Demo af halflife 2
Fra : Martin Schultz

Dato : 17-11-04 18:04

Hejsa

Er det muligt at downloade en demo af halflife 2 på nettet?
(Jeg vil gerne se hvorgodt det er og om min maskine kan trække
det.)

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Bufferz

Dato : 17-11-04 19:07

Tror jeg ikke at man kan - men bare dit kort understytter min. DirectX7 og
din cpu er på min 1.2 ghz - så spiller det for dig :)

HL2 kræver faktisk ikke så meget igen - kun hvis man vil have alt det lækre
med skal man have et kort der understykker directX 8 / 9

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-11-04 19:17

Bufferz <n0spam@4.m3> skrev 2004-11-17:
> Tror jeg ikke at man kan - men bare dit kort understytter min. DirectX7 og
> din cpu er på min 1.2 ghz - så spiller det for dig :)

1100 mhz thunderbird med 512 RAM og et geforce 4 MX 440
Har det nogen chance for at køre?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-11-04 19:45

"Martin Schultz" wrote

> 1100 mhz thunderbird med 512 RAM og et geforce 4 MX 440
> Har det nogen chance for at køre?

Glem det!

Vi kører med en 2.4 Mhz 512 RAM 9600 Pro
Jeg ville ikke køre på mindre end det
Det er tåleligt med tendens til powerpoint udvalgte steder
(800x600)

- Peter

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 17-11-04 21:48

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
>
> Vi kører med en 2.4 Mhz 512 RAM 9600 Pro
> Jeg ville ikke køre på mindre end det
> Det er tåleligt med tendens til powerpoint udvalgte steder

Hvis din processor er som du skriver, så synes jeg sgu det er lidt af en
bedrift overhovedet at få spillet til at køre... ;v)

Når det så er sagt, så spiller det fint her i 1280x960 med 4xAA, 4xAF og
alle advanced settings på high/reflect all, og mit system er en XP1600+
(1,4 Ghz) m. 768 mb RAM og et Radeon 9600XT/256 mb RAM

Eneste issue jeg har, er at lyden hakker ved sceneskift/autosave/load m.m.
Men ifølge denne tråd på HalfLife Fallout's forum, så er det noget
rigtig mange har probs med, også dem med super highend systemer, så det
bliver forhåbentlig fixet med en patch snarest.

Tråden: http://www.hlfallout.net/forums/index.php?showtopic=19426&st=0

Hov, og til Martin: Køb spillet og se om det virker på din comp. -hvis
ikke, så køb et nyt grafikkort, det er helt sikkert det værd! Jeg ved
ikke om det stadig er muligt at købe ati-bundles, som jeg selv gjorde,
med et 9600XT og HL2 for 1200,- (ca. ½ år siden) -men det kunne også
være en mulighed :) Det er sgu et cool spil!

Mvh.- Jakob Færch-Jensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-11-04 21:55

"Uncle Evil@home" wrote

> Hvis din processor er som du skriver, så synes jeg sgu det er lidt af en
> bedrift overhovedet at få spillet til at køre... ;v)

ja ja da - sjov ballade kan man altid lave

2.4Mhz - LOL - har der overhovedet en CPU med den hastighed?

- Peter

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 17-11-04 22:40

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Uncle Evil@home" wrote

> ja ja da - sjov ballade kan man altid lave
>
> 2.4Mhz - LOL - har der overhovedet en CPU med den hastighed?
>
> - Peter

Det er vel en Commodore 64 eller lignende

/Ole

Fra : preben nielsen

Dato : 18-11-04 19:22

"/Ole (6000)" <ole_ryo_FJERN_@_DETTE_stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:419bc50e$0$22698$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Nej, C64 var 1MHz. C128 kunne presses til 2MHz og den første Amiga
var 7.14MHz (og alligevel hurtigere i dagligt arbejde end en
nutidig PC

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 18-11-04 18:58

Peter Lykkegaard wrote:
> Vi kører med en 2.4 Mhz 512 RAM 9600 Pro
> Jeg ville ikke køre på mindre end det
> Det er tåleligt med tendens til powerpoint udvalgte steder
> (800x600)

Selvfølgelig kører det ikke godt hvis alt er på max, og den kører med DX9

/Anders

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-11-04 20:08

"Anders Matthiessen" wrote

> Selvfølgelig kører det ikke godt hvis alt er på max,

Æhh hvor skrev jeg at alt er sat på max?

> og den kører med DX9

Ja, det er dx9 kort, det vælger programmet selv?
Jeg har overvejet at force til dx8 for at se hvordan det fungerer

- Peter

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 18-11-04 22:49

Peter Lykkegaard wrote:

> Æhh hvor skrev jeg at alt er sat på max?

> Ja, det er dx9 kort, det vælger programmet selv?
> Jeg har overvejet at force til dx8 for at se hvordan det fungerer

Gik jeg ud fra, fordi du skrev at det du kører med er hvad man minimum
kan have. Jeg har en P4 2ghz Mobile, og et Radeon 7500 Mobility, og der
kører det udmærket, dog under DX7

/Anders

Fra : Stærk Tobak

Dato : 17-11-04 23:13

On 17 Nov 2004 18:17:22 GMT, Martin Schultz <news2004@adsltips.invalid> wrote in
dk.spil.computer:

>1100 mhz thunderbird med 512 RAM og et geforce 4 MX 440
>Har det nogen chance for at køre?

Meget tvivlsomt med en mx 440.

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Sune Salminen

Dato : 18-11-04 03:03

Martin Schultz wrote:

> 1100 mhz thunderbird med 512 RAM og et geforce 4 MX 440
> Har det nogen chance for at køre?

Det vil da sikkert køre, men nok ikke være nogen nydelse med det der
MX-kort.
Du vil helt sikkert vinde en del hjem på at opgradere dit grafikkort,
f.eks. til Geforce FX5900XT.

Jeg har lige købt Half Life 2 i dag, og det kører perfekt på min 1,4GHz
Pentium III med Geforce FX 5900XT. Det meste står vist på medium og
opløsningen er 1024x768. Det kører godt, men kunne måske godt bruge
noget AA.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 18-11-04 11:31

On Thu, 18 Nov 2004 03:03:27 +0100, "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>Pentium III med Geforce FX 5900XT. Det meste står vist på medium og
>opløsningen er 1024x768. Det kører godt, men kunne måske godt bruge

Spillet indstiller grafikken efter grafikkortes præstanda. Og for mit radeon
9800xt har den ramt plet. Første gang et spil viser "rigtigt" vand med
gennemsigtighed og reflekser m.m., som var det nyeste gforce kort.

Fra : René Lønstrup

Dato : 18-11-04 12:21

Stærk Tobak wrote:
> Spillet indstiller grafikken efter grafikkortes præstanda. Og for mit
> radeon 9800xt har den ramt plet.

Det gjorde den så ikke for mit vedkommende. Default var 1024x768 med det
meste på medium på nær en enkelt ting (mener det var skygger der var på
high). Jeg har et X800 XT PE og en XP 3200+, så jeg var overbevist om at jeg
kunne sætte detaljer og opløsning "lidt" op.. Det gjorde jeg så og nu kører
det perfekt i 1600x1200 med alt i high, refleksioner af alt, 8x anisotropi
og 4x AA.

> Første gang et spil viser "rigtigt"
> vand med gennemsigtighed og reflekser m.m., som var det nyeste gforce
> kort.

Åhh, Far Cry's vand-effekter var nu heller ikke at kimse af.

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-11-04 11:03

Martin Schultz wrote:

> 1100 mhz thunderbird med 512 RAM og et geforce 4 MX 440
> Har det nogen chance for at køre?

Din pc opfylder ihvertfald kravene ifølge:
http://tinyurl.com/6rt8w
(ingen garanti for layout af nedenstående)
Question
What are the system requirements for Half-Life 2?

Answer
Minimum System Configuration
a.. 1.2 GHz Processor
b.. 256MB RAM
c.. DirectX 7 capable graphics card
d.. Windows 2000/XP/ME/98
e.. Mouse
f.. Keyboard
g.. Internet Connection

Preferred System Configuration
a.. 2.4 GHz Processor
b.. 512MB RAM
c.. DirectX 9 capable graphics card
d.. Windows 2000/XP/ME/98
e.. Mouse
f.. Keyboard
g.. Internet Connection

begin 666 trnsp.gif
J1TE&.#EA`0`!`( ``````/___R'Y! $```$`+ `````!``$```(!3 `[
`
end

Fra : MAT

Dato : 19-11-04 10:12

> 1100 mhz thunderbird med 512 RAM og et geforce 4 MX 440
> Har det nogen chance for at køre?
Har du prøvet
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/gameadvisor/default.mspx

Venligst

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-11-04 09:36

Martin Schultz <news2004@adsltips.invalid> skrev 2004-11-17:

> 1100 mhz thunderbird med 512 RAM og et geforce 4 MX 440
> Har det nogen chance for at køre?

Nu har jeg købt spillet og kan oplyse at det kører ganske tilfredsstillende
i 800*600 på maskinen.

Fra : MAT

Dato : 19-11-04 10:36

> Er det muligt at downloade en demo af halflife 2 på nettet?
> (Jeg vil gerne se hvorgodt det er og om min maskine kan trække
> det.)

Diverse filmklip m.v. kan downloades på
http://www.gamespot.com/pc/action/halflife2/downloads.html
Ellers er