Plæneklipper ???
Fra : Jagthytten

Dato : 17-05-01 16:00

Hvilken en skal jeg købe ??

Jeg har kigget på en stiga Turbo 48 S Combi,

Men den er forhjuls trukket, Hvad så når man kommer til et indvendig hjørne,
"Klipper man så bare igennem hækken"
Den stopper jo ikke bare lige, som en der trækker på forhjulene, hvor
du bare kan trykke på håndtaget, og så løfter forhjulene sig.

Og jeg syntes det ser besværligt ud at man skal trykke 2 håndtag sammen før
den kører ("toaster")

Hvilken meninger har i ???

Mvh. Per

Fra : Finn

Dato : 17-05-01 16:13

"Jagthytten" <Jagthytten@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du bare kan trykke på håndtaget, og så løfter forhjulene sig.
>
> Og jeg syntes det ser besværligt ud at man skal trykke 2 håndtag sammen

Jeg går ud fra det er baghjulstræk,du ønsker at høre om.

Baghjulstræk synes jeg er det bedste da man hvis den fedter med hjulene bare
vipper ned, modsat forhjulstræk
hvor man skal løfte.

Jeg har ikke haft problemer med at klippe et indvendig hjørne, man slår bare
trækket fra.
Er der ikke et håndtag til, når der skal være træk på?

Jeg kender ikke stigaen, vi har en honda med hydrostatic-et-eller-andet hvor
der er et
håndtag til at starte kniven og et til fremdriften.

Mvh. Finn

Fra : Henning Andersen

Dato : 18-05-01 22:41

"Finn" <cartman@hansen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg går ud fra det er baghjulstræk,du ønsker at høre om.
>
> Baghjulstræk synes jeg er det bedste da man hvis den fedter med hjulene
> [...]

Jep

> Jeg har ikke haft problemer med at klippe et indvendig hjørne, man slår
bare
> trækket fra.

Jep

Hvis der er opsamler på, er baghjulstræk at foretrække, da vægten ligger på
baghjulene.

--
Mvh.
Henning Andersen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-05-01 21:04

Jagthytten wrote:

> Hvilken en skal jeg købe ??
>
> Jeg har kigget på en stiga Turbo 48 S Combi,
>
> Klip

Køb en model uden motor.
Hvorfor skal den være udstyret med motor.?

Dine naboer vil takke dig.! - Også dem der selv ejer en magen til.
- Af en eller anden grund er den støj man selv laver, ikke noget problem...!

Jørgen

Fra : Henning Andersen

Dato : 18-05-01 22:44

"Jørgen Rasmussen" <jr@a.a.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dine naboer vil takke dig.! - Også dem der selv ejer en magen til.
> - Af en eller anden grund er den støj man selv laver, ikke noget

En klipper uden motor er ganske udemærket til mindre græsplæner, men for
pokker, hvis man ejer en stooor plæne, hvad er der så galt i at larme med en
motorklipper, du skal ikke bilde mig ind at alt hvad du foretager dig,
foregår uden en motor, vel?
--
Mvh.
Henning Andersen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-05-01 15:14

On Fri, 18 May 2001 23:44:14 +0200, "Henning Andersen"
<rammemc@city.dk> wrote:

> [...]
>motorklipper, du skal ikke bilde mig ind at alt hvad du foretager dig,

Der findes jo faktisk også folk som ikke har nogle nære naboer.

Jeg har f.eks godt nok naboer, men også et par store marker ved huset,
den ene tilhører en kvægavler og på sådanne marker larmes der tit og
ofte. En motorplæneklipper er ikke støjende i forhold til de maskiner
der jævnligt færdes her.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Henning Andersen

Dato : 18-05-01 22:39

"Jagthytten" <Jagthytten@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken en skal jeg købe ??

Det står dig frit for.

> Jeg har kigget på en stiga Turbo 48 S Combi,

Nok ikke det værste man kan købe.

> [...]
> Den stopper jo ikke bare lige, som en der trækker på forhjulene, hvor
> du bare kan trykke på håndtaget, og så løfter forhjulene sig.
Øh??? nærmere forklaring udbedes.

> Og jeg syntes det ser besværligt ud at man skal trykke 2 håndtag sammen
før
> den kører ("toaster")

Det er de nye EU regler der kræver et dødemandshåndtag, og er der også
fremdrift, laver de fleste fabrikker også et fremdrifthåndtag som skal
trykkes ind.

--
Mvh.
Henning Andersen