig for at frelse Verden gennem Jesus
Kristus og Sin Hellige Ånd, så ER der da vel i allerhøjeste grad nok
tale om en vis "overmenneskelig anstrengelse" (altså fra Guds Side TIL -
og ikke FRA - det enkelte menneske?) ;-D

> Ikke til at tilintetgøre menneskeheden.

Nej, præcis.

(Go'e gamle Johannes 3:16.)

Men det er nu alligevel også ret åbenlyst paradoksalt, at Jesus ifølge
nogle af de udsagn, som så direkte tillægges Ham i Evangelierne, netop
skal komme for at dømme levende og døde.

Jeg har altså personligt ganske alvorligt svært ved at opfatte Kristus
som en straffende dommer, da jeg snarere opfatter Ham som Vor suveræne
Forsvarer imod Djævelens anklager mod os over for Gudfader ved at Han jo
- ganske konkret, endda - har båret alverdens(!) synd på sine skuldre og
løskøbt os ved Sit Eget dyrebare Blod.

Herfra ryger jeg så over i private spekulationer om, hvorvidt Nåden og
Tilgivelsen ikke i Sig Selv kan føles som en forfærdelig straf for en -
for sent - virkeligt angrende forbryder, som måske ligefrem måtte ønske
sig straf på grund af sin samvittighed. Men det er i trods alt bedre end
alternativet i form af evig udstødelse og udelukkelse fra Gud?

Det er så en helt anden - og måske forfærdelig indbildsk - men stadig
afsindigt spændende teologisk diskussion om Kristus virkelig skulle
trodse Sine Egne smukke og ellers i Ham Selv perfekt udlevede doktriner
og ligefrem ville ønske, endsige overhovedet have noget som helst behov
for, at "hævne Sig"?

> [...]
> trappetemplerne.
> Her var sværdet med inde i billedet og de undertrykte ofre hjalp til!

Man gør ret i ikke - hvilket Nietzsche desværre faktisk ender i - at
fare over i en benhård "ny-ortodoks" ateisme i troen på at selve
Kristendommen bogstaveligt er selve Det Store Dyr i Åbenbaringen og at
"religion konsekvent er roden til alt ondt": For så erstattes een
ortodoksi jo desværre ofte bare af en anden (det være sig en anden
religion eller politisk ideologi), som hurtigt kan vise sig at køre
efter fuldstændig samme forfærdelige fanatisk-religiøse/ideologiske
"hensigten helliger midlet"-principper som også ligger til grund for
Kristendommens sørgelige historiske vrangside...

Kommunismen og Nazismen er således to "strålende" eksempler på at det
sagtens stadig kan gå rigtigt galt oven i hovedet på folk når man
således prøver at erstatte Kristendommen med noget andet og påstået
"bedre"...Kristendommens "ondskab" er langt fra unik.

Anders Peter Johnsen

Fra : Mr. D

Dato : 21-11-04 22:45

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Mr. D wrote:
>
> Du er "bare en indremissionær" som mener at man skal være så og så troende
> og frelst for at kunne høre til det "rigtige kristne folk".

Det har du fået nogenlunde rigtigt fat i, ja

Mr. D

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-11-04 00:02

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Det har du fået nogenlunde rigtigt fat i, ja

Og hvem bedømmer om man er tilstrekkelig troende?

HM

Fra : Mr. D

Dato : 04-12-04 08:16

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message

> troende

> Og hvem bedømmer om man er tilstrekkelig troende?

Det gør Lyrik

Mr. D

Fra : Harald Mossige

Dato : 04-12-04 09:33

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message

> "Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> Det gør Lyrik

Det er bra, altså, at det ikke er AF ;-}

HM

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-11-04 13:16

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

Til den iranske Pinsemenighed i Odense (Church of Love),

Kopier:
Folketingets medlemmer
Internet-nyhedsgruppen dk.livssyn.kristendom

Kære brødre og søstre i Herren,

Anmodning.

Til fred har Gud kaldet os i anerkendende respekt og lydighed mod Øvrigheden
(Rom.13,1-7)

Det glæder mig utrolig meget, at I bringer de gode nyheder til jeres
landsmænd på danske asylcentre rundt omkring i landet.

Må Gud velsigne jer i denne tjeneste.

Men ... idet Øvrigheden (herunder vores folkevalgte minister Haarder) har
rettet en anklage i denne forbindelse ... har jeg denne bøn til jer:

[...]

Kærlig hilsen jeres broder i Kristus Jesus,
File-number: 3264

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-11-04 20:28

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... anmodning vedr. 1.Tess. 3,4 ... ]

Jeg har fået svar fra Massoud ...

Heri skriver han bl.a. følgende (et citat fra ritzau):

=== citat start ===

Church of Love vil ikke kues af muslimsk intolerance

Iransk født pinsepræst afviser Bertel Haarders mistanke om, at asylansøgerne
omvender sig på skrømt, fordi de håber, at det gavner deres asylsag.

Når integrationsminister Bertel Haarder (V) udtaler sig negativt om den
mission, som Church of Love, der er en del af Pinsebevægelsen, driver blandt
danske asylansøgere, kan det kun skyldes, at han ikke er blevet ordentlig
informeret om sagen.

Det siger kirkens præst, stud. theol ved Aarhus Universitet, Massoud
Fouroozandeh, til Ritzau.

- Desværre er der en række fejl i den artikel, som Urban skrev. Det er ikke
rigtigt, at der kun kommer asylansøgere til vores gudstjenester. Cirka 90
procent er personer med opholdstilladelse. Det er heller ikke rigtigt, at vi
henter asylansøgerne, når personalet er gået hjem. Vi opsamler altid vores
gudstjenestegæster fra offentlige trafikcentre. Vi bruger ikke aggressive
missionsmetoder, men samtidig tror vi ikke på, at vi skal lade os kue af
muslimsk intolerance og dødsstraf.

Religionsfriheden må selvfølgelig gælde alle, også flygtninge, som kommer
til Danmark, siger Massoud Fouroozandeh, som selv kom til Danmark fra Iran
for 20 år siden og blev kristen for otte år siden.

Fouroozandeh afviser Bertel Haarders mistanke om, at asylansøgerne omvender
sig på skrømt, fordi de håber, at det gavner deres asylsag.

- For det første er der ikke noget, der tyder på, at det gavner deres
asylsag. For det andet er det jo ikke sådan, at vi døber folk den første
gang, de kommer til en gudstjeneste. Det sker først, når vi har lært dem at
kende og vi kan se, at de mener det alvorligt. Der går mindst tre måneder og
ofte meget længere. Vi gør meget ud af at forklare dem om de konsekvenser og
den pris, det kan have for dem, men hvis man skulle lade være med at
missionere, fordi det har konsekvenser at være en kristen, så var
kristendommen ikke kommet ret langt. Det er min pligt som en kristen at
missionere, siger Fouroozandeh, som betragter det som et angreb på
religionsfriheden i Danmark, hvis man ville nægte at døbe iranske
asylansøgere.

- Hvordan kan man nægte et troende menneske at følge sin tro i Danmark,
spørger Fouroozandeh, og tilføjer, at han ikke kender eksempler på, at nogle
fra Church of Love har fået dødsstraf i Iran efter et afslag på asyl i
Danmark.

Church of Love er ifølge Fouroozandeh opstået, fordi mange flygtninge af
persisk oprindelse, som kommer til landet, tiltrækkes af det kristne
kærlighedsbudskab.

- Mange flygtninge oplever et åndeligt tomrum, fordi man er flygtet fra en
barsk muslimsk virkelighed, som man ikke har kunnet eksistere i. Mødet med
kristentroens næstekærlighed, tolerance og åbenhed bliver for nogle
flygtninge en meget positiv oplevelse, siger han.

/ritzau/

=== citat slut ====

Jeg finder på denne baggrund Haarders anklage uberettiget.

File-number: 3269